KvK inschrijven zonder adres: kan dat? Wil je je bij de KvK inschrijven zonder adres? Dat kan, door een vestigingsadres voor de KvK te huren. Dat gaat verder dan alleen een zakelijk postadres, dat je kunt gebruiken voor jouw klanten, leveranciers en andere relaties.
Eén van de eisen van de Kamer van Koophandel is dat er op de locatie werkzaamheden van je bedrijf moeten kunnen plaatsvinden. Alleen een postbus (van bijvoorbeeld de PostNL) is dus niet voldoende. Het moet een echt fysiek adres. Via de website van Staete Vrijdaggevoel kun je dit direct aanvragen.
Het postadres is en blijft een openbaar gegeven zodat de onderneming bereikbaar blijft. EZK heeft KVK hiermee de ruimte gegeven om vooruitlopend op nieuwe wet- en regelgeving in bepaalde situaties op verzoek een bezoekadres al af te schermen.
Wilt u zich als ondernemer inschrijven bij het Handelsregister, dan krijgt u te maken met de eisen voor een vestigingsadres bij de KvK. De naam van uw bedrijf wordt verplicht, samen met informatie zoals het KvK nummer, de rechtsvorm, het adres en andere zaken in de registers opgenomen.
Een zakelijk postadres is niets anders dan een virtueel kantoor, waarmee u uw correspondentie ontvangt op een andere locatie dan uw huisadres. U kunt dit adres doorgeven aan de Kamer van Koophandel, indien u kiest voor een postadres die geschikt is als inschrijfadres.
Het bezoekadres van een bedrijf of rechtspersoon kan worden afgeschermd als dat nodig is voor de veiligheid van een persoon. Dat geldt ook als het betreffende adres geen woonadres is. Mensen die door hun beroep blootstaan aan waarschijnlijke dreiging kunnen alleen hun woonadres in het handelsregister laten afschermen.
Heb je geen geluk met het bevolkingsregister? Dan kun je het nog proberen via de website ikhebje.nl. Hier kun je mensen zoeken op naam, nummer, adres, plaatsnaam en postcode.
Het is niet toegestaan om meer dan één eenmanszaak te hebben. Dit komt omdat het privé-vermogen van de eigenaar onlosmakelijk is verbonden met de eenmanszaak. Dit is de uitkomst van een uitspraak van de rechtbank.
Openbare gegevens zijn onder meer: naam van het bedrijf of organisatie. contactgegevens zoals adres, telefoonnummer, faxnummer, e-mailadres en internetadres. gegevens van vestigingen.
Verschil woonadres en briefadres
Een woonadres is het adres waar u woont. Een briefadres is het adres van een andere persoon of van een instelling (de zogenoemde briefadresgever). Met het adres van de briefadresgever bent u zonder woonadres toch bereikbaar voor de overheid. Een briefadres is daarom nooit een postbus.
Een briefadres aanvragen is gratis.
Indien u een postbus huurt, dan kunt u dit zonder problemen als postadres gebruiken. Bij de KvK kunt u dit postbus adres ook gewoon vermelden als postadres. Iets dat echter niet mogelijk is, betreft het inschrijven van uw onderneming op hetzelfde postbus adres.
Het maximumbedrag voor inkomsten uit overige werk is € 8.750,- (laatste update in 2021). Meer bijverdienen naast dit bedrag mag, mits je je inschrijft als ondernemer. Meer opgeven bij je inkomstenaangifte kan niet en inkomsten verzwijgen betekent dat je zwart werkt en je schuldig maakt aan belastingontduiking.
Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel kost € 50. U betaalt de KvK een zogenaamde inschrijfvergoeding. Dit bedrag moet u ter plekke voldoen en dit mag alleen met een pinpas of een creditcard. Het is niet mogelijk om contant te betalen.
Als je je bedrijf inschrijft in het Handelsregister, krijg je direct je KVK-nummer. Je bedrijf moet dan wel binnen 8 dagen actief zijn. Schrijf je je bedrijf in, maar ga je pas later van start? Dan krijg je niet direct je KVK-nummer, omdat deze pas een week voor jouw startdatum actief en bekend is.
Twee eenmanszaken
Je kunt geen eenmanszaak oprichten met twee eigenaren, maar twee personen kunnen wel elk een eigen eenmanszaak oprichten en vanuit hun eigen bedrijf met elkaar samenwerken. Je kunt elkaar facturen sturen voor de zaken die je samen doet.
Kies je voor een nieuw bedrijf? Let er dan op dat je maar één eenmanszaak mag hebben. Dus als je een nieuw bedrijf wilt opzetten, dan moet je een andere rechtsvorm kiezen voor je nieuwe bedrijf.
De wet stelt dat iemand die op een ander adres gaat wonen, hiervan schriftelijk, persoonlijk of digitaal aangifte moet doen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij/zij zijn nieuwe adres heeft.
U kunt geen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen. U hebt geen recht op financiële ondersteuning van de overheid, zoals huurtoeslag, studiefinanciering of een uitkering. U kunt geen parkeervergunning krijgen. U mag niet stemmen.
U kunt uw eigen adresregistratie controleren via MijnOverheid. Hiervoor moet u gebruik maken van DigiD. Een wijziging kunt u doorgeven aan de gemeente waar u woont.
adresgegevens = het adresgegevens zelfst. naamw. Uitspraak: [ad`rɛsxəxevəns] je straat met huisnummer of je postbusnummer, je postcode en plaatsnaam Voorbeeld: `je naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres...
Start u een eigen bedrijf, dan moet u zich inschrijven in het Handelsregister van KVK. Deze inschrijving kost eenmalig € 51,95. U hoeft zich niet apart in te schrijven bij de Belastingdienst. Dat gebeurt automatisch.
Kies voor 'bedrijf', selecteer een rechtsvorm en doorloop de stappen. Vul de formulieren zo volledig mogelijk in. Om je inschrijving definitief te maken, maak je online een afspraak door in te loggen met DigiD. Inschrijven kan bij elk KVK-kantoor in Nederland.
Jaarlijkse bijdrage afgeschaft
De jaarlijks verplichte bijdrage is in 2013 afgeschaft. Bedrijven, verenigingen en stichtingen betalen na hun eerste inschrijving geen andere kosten voor de registratie in het Handelsregister. Je ontvangt dus geen jaarlijkse factuur meer.