Wie is aansprakelijk als een pakket niet aankomt?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is verantwoordelijk voor niet-bezorgde pakketten?

Als u iets van een bedrijf hebt gekocht om te laten bezorgen, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat het artikel bij u wordt afgeleverd. Als de verkoper een koerier heeft gebruikt, moet hij de koerier achtervolgen om erachter te komen wat er met uw bestelling is gebeurd - het is niet uw verantwoordelijkheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk voor een kwijtgeraakt pakket?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wie is verantwoordelijk als een pakket zoek raakt?

Verplichtingen van de vervoerder

Als het pakket toch zoekraakt, zal de vervoerder moeten zorgen voor het achterhalen van de locatie van het pakket en het alsnog bezorgen bij de juiste persoon. Mocht blijken dat het niet terug kan worden gevonden, dan kan het zijn dat je als verkoper recht hebt op een vergoeding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arsaequi.nl

Flink frustrerend: DHL-pakketjes die 'kwijt' zijn

36 gerelateerde vragen gevonden

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Het is vaker de verantwoordelijkheid van de verkoper , of het nu hun fout is of niet. Neem eerst contact op met de verkoper, want ze zijn misschien bereid om je een vervangend artikel te sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat te doen als je pakketje niet aankomt?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Waarom is PostNL niet aansprakelijk?

In principe is het postbedrijf niet aansprakelijk voor kwijtgeraakte pakketten.Dit geldt echter niet wanneer een pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd. In dat geval zal het postbedrijf de waarde vergoeden die de consument bij het verzenden heeft opgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkeleindhoven.org

Wie betaalt voor verloren pakketten?

In gevallen waarin de verkoper en koper hun verantwoordelijkheden correct zijn nagekomen, maar een pakket toch zoekraakt, ligt de aansprakelijkheid vaak bij het logistieke bedrijf . Het transportbedrijf wordt verantwoordelijk voor het verlies, met name vanwege hun nalatigheid of verkeerde behandeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt retour?

'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat moet je doen als je pakket niet is aangekomen bij PostNL?

Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Mogelijk kunnen we een onderzoek starten. Onze contactopties vind je onderaan deze pagina.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet ik doen als er een pakketje bezorgd wordt, maar dat niet het geval is?

Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik mijn geld terugkrijgen als mijn pakket kwijtraakt?

Ja. De meeste verzendbedrijven hebben een proces voor het indienen van claims voor restituties of vervangingen als uw pakket wordt gestolen of vermist bij het aangewezen bezorgstation .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar gaan niet-bezorgde pakketten naartoe?

Het Mail Recovery Center (MRC) is de officiële afdeling voor verloren en gevonden voorwerpen van de Amerikaanse posterijen. Deze afdeling is bedoeld voor onbestelbare en niet-retourneerbare post.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk voor de zending?

Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat te doen als pakket niet aankomt bij DHL?

Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist

In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat te doen als de bestelling niet geleverd wordt?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan ik PostNL aansprakelijk stellen?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is een pakket PostNL verzekerd?

Een standaard pakket is niet verzekerd. Wil je je pakket wel graag verzekerd versturen? Kies dan voor aangetekend. Dan is je pakket verzekerd tot € 500.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe krijg ik geld terug van PostNL?

Hoe kan ik mijn geld terugvragen?
  1. Zoek je ordernummer op. Die bestaat uit een combinatie van 7 cijfers en letters (bijvoorbeeld: 1AB2CDE). Het nummer staat in de omschrijving op je rekeningafschrift.
  2. Chatbot Daan helpt je met terugvragen van je geld. Daan staat voor je klaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als ik mijn pakket niet ontvangen heb?

Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Hoe lang duurt een onderzoek bij PostNL?

Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.kpn.com

Populaire vragen