Houd rekening met 1 maand opzegtermijn.
De opzegtermijn bij alle producten van KPN (zowel de Thuis producten als Mobiel) is 1 maand.
Je kunt bij KPN kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement of een 1-jarig abonnement. Heb je voor een 1-jarig abonnement gekozen? Dan is de contractduur één jaar. Hierna kun je jouw contract maandelijks opzeggen.
U kunt bij KPN ook telefonisch opzeggen, u kunt dan bellen naar 0800-0402. Indien u uw KPN contract wilt opzeggen omdat u gaat overstappen, dan kunnen wij dat voor u in orde maken. In het bestelformulier geeft u aan dat u gaat overstappen. De overstap en opzegging worden dan uitgevoerd door KPN en uw nieuwe provider.
Wanneer u uw abonnement opzegt nadat uw contractstermijn is verlopen zijn er geen kosten verbonden aan het opzeggen. Om uw contract bij KPN op te zeggen heeft KPN uw mobiele nummer, klantnummer, postcode en huisnummer nodig.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen.Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
De afkoopsom bedraagt de abonnementskosten over de resterende periode van jouw contract. Is je contract afgelopen? Dan is jouw abonnement maandelijks opzegbaar. Als je 1 maand voor het einde van de looptijd van jouw contract opzegt, wordt jouw contract opgeheven en niet verlengd.
Wettelijke opzegtermijn 1 maand
Tijdens een verlenging mag u het abonnement altijd opzeggen. Maar u kunt wel een opzegtermijn hebben. Uw abonnement stopt dan na die termijn. De opzegtermijn is volgens de wet maximaal 1 maand.
U kunt het abonnement voortijdig opzeggen en dan de boete betalen. Maar dat houd feitelijk in dat u het resterende abonnementsgeld gewoon in 1 keer moet betalen.
Met KPN TV raak je nooit uitgekeken. Elk pakket is maandelijks opzegbaar. Wel zo fijn als je van zenderpakket wil wisselen.
Ik vraag me af hoe lang ik nog aan jullie contract vast zit? In MijnKPNkan je zien tot welke datum je abonnement loopt. Je kunt 4 maanden (feitelijk 120 dagen) te voren verlenging of overstap regelen, maar einddatum is einddatum.
Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging. Stel, je hebt via internet een abonnement afgesloten. In dan geval moet je dat abonnement dus óók online kunnen opzeggen. Dat kan bijvoorbeeld via een opzegformulier op de website van het betreffende bedrijf of de dienstverlener, of per e-mail.
Dat betekent dat uw abonnement nog maximaal 1 maand doorloopt vanaf het moment dat u opzegt. Uw provider kan u ook een nieuw contract aanbieden. Bijvoorbeeld met een nieuwe prijs.
minder dan 5 jaar in dienst: 1 maand opzegtermijn; 5 tot 10 jaar in dienst: 2 maanden opzegtermijn; 10 tot 15 jaar in dienst: 3 maanden opzegtermijn; 15 jaar of langer in dienst: 4 maanden opzegtermijn.
Een nieuw telefoon krediet is gekoppeld aan een nieuw abonnement. Op het moment dat je, 4 maanden voor het aflopen van je huidige contract, kunt verlengen kun je een nieuw toestel ontvangen.
Hoe werkt het opzeggen van een mobiel abonnement? Bij de meeste providers kun je je abonnement opzeggen vanaf twee maanden voor het einde van je contract. Je kunt het vaak zelf regelen in de app waar je ook je resterende belminuten en hoeveelheid 4G kunt zien. Of je kunt contact opnemen met de klantenservice.
Tijdelijk stopzetten of deactiveren gaat helaas niet, zoals Marcia ook al zegt. Als je je nummer wilt behouden, dan kun je het beste het goedkoopste sim-only abonnement tijdelijk nemen en zodra je het weer wilt gebruiken kun je altijd opwaarderen. Als je het opzegt ben je sowieso je nummer kwijt.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Op grond van de Wet Van Dam wordt per 1 december het wettelijk toegestaan om op te zeggen via hetzelfde kanaal als waarop de overeenkomst is aangegaan. Als je dus per mail een contract kunt sluiten, moet je ook via dat kanaal kunnen opzeggen. Eisen dat men schriftelijk moet opzeggen, is dan verboden.
Gegevens worden soms niet goed aangeleverd, en incomplete opzeggingen kunnen worden verwerkt. Daarom heeft telefonisch opzeggen de voorkeur van de meeste bedrijven. Toch is schriftelijk opzeggen het veiligst, en bovendien vaak gemakkelijkst. Je krijgt hierbij namelijk een schriftelijke bevestiging van opzegging.
Waarom wordt KPN duurder? De provider KPN geeft aan dat de hoge inflatie de grootste oorzaak is van de prijsverhoging. Daarnaast geeft KPN ook aan dat de prijsverhoging wordt doorgevoerd om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit en veiligheid van hun netwerk.
Het goedkoopste internetabonnement met maximaal 100 Mbit/s kost €42,50 per maand. Hetzelfde pakket via glasvezel kost ook €42,50 per maand. KPN heeft een gratis wifiservice voor nieuwe en bestaande klanten: KPN Wifi Tuner.