Hoewel de verkoper doorgaans verantwoordelijk is voor een beschadigde verzending, kan het ook voorkomen dat de vervoerder hier een rol in speelt. Als het pakket bijvoorbeeld ruw behandeld wordt tijdens het transport, kan dit leiden tot beschadigingen.
Het kan een frustrerende ervaring zijn voor klanten om beschadigde pakketten te ontvangen. In de meeste gevallen zijn de vervoerders verantwoordelijk voor de beschadigde inhoud. Toch beschouwt de klant u, de verkoper, vaak als verantwoordelijk voor de slechte ervaring.
Als er iets mis gaat met bezorgen, dan is de schade voor de verantwoordelijke persoon.
Neem zo snel mogelijk contact op met de verzender, bijvoorbeeld de webshop waar de bestelling vandaan komt. De verzender kan de schade bij DHL claimen. En mogelijk kan de verzender je voorzien van een passende oplossing, zoals een vervangende zending sturen of het teruggeven van het aankoopbedrag.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.
Hoewel de verkoper doorgaans verantwoordelijk is voor een beschadigde verzending, kan het ook voorkomen dat de vervoerder hier een rol in speelt.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
Per post: Bel 800-ASK-USPS (800-275-8777) om een claimformulier naar u te laten sturen . Stuur het ingevulde formulier met alle andere vereiste ondersteunende documentatie voor verlies of schade van een item dat met verzekerde diensten is verzonden naar het adres dat op het formulier staat. U moet een bewijs van verzekering voor uw claim bewaren.
Royal Mail kan een schadevergoeding betalen voor schade of gedeeltelijk verlies als een poststuk in een postpakket een mate van schade heeft opgelopen die redelijkerwijs de materiële functie of inhoud van het poststuk aantast, uitsluitend als gevolg van de verzending via de post, en met uitsluiting van aansprakelijkheid voor reeds bestaande schade.
DOA staat voor Defect On Arrival: kortom, een component of product dat al defect is op het moment van levering aan de klant . Ze zijn een bron van ongemakkelijke discussies over systeembeschikbaarheid, Service Level Agreements en claims.
Accepteer het pakket
Als u het pakket niet accepteert, kunt u de schade bovendien niet goed documenteren voor uw claim.
Aansprakelijkheid in de vervoerovereenkomst
Onder de vervoerovereenkomst is de vervoerder aansprakelijk voor verlies en beschadiging van de goederen tijdens het transport. Ook is hij aansprakelijk voor vertraging.
In het algemeen geldt dat degene die de schade heeft veroorzaakt, aansprakelijk is voor de letselschade. Dit kan bijvoorbeeld een automobilist zijn die een verkeersongeval heeft veroorzaakt, maar ook een werkgever die zijn werknemers niet voldoende heeft beschermd tegen gevaarlijke situaties op de werkvloer.
In gevallen waarin goederen beschadigd zijn in het bezit van de vervoerder, maar er geen sprake is van wangedrag of nalatigheid, moet de verzekering van de vervoerder de verliezen dekken . Bij het ontdekken van beschadigde goederen moet de ontvangende partij telefonisch een inspectie door de vervoerder aanvragen en een schriftelijk verzoek indienen.
Tenzij het Ebay-beleid anders is voor meubels, is de VERKOPER VERANTWOORDELIJK voor het verzenden ervan naar u in de beschreven staat . U dient gewoon een "niet zoals beschreven"-zaak in en Ebay zal uw geld terugbetalen. En de verkoper is ook verantwoordelijk voor de retourzending.
Mishandling: Tijdens orderafhandeling worden pakketten verplaatst door medewerkers van het fulfillment center, bezorgers, meerdere transporten en soms zelfs door robots in het magazijn. Soms valt een pakket, valt het of wordt het verkeerd behandeld tijdens dit proces, waardoor het pakket en de inhoud beschadigd raken.
Vervoerders zijn bijna altijd verantwoordelijk voor verlies of schade tijdens het transport . Echter, ontvangers hebben een wettelijke verantwoordelijkheid om de kosten van de schade tot een minimum te beperken en moeten beschadigde vracht accepteren die redelijkerwijs kan worden gerepareerd. Als de goederen zo erg beschadigd zijn dat ze bijna waardeloos zijn geworden, kunt u de levering weigeren.
Meld de schade binnen zeven dagen na bezorging
Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Gebruik hiervoor de knop met 'Schade melden' of de onderstaande contactopties.
Bel of schrijf ze en leg uw situatie uit . "De wet zegt dat ik recht heb op schadevergoeding als een defect item schade veroorzaakt." U kunt de kosten van het defecte item opnemen in uw claim voor schadevergoeding, maar niet als u al een terugbetaling hebt ontvangen of een vervanging hebt gekregen.
Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.
Als u een restitutie aanvraagt, kunt u de oorspronkelijke verzendkosten van de levering en retourzending terugkrijgen. Als u een vervanging aanvraagt, moet de verkoper de kosten betalen voor het retourneren van de defecte goederen en het verzenden van de vervangende goederen naar u.
: producten die kapot, gebarsten, bekrast, etc. zijn.
Met verzekerd verzenden voeg je een extra zekerheid toe aan je pakket. Deze zekerheid beschermt je zending en de inhoud daarvan tegen de financiële schade die wordt veroorzaakt door verloren, beschadigde of gestolen pakketten. Het bedrag dat je terugkrijgt hangt af van de dekking die je kiest.
'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.
Wie is verantwoordelijk voor de bezorging van een product wanneer ik dit online heb besteld? De verkoper blijft verantwoordelijk tot het moment dat het product veilig bij u is afgeleverd, het maakt daarbij niet uit welke bezorgdienst is gebruikt.