Met zijn tweede vrouw Kelly van der Waal kreeg hij dochter Blue Jaye. In 2019 kreeg Jos zijn vierde kind, zoontje Jason Jaxx met vriendin Sandy Sijtsma. Victoria en Max hebben dus een halfbroertje en een halfzusje.
Waar Max Verstappen inmiddels is uitgegroeid tot een wereldster en furore maakt in de Formule 1, daar blijft zusje Victoria liever wat meer op de achtergrond. De inmiddels 22-jarige blondine leidt een totaal ander leven dan haar broer.
De zevenvoudig wereldkampioen is al sinds 2014 de meestverdienende coureur in de sport. Dat jaar ontving hij $29 miljoen dollar. Gezien de matige competitiviteit van Mercedes in 2022 en het enorme succes van Verstappen kan de Red Bull-coureur dit jaar zomaar de bestverdienende rijder zijn.
Een bandenwisselaar krijgt bijna € 300.000 per jaar, evenals de 'fuel engineer', weet Nieuwsblad te melden. Voor iedere gewonnen race zijn er bonussen te verdienen. Voor een teamleider is dit ruim € 4200, gevolgd door de bandenwisselaars met € 2100.
Chassis, maar vooral motor en transmissie zijn de duurste onderdelen. De prijs voor elk van de drie toegelaten eenheden per seizoen wordt geraamd op ongeveer 10 miljoen euro. Wie de prijs van een huidige raceauto op 12 tot 15 miljoen schat, zit er dus niet ver naast.
Verstappen woont sinds oktober 2015 in Monaco.
Scheiding Kumpen en Verstappen
In de loop der jaren begon het huwelijk tussen Kumpen en Verstappen haarscheurtjes te vertonen. In 2008 liep de relatie daadwerkelijk op de klippen en een jaar later wordt Jos veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf en een geldboete vanwege het belagen van Kumpen.
Drie kinderenUit zijn eerste huwelijk met Sophie Kumpen heeft hij twee kinderen: Max en Victoria Jane. Met zijn tweede vrouw, Kelly van der Waal, kreeg hij dochter Blue Jay.
De liefde spat van de vakantiefoto's van Max Verstappen (24) en zijn vriendin Kelly Piquet (33) af.
Dit is de zus van Max: Victoria-Jane Verstappen
Racen zit in de familie Verstappen, ook Victoria kan er wat van. In 2017 stapte ze voor het eerst in een kart en won ze een 100 mijl race op het Genk International Karting Circuit. Daarnaast wordt ze natuurlijk vaak in de pitbox van Max gespot tijdens Grand Prix-weekends.
De Aston Martin Valkyrie komt het dichts bij de Formule 1-auto die Max op zondag rijdt. Hij is namelijk ontworpen door Adrian Newey, de man die als Chief Technical Officer bij Red Bull Racing ook verantwoordelijk is voor het ontwerp van de F1-auto van Max.
Max Verstappen zijn woonplaats is Monaco, waar hij al enige tijd een prachtig appartement huurt. Het appartement van Verstappen ligt in de peperdure wijk Fontvieille en dan heb je ook wel wat. Zo heeft hij vanaf zijn balkon prachtig uitzicht over de zee en ook zit er een Roll Royce Garage om de hoek.
Dat Verstappen goed verdient moge duidelijk zijn. Maar naast zijn verdiensten bij Red Bull heeft de F1-coureur ook een aantal sponsorcontracten en samenwerkingen De volgende merken leveren, volgens zakenblad Forbes, nog eens 5 miljoen euro op: Jumbo.
Dubbel geluk
Echter, toen Max Verstappen bij zijn debuut bij Toro Rosso in 2015 zijn nummer moest kiezen was de 3 al vergeven aan Daniel Ricciardo. Dat getal was dus niet mogelijk, maar het nummer 33 was nog wel vrij. En zo koos Max Verstappen startnummer 33 - verwijzend naar het potentieel van dubbel geluk.
Veruit de belangrijkste reden om in Monaco te wonen is simpelweg: geld. In Monaco hoef je geen belasting over je inkomsten te betalen. Hoe hoger je loon ook wordt, je gaat niet meer betalen. Ideaal als je miljoenen per jaar binnen harkt en mogelijk alsmaar meer gaat verdienen.
Aangezien het volume van brandstof afhankelijk is van de temperatuur en het F1-circuit ongeveer alle uithoeken van de wereld aandoet, rekenen ze in de F1-garages in kilo's, veel betrouwbaarder. Maar voor wie toch wil vergelijken: ongeveer 120-150 liter brandstof per race.
De heilige graal is en blijft toch wel de F1-wagen van Juan Manuel Fakito uit 1954. Deze prachtige wagen werd verkocht tijdens een veiling in 2013 en bracht meer dan 30 miljoen euro op. In dit scheurijzer werd de coureur voor de tweede keer kampioen. Het is vooralsnog de duurste F1-wagen ooit verkocht.
Elke coureur is verplicht om minimaal één pitstop te maken, aangezien er per race op minimaal twee sets banden geracet moet worden.
Een Formule 1 coureur kan niet tijdens een race stoppen om te plassen. Omdat een coureur veel zweet, is zijn blaas ook minder vol. Als de coureur echt heel nodig moet, dan doet hij het in zijn broek.