Meest gevolgde Instagram-accounts wereldwijd in 2022
Het meest gevolgde account op Instagram is het account van het bedrijf zelf. Hoewel de voorsprong op naaste achtervolgers in het afgelopen half jaar iets gekrompen, is de afstand tot nummer twee Cristiano Ronaldo nog steeds 67 miljoen volgers.
1. Cristiano Ronaldo, 215 miljoen volgers.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
1 – Martin Garrix – 25 jaar – 15.600.000+ volgers
Ook heeft hij nog eens de meeste volgers op Instagram van heel Nederland!
Is het legaal om kwaliteit Instagram volgers te kopen? Ja, het is legaal om echte Instagramvolgers te kopen. Het is een controversiële marketingstrategie, maar het wordt nog steeds gebruikt door miljoenen mensen over de hele wereld.
Ze kunnen een paar euro's tot een miljoen euro per post verdienen. Het bedrag dat jij zal verdienen, hangt af van deze factoren: Aantal Instagram volgers. Je engagementratio (hoe betrokken zijn je volgers)
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post. Macro: 500.000+ volgers: meer dan 1.000 euro per post.
1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
De meeste gelikete foto van dit jaar is van niemand minder dan voetballer Cristiano Ronaldo.
Most followed #1: Cristiano Ronaldo
Christiano Ronaldo heeft met 477 miljoen volgers veruit het meest gevolgde Instagram account van de wereld. Hij is de eerste persoon die het behaald heeft om meer dan 400 volgers te hebben.
Christiano Ronaldo (>122 miljoen volgers)
Met vooral parodieën op trucs die mensen in andere filmpjes laten zien, kreeg hij in ruim twee jaar tijd bijna 144 miljoen volgers op TikTok. Afgelopen week werd Khaby Lame (22) de populairste tiktokker ter wereld.
Het grootste Nederlandse Instagram-account is van Negin Mirsalehi (6,8 miljoen volgers). Zij verdient volgens Affise ook het meeste per Instagram-post, omgerekend 2580 euro. Dat is een schatting. Voetballer Ronaldo is wereldwijd de eerste influencer om op Instagram mee samen te werken.
Uiteindelijk kan je het zelf natuurlijk bepalen. Veel influencers vragen zo'n 150 tot 300 euro voor een plaatsing. Waarbij je waarschijnlijk makkelijk 300 euro kan vragen met 100.000 volgers, en iets van 50-75 euro kan vragen als je op 10.000 volgers zit.
Micro-influencers hebben tussen de 5.000 en 100.000 volgers en richten zich vaak op een specifiek onderwerp waar ze gepassioneerd over zijn. Kenmerkend is dat ze vaak dezelfde soort volgers hebben met dezelfde specifieke interesses.
#4 influencer kosten
Een samenwerking met een Nederlandse micro influencer (5.000-25.000 volgers) kost gemiddeld zo'n €500,- voor een wall post op Instagram, blog of video en door- plaatsing op social mediakanalen. Eenzelfde samenwerking met macro influencers (25.000-100.000 volgers) kost je zo'n €2.500,-.
Een influencer is een persoon die via sociale media diensten of producten aanbeveelt. Bedrijven doen beroep op 'influencer marketing' als alternatief kanaal om hun diensten of producten te promoten. Influencers ontvangen vaak producten als vergoeding voor hun aanbeveling, of ze worden ervoor betaald in geld.
Dit zijn de best verdienende Tiktokkers van 2021:
Dixie D'Amelio, 8,8 miljoen euro. Addison Rae, 7,5 miljoen euro. Bella Poarch en Josh Richards, allebei 4,4 miljoen euro. Kris Collins en Avani Gregg, allebei 4,2 miljoen euro.
Voor maar één euro kun je hier al 100 Instagram-volgers kopen; betaal je vier euro, dan krijg je er 1.000.
Het kopen van nepvolgers is erg eenvoudig. Er zijn duizenden websites waarop je dit kunt doen. Duur is het ook niet: voor 5000 volgers moet je ongeveer 20 euro betalen.
Een andere manier om te controleren op fake volgers en betrokkenheid is door het lezen van comments. Als een account een goede aanhang heeft en de berichten krijgen veel likes, dan zouden de berichten ook comments moeten krijgen. Als de berichten zeer weinig of geen commentaar krijgen, kunnen de “likes” nep zijn.