Ga naar rabo.nl/activeren en klik op 'Betaalpas activeren'. Controleer goed of het telefoonnummer dat wordt getoond juist is. Hier wordt de activatiecode naar verstuurd. Je hebt drie pogingen om de sms te ontvangen; na drie pogingen kun je geen activatiecode meer opvragen.
Hoe activeer ik mijn betaalpas? Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas en ook een nieuwe pincode gekregen? Dan moet je de betaalpas activeren voordat je hem kunt gebruiken. Ga naar rabo.nl/activeren en klik op 'Betaalpas activeren'.
Heb je een nieuwe pas ontvangen, maar houd je wel je pincode? Activeer dan je nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met je pincode te gebruiken. Je kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.
De activatie vindt plaats door middel van een transactie waarbij de geheime code vereist is. Zonder deze activatie wordt een betaling zonder pincode of via het internet geweigerd. U kunt uw kaart activeren door: Een aankoop te doen bij een handelaar met gebruik van de pincode.
Als u uw debitcard niet activeert , kunt u deze niet gebruiken voor verschillende transacties, zoals geldopnames bij geldautomaten of aankopen waarvoor debitcardgegevens nodig zijn . Bovendien kan een niet-geactiveerde kaart een veiligheidsrisico vormen als deze verloren raakt of wordt gestolen.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Uw nieuwe betaalpas werkt meestal direct met uw oude pincode. U hoeft uw oude pincode niet zelf te wijzigen of activeren en u hoeft ook niet zelf een nieuwe pincode aan te vragen of in te stellen.
Een kaart toevoegen met de Google Wallet-app
Open de Google Wallet-app .Tik onderaan op Toevoegen aan Wallet .Nieuwe creditcard of pinpas. Als u een kaart wilt toevoegen, gebruikt u uw camera of tikt u op Gegevens handmatig invoeren.
STAP I: Log in op het internetbankierenportaal van uw bank met uw inloggegevens. STAP II: Ga naar de sectie 'Value Added Services' of 'Cards', afhankelijk van de website van uw bank, en kies 'debitcard AAN/UIT'. STAP III: Kies de kaart die u wilt inschakelen uit een lijst met al uw gekoppelde debitcards.
Als je een nieuwe betaalpas hebt met dezelfde pincode. Bij een eerste geldopname of betaling is je pas geactiveerd. Als je bij PostNL hebt getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas.
Controleer of een nieuwe betaalpas nodig is
Controleer of we het juiste adres van je hebben en neem anders contact met ons op. Controleer of je pas geactiveerd is voor internetbankieren. Lukt betalen via iDEAL niet? Dat hoeft niet te betekenen dat je pas niet werkt.
Bel met één van onze medewerkers
Als je met ons belt via de Rabo App, weten we gelijk wie je bent en kunnen we je veilig en snel helpen. we je sneller kunnen helpen en gelijk weten wie je bent als je met ons belt via de Rabo app. Op dit moment zijn we gesloten. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 - 17:00.
Ga naar rabo.nl/activeren en klik op 'Betaalpas activeren'. Controleer goed of het telefoonnummer dat wordt getoond juist is. Hier wordt de activatiecode naar verstuurd. Je hebt drie pogingen om de sms te ontvangen; na drie pogingen kun je geen activatiecode meer opvragen.
Hoe kunt u bij uw geld terwijl u wacht op een nieuwe kaart? Als u een nieuwe debitcard bij uw bank hebt aangevraagd, kunt u deze mogelijk blijven gebruiken via uw mobiele portemonnee. Veel banken blokkeren echter de toegang tot een kaart die als verloren of gestolen is opgegeven. In dat geval moet u contant geld rechtstreeks bij de bank ophalen .
De nieuwe betaalpas werkt functioneel precies hetzelfde als de huidige pas. Je krijgt deze vanzelf in huis als je huidige betaalpas de vervaldatum bereikt. Je hoeft hier niets voor te doen.
Zodra u een vervangende of nieuwe debitcard hebt ontvangen, moet de kaart mogelijk worden geactiveerd voordat transacties worden verwerkt. Als u onlangs een nieuwe kaart bent gaan gebruiken, moet u de kaart doorgaans eerst online, telefonisch of bij een geldautomaat activeren. De activeringsinstructies moeten bij de kaart worden geleverd.
3. Pinpas, ov-chipkaart en andere pasjes. Er zijn veel succesverhalen over pasjes die het overleven, maar dit is nooit een goed idee! Door de hoge toeren en temperaturen kunnen je pasjes beschadigen en onbruikbaar worden.
Bel het geautomatiseerde kaartactivatiesysteem van uw bank of gebruik de website of mobiele app om uw debitcard te activeren . U kunt ook geld storten of opnemen bij een geldautomaat of een aankoop doen met uw nieuwe kaart met behulp van de pincode van uw bestaande debitcard. Of ga langs bij uw bank en vraag een kassier om uw kaart te activeren.
Om dit te doen, kunt u een kleine transactie uitvoeren, online of bij een geldautomaat, of u kunt uw banksaldo controleren om te zien of het goed werkt.
U kunt uw debitcard activeren door een ATM-pincode te genereren . Voor uw gemak staat Central Bank u toe dit te doen via mobiel bankieren via de mobiele app, via de ATM-optie en via online bankieren vanaf elk apparaat of elke locatie. Vergeet niet om altijd een nieuwe veilige pincode te kiezen wanneer u uw eerste keer invoert.