Dit op basis van de volgende woorden van Allah (interpretatie van de betekenis): “Of als één van jullie van het toilet is gekomen.” De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Allah accepteert geen salaah (gebed) van een ahadath-persoon, totdat hij (opnieuw) de woedoe verricht.
Urine, zaadlozing, ontlasting en winden laten; Bloed, pus of wit bloed verliezen (als ze zich over de huid verspreiden); Overgeven; Bloeden uit de mond (als het minder is dan speeksel, maakt het de woedoe niet ongeldig);
[Wudu' moet worden gedaan wanneer er iets uit een van de twee normale doorgangen, de urethra en de anus, op een normale manier naar buiten komt. Het is beperkt tot wat normaal is, wat alles uitsluit wat abnormaal naar buiten komt, zoals kiezels en wormen. Ze verbreken de wudu' niet, zelfs niet als hij wat urine en ontlasting passeert .
Men spoelt namelijk door en de urine en ontlasting verdwijnen. Er is dan niets meer van over. Dus een persoon dient de Tasmiyah te zeggen bij het aanvangen met de Woedoe', al bevindt hij zich in het toilet of in de badkamer.
Het antwoord:
Daarom hebben moslimjuristen verklaard dat sporen van onreinheid op de gebruikelijke plaats van afscheiding, na het verrichten van Istinjaa' en een goede wassing, verontschuldigd zijn en dat dit de wassing niet ongeldig maakt Insha'Allah.
Samenvatting van het antwoord
De Wudu wordt niet ongeldig door het opruimen van de urine van een kind of het wassen van zijn luier . Het aanraken van onreinheid maakt de Wudu niet ongeldig. Het is echter wel essentieel om de onreinheid af te wassen als men wil bidden.
Samenvatting van het antwoord
Het aanraken van onreine dingen verbreekt de wudu niet , maar als iemand iets onreins aanraakt, is het niet toegestaan voor hem om te bidden totdat hij het heeft afgewassen.
Het is toegestaan om de wassing in het toilet te verrichten, aangezien er geen bewijs is dat het verbiedt . Het is echter gepaster om de wassing niet in het toilet te verrichten, aangezien het niet gewenst is om Allah daarin te noemen.
Maar het vereist geen istindjaa, oftewel: het is niet verplicht om de achterkant te wassen. Er is namelijk niets eruit gekomen wat een wassing vereist.
In Fatawa al-Lajnah al-Daimah, 5/94 staat: “Het is makruh om de naam van Allah uit te spreken in de badkamer waar iemand zichzelf ontlast, uit respect voor Zijn naam, maar het is voorgeschreven om Bismillah te zeggen wanneer men begint met het verrichten van wudu, omdat het verplicht is volgens een groep geleerden.
Ze moet ook haar mond grondig wassen als er vloeistoffen in contact komen met haar mond. In het geval van een echtgenoot die orale seks heeft met zijn vrouw (cunnilingus), als de laatste een seksueel hoogtepunt bereikt (een orgasme heeft), is een Ghusl noodzakelijk voor haar .
Urine en ontlasting zijn najis (onrein) en het is noodzakelijk om ze af te wassen, vooral voor het gebed. Ze verbreken echter niet de wudū .
Deze hadith geeft aan dat gebeden die in de badkamer worden verricht, niet geldig zijn . Het is daarom niet toegestaan om dit te doen, behalve in geval van noodzaak, bijvoorbeeld als de schade die je van je ouders zult ondervinden extreem is en je nergens anders kunt bidden, zelfs niet door gebeden samen te voegen zoals hierboven vermeld.
Volgens sjiitische moslims
Volgens de sjiitische theologie maken de volgende zaken de wudu ongeldig: Ontlasting of urineren. Geurige of hoorbare uitbarstingen van winderigheid .
Samenvatting van het antwoord
Het zien van zijn eigen `Awrah of die van iemand anders is niet één van de dingen die de Wudu ongeldig maakt .
Ali overlevert: “De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: ,,Het is het oog dat het zitvlak in de gaten houdt. Daarom dient een persoon die in slaap valt (daarna) de woedoe te verrichten.” De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Wie zijn geslachtsdeel aanraakt, dient de woedoe te verrichten.”
Ghoesl of ghusl (Arabisch: غسل) is de rituele wassing die in bepaalde gevallen door moslims verricht wordt.
Korte samenvatting: In Ihram verbreekt scheten laten je staat niet. Als je echter een wind laat, moet je Wudu opnieuw uitvoeren om rein te blijven voor gebeden en Tawaf .
Het antwoord:
Toch is het verrichten van Istinjaa' niet vereist, tenzij er vuil uit een van de twee intieme delen komt .
Op basis hiervan, als hij wudu verricht op de plaats waar hij is, of het nu zijn huis, de markt of de werkplek is, waar hij ook is, en hij verlaat die plaats zonder enig doel behalve om te bidden, dan zal hij de beloning ontvangen die in deze hadith wordt genoemd.
Samenvatting van het antwoord
Als een moslim wudu doet en geen Bismillah zegt, dan is zijn wudu geldig, maar hij mist de beloning voor het doen van deze Sunnah. Om aan de veilige kant te blijven, zou de moslim het zeggen van Bismillah voor wudu niet moeten weglaten .
Daarom moet een moslim de Namen van Allah eren, aangezien het niet gepast is om ze te noemen in de badkamer en dergelijke. Dit is het standpunt van de geleerden, dus als iemand je begroet met Salaam terwijl je in de badkamer bent, antwoord hem dan niet (met Salaam) . Allah weet het het beste.
Als hij heeft geplast of ontlast, wast hij de plaats van de urine of andere viezigheid en verricht daarna wudu', dat wil zeggen, hij wast zijn handen , wat de eerste van de sunna's van wudu' is.]
Je moet woedoe verrichten na het plassen, ontlasten of laten van een wind . [Dit verduidelijkt welke uitwerpselen woedoe noodzakelijk maken: urine uit de voorste opening en ontlasting uit de achterste opening en het laten van wind, wat wind aanduidt die uit de anus komt, al dan niet met een geluid.
SHAH ALAM - Oud-minister van het departement van de premier (Religieuze Zaken) Datuk Seri Zulkifli Mohamad Al-Bakri heeft verduidelijkt dat het in contact komen met of stappen op hagedissenpoep of andere onreinheden de rituele wassing (wudhu) niet ongeldig maakt .