Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.
Waar repareert Coolblue? We komen jouw wasmachine, droger of was-droogcombinatie gewoon bij je thuis repareren. Onze monteurs doen dit in het grootste gedeelte van Nederland.
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished witgoed producten zijn de uitzondering.
12 maanden garantie op de reparatie. We rekenen geen onderzoekskosten aan. Bij online aanmelding, krijg je je product weer terug binnen de 48 uur na ontvangst. Binnen de 2 uur gerepareerd in één van onze winkels.
Is garantie overdraagbaar naar koper. Let wel op dat degene die hem aanmeld dan de adresgegevens aan laat passen voor de retour! Dus, als ik de koper het ordernummer geef kan hij hem bij Coolblue aanmelden. voor de resterende garantieperiode.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Hoe lang duurt een reparatie? Dat verschilt per product en probleem. Bijvoorbeeld het oplossen van software problemen duurt relatief kort, terwijl het vervangen van kapotte onderdelen vaak wat langer zal duren. We sturen je in ieder geval één keer per week een update over je reparatie.
Heeft u een product gekocht dat niet werkt? Of gaat het product sneller kapot dan u mag verwachten? Dan kunt u de verkoper vragen om reparatie of een vervangend product. Als repareren of vervangen niet kan, dan kunt u de koop terugdraaien.
Wettelijke garantie is de garantie die jij hebt op je aankoop, zoals vastgesteld in de wet. Heb je een ondeugdelijk of beschadigd product ontvangen? Volgens de wettelijke garantie heb je dan recht op een vervangend product binnen de wettelijke garantietermijn. Lees hier de belangrijkste wettelijke regels over garantie.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar. Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.
De wettelijke garantie bedraagt twee jaar en begint te lopen vanaf het ogenblik dat je de winkel buiten stapt met het product onder je arm of vanaf het ogenblik waarop het je wordt geleverd. In de praktijk doen verkopers jammer genoeg dikwijls moeilijk.
Lever je oude apparaat in
Wanneer je een nieuw apparaat bij Coolblue koopt, nemen wij het oude product voor je mee. Verkoop je koelkast of wasmachine niet wanneer deze ouder is dan 7 jaar. Ze verbruiken namelijk veel meer energie door hun ouderdom, wat ongunstig is voor de nieuwe eigenaar en het milieu.
Vandaag wordt CoolblueFietst gelanceerd. Coolblue is hiermee het eerste grote e-commercebedrijf in Europa dat ervoor kiest om kleine pakketjes zelf per fiets te bezorgen. Coolblue fietst vanaf vandaag in Eindhoven en Den Haag en dit wordt trapje voor trapje uitgebreid naar alle grote Nederlandse steden.
Recht op gratis reparatie of vervanging
Als een product niet goed is, hebt u meestal recht op gratis reparatie of een vervangend product. Is het een ernstig probleem? Dan mag u ook meteen uw geld terugvragen. U hebt deze rechten ook als u geen garantie erbij kocht.
Dan heeft u recht op een onbeschadigd of goed werkend product, net zoals het in de advertentie stond. Vraag hierom met onze voorbeeldbrief ingebrekestelling. Kan de verkoper geen ander product leveren? Dan kunt u van de koop af en heeft u recht op geld terug.
Geen bedenktijd aankoop winkel
Vaak ontvangt u een tegoedbon of uw geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
56% van 18 klanten beveelt aan. In december 2021 neemt Coolblue alle lopende contracten van GreenNL over. Aangezien het enkel om een naamswijziging gaat, maar het bedrijf achter beide merken hetzelfde is, ziet u hier ook oudere klantervaringen die nog over GreenNL zijn geschreven.
Sommige bedrijven nemen het risico om alleen het glas (touchscreen) te vervangen of door imitatie onderdelen te gebruiken, dit heeft maar 1 voordeel: de prijs. - Kwaliteit is een stuk lager, dat wil zeggen: meer kans op krassen en barsten.
Wanneer is een product gebrekkig? Als een product niet de veiligheid geeft die u ervan mag verwachten is het gebrekkig. Denk dan aan wat redelijk is om te verwachten van het product, en hoe het product wordt gepresenteerd. Maar ook wanneer het product op de markt is gebracht.
Ja. De wettelijke garantie is een wettelijk recht. U hebt er dus recht op, zelfs als dat niet in de algemene voorwaarden staat. Bovendien moet de verkoper u wijzen op de wettelijke garantie van 2 jaar; indien hij dat niet doet, pleegt hij een inbreuk op zijn informatieplicht.
In de wet is niets geregeld over het aantal herstelpogingen. Over het algemeen kan worden gesteld dat een verkoper twee kansen moet krijgen om een non-conform product te herstellen. Als het product dan nog steeds niet aan de overeenkomt beantwoordt, kan de koper andere middelen inzetten.