Het betekent dat Netflix de betaling voor je account niet kan verwerken. Dit kan verschillende oorzaken hebben: Het betaalmiddel bevat mogelijk onvoldoende saldo. Andere lopende afschrijvingen of autorisaties kunnen van invloed zijn op het beschikbare saldo van je kaart.
Als je niet kunt inloggen op een apparaat
Probeer vanaf een ander apparaat in te loggen op je Netflix-account. Als je niet kunt inloggen op een apparaat, moet je mogelijk je account bijwerken. Deze artikelen kunnen nuttig zijn: Je Netflix-wachtwoord wijzigen.
Verbind je mobiele apparaat met hetzelfde wifi-netwerk als je tv. Start de Netflix-app op zowel je tv als je mobiele apparaat. Meld je met hetzelfde Netflix-account aan bij zowel je tv als je mobiele apparaat. Selecteer het apparaat waarop je een serie of film wilt kijken.
Het apparaat opnieuw opstarten
Druk één keer op de aan-uitknop van het apparaat en wacht 1 minuut of laat in plaats hiervan de stekker 3 minuten lang uit het stopcontact. Steek de stekker van het apparaat weer in het stopcontact. Schakel je apparaat in en probeer Netflix opnieuw te openen.
Als de bank of financiële instelling de afschrijving heeft afgewezen: Controleer of je betalingsgegevens correct zijn, zoals de postcode, beveiligingscode en vervaldatum. Zo niet, log dan in op je account en selecteer Betalingsgegevens beheren. Je kunt ook een ander betaalmiddel proberen.
De factureringsdatum is de datum waarop je je voor je Netflix-account hebt geregistreerd. Je factureringsdatum kan één dag eerder zijn door verschillende tijdzones. Als de factureringsdatum niet elke maand voorkomt (zoals de 31e), word je in plaats hiervan gefactureerd op de laatste dag van die maand.
Je meldt je in een browser aan bij Netflix en klikt op Account. In bijna alle gevallen vind je op deze pagina de gegevens waarnaar je op zoek bent. Als je de gewenste gegevens op deze manier niet kunt vinden, stuur dan een bericht naar privacy@netflix.com.
Als je geen lid van Netflix bent, open dan de Netflix-app en volg deze stappen: Tik in de rechterbovenhoek op Help. Tik op de knop Bellen of Chat.
Als je dat binnen tien maanden doet, blijft je kijkactiviteit ook gewoon behouden. Zodra je hebt aangegeven dat je jouw account echt wilt annuleren, vraagt Netflix je wel nog een paar vragen te beantwoorden.
Contact opnemen met Netflix
De telefonische klantenservice heeft Nederlandse ondersteuning tussen 9.00 uur 's ochtends en 22.00 uur 's avonds via 0800-022-5173. De Engelse ondersteuning is 24/7 beschikbaar.
Netflix biedt geen gratis proefperioden aan, maar het staat je vrij om je abonnement op elk moment online te wijzigen of op te zeggen als je vindt dat Netflix niets voor jou is. Er zijn geen contracten, geen annuleringskosten en geen verplichtingen.
Vaak is de Netflix app al geïnstalleerd op de smart tv. Als dit niet het geval is ga je opzoek naar de Netflix app in de app winkel/store van jouw smart tv. Zodra je de app gevonden hebt geef je met de afstandsbediening aan dat je de app wilt installeren.
Je account kan maximaal vijf individuele profielen bevatten en je kunt voor elk profiel een niveau voor leeftijdsclassificatie instellen. Elk profiel heeft eigen aanbevelingen op basis van de beoordelingen en smaken voor dat profiel.
Start je Netflix-account opnieuw door in te loggen bij Netflix en dan Je lidmaatschap hernieuwen te selecteren in een profiel (behalve een Kids-profiel). Opmerking: Als je je wachtwoord reset, word je teruggeleid naar de pagina Account.
Als je telkens wordt gevraagd om in te loggen wanneer je verbinding maakt met Netflix, blijft het apparaat mogelijk niet verbonden met je Netflix-account door een technisch probleem. Volg onderstaande stappen voor jouw betreffende apparaat om het probleem op te lossen.
Geen probleem, je kunt het afspelen gewoon pauzeren en hervatten zodra je terug bent!
Het aantal mensen dat tegelijkertijd kan kijken
Het type abonnement bepaalt op hoeveel apparaten tegelijkertijd Netflix kan worden gekeken, zolang deze apparaten bij mensen uit hetzelfde huishouden horen. Raadpleeg onze abonnementen en prijzen voor details.
Als je Netflix voor augustus 2021 hebt besteld via de tv-ontvanger van KPN, dan betaal je Netflix via de KPN factuur. Voor alle overige zaken moet je bij Netflix zelf zijn. Met Neflix als Entertainmentdienst kun je Netflix via KPN betalen, maar ook je Netflix abonnement aanpassen of zelfs opzeggen.
Het premiumplan (Ultra HD-content) kost nu respectievelijk $19,99 / £15,99 / €20,99 per maand. Er is ook een basisplan, geprijsd op $ 9,99 / £ 6,99 / € 8,99 per maand, maar dat maakt het alleen mogelijk om naar één apparaat tegelijk te streamen en in standaarddefinitie.
Je kan dertig dagen lang gratis alle series en films bekijken. De proefmaand staat gelijk aan een korting van €7,99, de prijs van het goedkoopste abonnement. Registreer je in een paar simpele stappen op Netflix.com en je krijgt gratis toegang tot alle mogelijkheden van de streamingdienst.
Kijk Netflix op je smartphone, tablet, smart-tv, laptop of streamingapparaat. Allemaal voor één lage prijs per maand. Abonnementen zijn er vanaf € 7,99 tot € 15,99 per maand. Je hebt verder geen bijkomende kosten of contracten.
Met de Netflix kaart 25 euro kun je sowieso 3 maanden onbeperkt kijken. Het goedkoopste Netflix abonnement begint namelijk bij € 7,99 per maand.
Je wachtwoord via e-mail resetten
Ga naar netflix.com/loginhelp. Selecteer E-mail. Voer je e-mailadres in en selecteer Stuur me een e-mail. Volg de stappen in de ontvangen e-mail voor het resetten van je wachtwoord.
Standaard: 13,49 euro (voorheen: 11,99 euro). Deze formule omvat Netflix op twee schermen tegelijk in HD-resolutie. Premium: 17,99 euro (voorheen: 15,99 euro). Deze formule omvat Netflix op vier schermen tegelijk in UHD-resolutie (4K).