Sommige auto's hebben echter een distributieriem, deze onderdelen hebben allebei dezelfde functie. Het drijft namelijk de. Een distributieketting SUZUKI VITARA (LY) | 2015.02-heden gaat over het algemeen een heel autoleven mee.
De distributieriem is een belangrijk onderdeel voor het functioneren van de motor van een Suzuki Vitara.
In het instructieboekje van uw auto kunt u vinden of uw auto een distributieriem of distributieketting heeft. U kunt ook onderaan deze blog een lijst vinden met automerken en types; onze distributieriem of ketting checker. In deze lijst staan alle auto's met een distributieketting.
Ons antwoord:
Die motor heeft een distributieketting .
Vitara een van de betrouwbaarste auto's
Gemiddeld krijgt Suzuki dit jaar een 8,5 van de deelnemers aan het onderzoek. Alle Suzuki's in het onderzoek krijgen een zeer hoge score: zo behaalt de Ignis een 8,6, de Swift een 8,3, de S-Cross een 8,8 en de Vitara zelfs een 8,9.
Betrouwbaarheidsonderzoek, de Vitara is de achtste meest betrouwbare kleine SUV vergeleken met 22 rivalen van dezelfde klasse . Hij eindigde met een geweldige algehele score van 97,7%. Hij eindigde boven de Renault Captur, Seat Arona en de Volkswagen T-Roc, maar onder de Audi Q2 en de Mini.
Een veel voorkomend probleem bij de Suzuki Grand Vitara is dat het differentieel geluid gaat maken, door slijtage aan de lagers. Reparatie kan u heel veel geld schelen, omdat u geen nieuw differentieel hoeft te kopen. Wij demonteren het differentieel, stellen de schade vast en gaan dan over tot reparatie.
Ons antwoord:
De 1.6 dieselmotor heeft een distributieriem, terwijl de 1.4 BoosterJet een distributieketting gebruikt.
Wanneer moet ik mijn distributieketting vervangen? Gemiddeld genomen moet een distributieketting na zo'n 100.000 tot 150.000 kilometer vervangen worden. Vanaf dat moment rekt de ketting op, waardoor die losser komt te zitten. Hierdoor kan de ketting zijn functie niet meer goed uitvoeren.
Natte riemen zijn volledig omsloten door de motor , terwijl 'droge' systemen zich buiten het carter van de motor bevinden.
Levensduur: Een fietsketting heeft een beperktere levensduur dan een fietsriem, omdat de ketting en tandwielen slijtage oplopen en vervangen moeten worden. Een fietsriem kan langer meegaan, omdat deze minder vuil aantrekt waardoor er minder schurend effect is dat de tandwielen en riem uitslijten.
Welke automerken hebben een distributieketting? Van de volgende automerken is bekend dat ze een distributieketting hebben in plaats van een distributieriem. Alle BMW-modellen, veel auto's van Volkswagen, de Fiat Punto en ook de Opel Corsa en de Ford Ka hebben vaak een distributieketting.
Wanneer een distributieriem precies vervangen moet worden hangt deels af van uw auto. In het instructieboekje van uw auto staat het advies van de fabrikant. Gemiddeld is dit meestal na 100.000 km of na vijf jaar. Als u vaak korte ritjes maakt, is het verstandig om de distributieriem al eerder te vervangen.
Distributieketting , gelukkig.
De makkelijkste manier om erachter te komen of uw motor een riem- of kettingsysteem heeft is door een kijkje te nemen naar de motor. Als er kunststof kappen op zitten, heeft de motor een distributieriem. Distributieriemen draaien namelijk droog en hebben geen aanvullende bescherming nodig.
De benzine-uitvoering van de Vitara heeft een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km of 1 op 18,9. Op een volle tank van 47 liter rijdt hij ongeveer 887 kilometer. De sportiefste uitvoering heeft een actieradius 870 kilometer, maar hij is dan ook minder zuinig (5,4 l/100 km of 1 op 18,5).
Hoe weet ik of de distributieketting vervangen moet worden? Een typisch teken van een distributieketting die moet worden vervangen, zijn opzwepende en ratelende geluiden van de motor. Daarnaast kunnen minder vermogen en foutmeldingen van de uitlaatgasreiniging ook een indicatie zijn.
Het is moeilijk te zeggen wat het vervangen van een distributieketting precies kost, omdat dit per auto verschilt. Maar: vervangen van een distributieketting is duurder dan vervanging van een riem. Niet alleen is de ketting zelf duurder, vaak is hij ook lastiger te bereiken.
Gemiddeld kun je verwachten dat je je ketting en tandwiel tussen de 20.000 en 30.000 kilometer moet vervangen, minder als je snel en hard rijdt. Als je echter schade aan je ketting of tandwiel ziet, kun je beter meteen het voortijdig versleten onderdeel vervangen.
Distributieketting Suzuki Vitara LY 1.6 AllGrip 120 pk Benzine M16A.
Distributieketting Suzuki Vitara LY 1.4 T AllGrip 140 pk Benzine K14C.
Een Toyota hybride heeft geen distributieriem, geen koppeling, geen dynamo en geen startmotor. Dit zijn allemaal slijtagegevoelige onderdelen in een auto. Als deze onderdelen vervangen moeten worden, kost dat je al snel veel geld.
Betrouwbaar automerk volgens Consumentenbond
Zoals de Suzuki Ignis, Swift, S-Cross en Vitara. Al deze modellen worden jaarlijks uitstekend beoordeeld in de onderzoeken van de Consumentenbond. Zowel de Vitara als de S-Cross krijgen een hoog rapportcijfer, de Swift een prachtige 9,1 en de Ignis zelfs een 9,5.
De geschatte levensduur van een Suzuki Vitara is 225.000 mijl , voordat de bovengrens van de levensverwachting wordt bereikt. Factoren zoals ULEZ-naleving en BHP zijn belangrijk bij het bekijken van de levensduur/levensverwachting van een voertuig.
Gezien de gegevens en de meningen van experts lijkt de Suzuki Vitara een redelijk kosteneffectief voertuig om te onderhouden . Zijn reputatie voor betrouwbaarheid en de beschikbaarheid van betaalbare onderdelen dragen bij aan zijn algehele betaalbaarheid.