Jij als verkoper betaalt de verzendkosten. Als je verkoopt op Bol.com, betaal jij de verzendkosten.
Het minimumbedrag voor gratis verzending is veranderd van € 20,- naar € 25,-. Sinds 27 augustus 2024 is het minimumbedrag voor gratis verzending veranderd. Voorheen kregen klanten gratis verzending vanaf een bestelbedrag van € 20,-. Deze grens is verhoogd naar minimaal € 25,-.
Een verkoopaccount openen en je aanbod plaatsen is gratis.Alleen wanneer je artikelen verkoopt, betaal je een bijdrage: de commissie. Met deze bijdrage wordt doorlopend geïnvesteerd in de groei en optimalisering van het platform, om onze 13 miljoen klanten samen de allerbeste online winkelervaring te bieden.
Bol.com laat tot nu toe pakketjes in Nederland bezorgen door pakketbezorgers zoals PostNL. Andere webwinkels hebben al wel een eigen bezorgdienst, zoals elektronicawebwinkel Coolblue en levensmiddelenbezorger Picnic. Amazon bouwt al enige tijd aan een eigen bezorgnetwerk.
Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount. Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken.
Verwacht je nog een pakketje? Geef je retour dan gratis mee aan de bezorger, als er plek is in de bus. Lekker makkelijk! Let op: zorg dat er een geldig retourlabel op je pakket zit en dat je het goed hebt ingepakt.
Neem dan contact op met onze klantenservice via: https://www.bol.com/nl/contactformulier of bel 030-3104991 (bereikbaar van 08:00-20:00 uur).
Via de app of per mail laten we dit weten. En verzendt iemand een pakket naar je toe? Ook dan kan je ervoor kiezen om het te laten bezorgen bij één van onze PostNL-punten.
Staat je bestelling niet bij 'Bestellingen' in 'mijn bol'? En je hebt meer dan 1 uur geleden besteld? Neem dan contact op met de klantenservice. Als je bestelling niet gelukt is betalen we je automatisch terug.
Is verkopen op bol.com winstgevend? Verkopen op bol.com kan heel erg winstgevend zijn, maar er is natuurlijk geen garantie. Het hangt vooral af van de producten die je verkoopt, hoeveel vraag daar naar is en hoeveel concurrentie je hebt.
De gemiddelde waarde van een commissie ligt tussen de 5% en 50%, deze aantallen kunnen variëren aan de hand van de branche en de prijs van het product.
Een ander voordeel dat de aantrekkingskracht van bol.com voor verkopers vergroot, is het uitgebreide aanbod aan bol.com-betaalmethoden die beschikbaar zijn voor klanten . Deze omvatten iDEAL, creditcardopties zoals Visa, Mastercard, American Express, Bancontact, PayPal, Bol.com-cadeaubonnen, termijnbetalingen en automatische incasso.
Bol.com verandert van naam. De webshop gaat vanaf nu verder als bol, omdat het naar eigen zeggen niet langer duidelijk hoeft te maken dat het een online winkel is. De online winkel heet al bijna 25 jaar bol.com, maar volgens marketingdirecteur Boukje Taphoorn is het bedrijf inmiddels veel meer dan alleen een website.
Kies in het bestelproces voor 'Ander bezorgadres of afhaalpunt'. Voer een plaatsnaam of postcode in van de locatie waar jij je pakketje wilt ophalen en klik op 'Zoeken'. Selecteer een afhaalpunt naar keuze.
Wat verdien ik met een pakketpunt? De vergoeding die je krijgt verschilt per bezorgdienst. Denk aan 15 tot 45 cent per pakket. Soms krijg je een bonus of extra betaling bij een bepaald aantal pakketten per maand.
Kan ik een pakket laten bezorgen bij een Post Office-filiaal? Zoek naar retailers die de Royal Mail Local Collect-optie aanbieden. U kunt er dan voor kiezen om uw artikel rechtstreeks te laten bezorgen bij een van de 10.500 Post Office-filialen die de Local Collect-service aanbieden.
Niet thuis bij de bezorgpoging
Dan probeert de bezorger je pakje bij de buren te bezorgen. Lukt dit ook niet, dan laat de bezorger een kaartje met een 'niet-thuis code' achter. Met deze code kun je zelf, via track & trace, zien op welk PostNL-punt in je buurt het pakje is afgeleverd.
Zonder account kan er niet worden besteld, dit is dus verplicht.
Contactgegevens. Klanten kunnen contact opnemen met de bol klantenservice (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar) via +31 (0) 303 104 999 (NL) of +32 (0) 27 885 999 (BE) . Voor vragen kunt u contact opnemen met onze woordvoerders.
Waar is bol gevestigd? Ons kantoor is gevestigd aan de Papendorpseweg 100 in Utrecht. Met de auto rijd je vanaf de ring van Utrecht in amper tien minuten naar ons kantoorpand.
Neem dan contact op met onze klantenservice: 030 - 310 4999 (NL) of +32 (0) 27 885 999 (BE), of mail naar [email protected].
Bij 700 grotere Albert Heijn-winkels willen we samen de komende jaren pakketkluizen realiseren waar klanten hun bol.com-pakketten – en pakketten van andere bij Budbee aangesloten webshops – kunnen ophalen en retourneren.
Kies een afhaalpunt
Tijdens het afrekenen kun je kiezen voor een afhaalpunt. Laat je bestelling bezorgen bij een PostNL of een Albert Heijn afhaalpunt. Bij grote/zware artikelen of artikelen van partners is ophalen niet altijd mogelijk.