Shell V-Power Benzine heeft het label E5 en bevat geen bio-ethanol.
Shell V-Power bevat krachtige, actief reinigende toevoegingen. Deze toevoegingen kunnen de vorming van vuilafzettingen op de kleppen voorkomen en bestaande vuilafzettingen zelfs grotendeels verwijderen. Ook bevat Shell V-Power prestatieverhogende componenten, met een verhoogd octaangetal.
U wilt weten waar u brandstof kunt krijgen die vrij is van bio-ethanol. BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme+ zijn als premium E5 benzine op dit moment bio-ethanol vrij. De E5 sticker geeft feitelijk aan dat er sprake is van maximaal 5 procent ethanol.
Onze Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en is onze beste brandstof ooit1. Het bevat 3x meer reinigende moleculen dan onze reguliere brandstof Shell Euro 95 en reinigt daardoor 100% de belangrijkste motoronderdelen zoals inlaatkleppen en brandstofinjectoren2.
Vanwege wettelijke regelgeving is bp Ultimate 98 voorzien van het pomplabel E5. Aan bp Ultimate 98 wordt op dit moment echter GEEN ethanol toegevoegd.
div testen geven aan dat de BP Ultimate wat betere efecten geven tov de Shell Vpower, en idd door de verschillen in octaan.
E5 bevat maximaal 5 procent ethanol en is dus vergelijkbaar met het oude Euro95. Aan de pomp wordt het ook wel aangeduid als Euro 98/E5. Het is iets duurder dan E10, maar ook iets zuiniger door de hogere energiedichtheid.
Petrol Treatment is een reinigend benzine additief. Het reinigt het gehele brandstofsysteem. Petrol Treatment optimaliseert het brandstofverbruik, zorgt voor schonere uitlaatgassen en verbetert de verbranding en... Verduurzaamt en beschermt de brandstof tegen veroudering en oxidatie.
Shell V-Power Benzine (E5) bevat Shells unieke formule met dubbele werking. De brandstof bevat reinigende toevoegingen om actief de essentiële motoronderdelen schoon te maken en prestatie verhogende componenten. Deze combinatie zorgt voor meer vermogen, welk auto je ook rijdt.
Het zal je niet verbazen dat je motor daar een heel stuk blijer van wordt. Afgezien daarvan heeft Shell V-Power Benzine ook drie keer meer wrijvingsverminderende moleculen en een hoger octaangetal van minimaal 98 in plaats van 95. Ook dat helpt de prestaties van de motor en de efficiënte nog verder te verbeteren. '
Het beste antwoord. De v staat voor Victorie. Toegevoegd na 3 minuten: Alle Europese brandstof moet in 2009 zijn ontdaan van milieuschadend zwavel.
Ethanol heeft een lagere calorische waarde waardoor je auto sinds de invoering van E10 sowieso een paar procent minder zuinig is. En V-Power heet wel E5 (max 5% ethanol) maar bij V-power zit er 0% in. Bij mij is V-power 10% duurder dan 95 dus ik zie het maar als 5% zuiniger en 5% beter voor de motor.
Zowel euro95 als euro98 bevatte beide maximaal 5% bio-ethanol.
Zo maakt de motor optimaal gebruik van het beschikbare octaangetal en levert Shell V-Power Benzine betere prestaties. Is je auto geschikt voor Euro 95 dan kan je ook altijd Shell V-Power Benzine tanken.
E5 en E10 met elkaar mengen
Heel af en toe mengen kan dus geen kwaad, maar doe dit niet met regelmaat. Mensen denken vaak dat E10 benzine slecht is voor de motor. Dat hoeft niet zo te zijn, maar wel als jouw auto ouder is dan het jaar 2000. In dat geval is hij namelijk niet gemaakt om E10 benzine te kunnen verduren.
Euro 95 (Euro 95 E5/Super (Benzin) E5) is in Duitsland goed verkrijgbaar maar heeft op grote grote schaal plaatsgemaakt voor Super E10. Dit is een brandstof met 10% bijmenging van bio-ethanol.
Met de stijgende benzineprijzen kiezen veel Nederlanders ervoor om in Duitsland te tanken. Bij onze oosterburen is de prijs per liter soms wel 0,50 eurocent goedkoper. En dat is de moeite wel waard, zeker als je dicht bij de Duitse grens woont.
Ethanol bindt slecht met 2-taktolie en het trekt vocht aan, waardoor er sneller water en zuur in je mengsel ontstaat. Al vlug is de mengverhouding niet meer stabiel en dus niet betrouwbaar. Al na 1 maand kan het 2-taktmengsel onbetrouwbaar zijn en is er risico op een vastlopende motor.
Naast voor oudere motoren heeft E10 ofwel bio-ethanol over tijd ook effecten op moderne motoren. Zo kan het effect hebben op rubbers, je brandstofleidingen en zorgen voor roestvorming van metalen benzinetanks. En dat wil je natuurlijk te allen tijde zien te voorkomen.
Ethanol kan namelijk corrosie veroorzaken aan onderdelen van het brandstofsysteem denk hierbij aan de brandstofpomp die vast gaan zitten, carburateurs of injectie die verstopt raken en het aantasten van de kleppen etc. Ook kan het kunststoffen aantasten zoals slangen en afdichtingen.
Omdat ethanol een lagere energiedichtheid heeft dan pure benzine, bevat ook E10-benzine iets minder energie per liter dan de oude Euro 95 of huidige E5-benzine. In de praktijk betekent dit dat je circa 2,5 tot 5 procent hoger verbruik zult hebben met E10-benzine.
Sommige mensen denken dat hun auto beter presteert als ze voor euro 98 kiezen, maar dat is een hardnekkige mythe. Je leest het goed: euro 98 tanken is niet noodzakelijk beter voor je motor. Als je motor gemaakt is om op euro 95 te functioneren, dan garandeert alleen euro 95 optimale prestaties.
Euro98 E5 benzine is in veel gevallen een premium benzine van een duurdere kwaliteit en bij sommige merken zelfs zonder bio-ethanol. Uw auto zou daardoor een paar procent zuiniger op kunnen rijden maar zal vermoedelijk niet de meerprijs kunnen compenseren. Maar technisch dus geen enkel bezwaar.