Wie is verantwoordelijk voor levering?

Bezorging. U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wie is verantwoordelijk voor bezorging?

De verkoper is verplicht om je bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk voor de levering?

Als u iets van een bedrijf hebt gekocht om te laten bezorgen, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat het artikel bij u wordt afgeleverd. Als de verkoper een koerier heeft gebruikt, moet hij de koerier achtervolgen om erachter te komen wat er met uw bestelling is gebeurd - het is niet uw verantwoordelijkheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is de verkoper verantwoordelijk voor verzending?

De verkoper

Het is hun taak om ervoor te zorgen dat het product veilig en in goede staat bij jou als klant aankomt. Dit betekent dat ze verantwoordelijk zijn voor het correct verpakken en verzenden van het product, zodat het onderweg niet beschadigd raakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

WANNEER ben jij VERANTWOORDELIJK voor je NIEUWE HUIS? Alles over risico-overgang

18 gerelateerde vragen gevonden

Wie is verantwoordelijk voor de zending?

Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wie is verantwoordelijk voor schade bij verzending?

Als er iets mis gaat met bezorgen, dan is de schade voor de verantwoordelijke persoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wat zijn de plichten van de verkoper?

7:9 BW heeft de verkoper twee hoofdverplichtingen. De verkoper dient de zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en hij dient de zaak aan de koper af te leveren. Een aanvullend vereiste staat in art. 7:17 BW: de verkochte zaak moet conform zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op viajuridica.nl

Wie is verantwoordelijk voor een kwijtgeraakt pakket?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als je online bestelling niet geleverd wordt?

Neem zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Stuur in alle gevallen een ingebrekestelling naar de verkoper per aangetekende brief en eis een nieuwe levering of terugbetaling van je voorschot of de betaalde prijs. Als de verkoper erkent dat je het product niet hebt ontvangen, is er misschien geen probleem.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op test-aankoop.be

Wat gebeurt er als de levering wordt gestolen?

Een claim indienen bij de vervoerder : Als de vervoerder de levering bevestigt en u uw pakket niet hebt ontvangen, kunt u een claim indienen. Dit is vooral relevant als het pakket verzekerd was. U moet details verstrekken zoals het trackingnummer, beschrijving van de inhoud en waarde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk voor transport?

Aansprakelijkheid in de vervoerovereenkomst

Onder de vervoerovereenkomst is de vervoerder aansprakelijk voor verlies en beschadiging van de goederen tijdens het transport. Ook is hij aansprakelijk voor vertraging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sva.nl

Wat te doen bij geen levering?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is verantwoordelijk als mijn pakket niet wordt afgeleverd?

Het is vaker de verantwoordelijkheid van de verkoper , of het nu hun fout is of niet. Neem eerst contact op met de verkoper, want ze zijn misschien bereid om je een vervangend artikel te sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik PostNL aansprakelijk stellen?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is DHL verantwoordelijk?

DHL is verantwoordelijk tot het moment dat het pakket is afgeleverd. Wanneer een bezorger je bestelling op de afgesproken plek achterlaat, registreert hij dit en zie je dit terug in track en trace. Je ontvangt hierover ook bericht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wie is verantwoordelijk voor de levering van een pakket?

Wie is verantwoordelijk voor de bezorging van een product wanneer ik dit online heb besteld? De verkoper blijft verantwoordelijk tot het moment dat het product veilig bij u is afgeleverd, het maakt daarbij niet uit welke bezorgdienst is gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wat gebeurt er met niet-bezorgde items waarvan de ontvanger/afzender verantwoordelijk is?

In de meeste postsystemen wordt een verantwoord item dat niet bij de ontvanger kan worden afgeleverd, na een bepaalde periode meestal teruggestuurd naar de afzender . Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de afzender zijn item terugkrijgt als de ontvanger niet beschikbaar is of weigert het te accepteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie betaalt voor verloren pakketten?

In gevallen waarin de verkoper en koper hun verantwoordelijkheden correct zijn nagekomen, maar een pakket toch zoekraakt, ligt de aansprakelijkheid vaak bij het logistieke bedrijf . Het transportbedrijf wordt verantwoordelijk voor het verlies, met name vanwege hun nalatigheid of verkeerde behandeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is de leveringsplicht van de verkoper?

De belangrijkste verplichting van de verkoper-fabrikant is de zogenaamde 'leveringsplicht'. Deze plicht houdt enerzijds in dat de verkoper-fabrikant de zaken moet leveren zoals werd overeengekomen (= de conforme levering) en anderzijds dat de verkoper-fabrikant deze zaken ook tijdig moet leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Wat is de verplichting van de verkoper?

De verkoper moet: (a) het eigendom van de goederen overdragen ; (b) de goederen leveren; (c) alle documenten overdragen die de goederen vertegenwoordigen of daarop betrekking hebben en die in het contract zijn vereist; en (d) ervoor zorgen dat de goederen aan het contract voldoen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat zijn mijn rechten als klant?

Rechten bij een koopovereenkomst

een product zonder beschadigingen; een compleet product; een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven; vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket kwijt is?

De winkelier is in bijna alle gevallen verantwoordelijk voor uw zending. De winkelier is verplicht om het aankoopbedrag terug te betalen als het pakket kwijt is. De verkoper is niet verplicht om het product nog een keer te verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op packs.nl

Kan ik een pakket weigeren aan de deur?

Bij een PostNL-punt

Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor transportschade?

Wie is aansprakelijk voor schade aan goederen tijdens transport? Volgens de CMR Conventie begint de aansprakelijkheid van de vervoerder voor de staat van de lading en vertragingen tijdens transport op het moment van overhandiging door de afzender en duurt tot de aflevering aan de ontvanger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op emarathon.eu

Populaire vragen