Voor je telefoon, tablet, AirPods, Apple Watch en Beats hebben we in alle winkels een aparte reparatiebalie waar onze reparateurs voor je klaar staan. We raden je aan om voor het repareren van je telefoon eerst online een afspraak te maken, zodat je in de winkel zo snel mogelijk geholpen bent.
Staat er 'Bij jou thuis'?Dan komt er een monteur bij je langs. Doorloop hiervoor de volgende stappen: Meld je reparatie aan via het online retourformulier.
Is mijn reparatie gratis? Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld als het scherm van je telefoon plotseling stuk gaat terwijl je niets geks deed.
Gemiddeld duurt een reparatie 2 à 3 weken. Let op: dit verschilt per product en probleem. Het oplossen van een software probleem duurt bijvoorbeeld korter dan het vervangen van kapotte onderdelen. Je kunt de status van je reparatie ook volgen via Mijn Coolblue.
Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd op basis van non-conformiteit ("wettelijke garantie") dan geeft de wet wel aan dat er hersteld moet worden binnen een redelijke termijn. Dit is doorgaans twee weken.
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished producten zijn de uitzondering.
Een reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel binnen de garantieperiode kost jou niets. Als het niet lukt om het defecte artikel binnen een redelijke termijn te repareren, zullen wij jou een nieuw, gelijkwaardig artikel aanbieden.
Voor een basis- of oudere smartphone betaal je € 100 om het scherm te laten vervangen, tegenover € 300 à € 400 voor topklasse en recente modellen. Voor modellen met een opvouwbaar scherm betaal je zelfs tot € 600. In niet-officiële reparatiecentra betaal je gewoonlijk minder om je smartphonescherm te laten vervangen.
Heeft Coolblue een laagste prijsgarantie? Nee. Bij Coolblue willen we het verschil maken met de allerbeste service en niet door te stunten met lage prijzen.
Kan ik mijn product in de winkel retourneren? Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven.
Binnen de 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties: je product gratis ruilen voor een ander product; je product laten repareren; je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.
Ten eerste is Coolblue oprecht in alles wat ze de klant meegeven.Naast de vele informatie die over producten te vinden is, laten ze ook de voor- en nadelen zien per product. Super transparant dus! Ook laat Coolblue reviews, video's, vergelijkingen en instructies zien, zodat jij het product vindt wat jij nodig hebt.
Kies dan voor onze inbouwservice voor € 149,-. We leveren dan je nieuwe apparaat en bouwen we deze in. Je oude inbouw koelkast of vriezer bouwen we gelijk uit en nemen deze mee. Net zoals al het verpakkingsmateriaal.
Wij nemen het oude product mee vanaf de plek waar jij het apparaat in huis gebruikte. Ook als dit op zolder is. Maak je apparaat leeg, schoon en droog. Zo kunnen onze bezorgers 'm veilig vervoeren.
Doe een klein dotje tandpasta op een wattenstaafje.Dep de tandpasta op de barstjes en polijst de randen van de barst door een draaiende beweging te maken. Het is belangrijk dat je in de buurt van de barst blijft; je wil immers niet de rest van het scherm beschadigen.
Herstelling, van technische defecten of vervanging als herstel niet mogelijk, van de bij MediaMarkt gekochte producten, is gedurende de wettelijke garantieperiode kosteloos. We zorgen ook voor reparaties van producten die niet zijn aangeschaft bij MediaMarkt of die buiten de wettelijke garantie vallen.
Reparatiestatus bekijken
Gemiddeld kunnen wij een product binnen 3 weken repareren. Deze gemiddelde reparatietijd kan per technische dienst / merk verschillen.
Hoe lang duurt de schermreparatie? Wij streven ernaar om een reparatie binnen 2 uur te verrichten, echter kunnen wij tegen een onvoorzien probleem aanlopen waardoor wij dit streven niet kunnen halen. Wij doen er altijd alles aan om je zo goed mogelijk te helpen.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en je ontvangt onze aanbiedingen altijd als eerste. Meld je via het inschrijfformulier aan voor de wekelijkse Coolblue-nieuwsbrief en blijf zo op de hoogte van de nieuwste producten, de beste deals, onze acties en meer. Je abonnement is geheel vrijblijvend. Aanmelden nieuwsbrief.
Hoe snel krijg ik mijn geld terug? Binnen 5 werkdagen nadat we je annulering of retour hebben verwerkt. Soms krijg je jouw geld in meerdere delen terug.
Coolblue is een Nederlands e-commerce bedrijf dat in 1999 is opgericht door Pieter Zwart, Paul de Jong en Bart Kuijpers. Het bedrijf is met zowel een webwinkel als met fysieke winkels actief in Nederland, België en Duitsland.