Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Niet iedereen kan zomaar met Klarna betalen. Als je probeert met Klarna te betalen, wordt er een kredietcheck gedaan om te kijken of je voor het gekozen bedrag kunt bestellen. Bij deze check wordt naar 3 factoren gekeken: Je betaalgeschiedenis bij Klarna.
Met Klarna In-store kan je moderne betaaloplossingen aanbieden in je fysieke winkel. Is je klant klaar voor het product maar niet voor de directe betaling? Door meerdere betaalmethoden aan te bieden, vergroot je de aankoopkans.
Ben je zeker van je aankoop? Betaal gelijk. Klarna rekent hiervoor geen extra kosten. Je kan met één klik betalen, of met iDEAL.
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
De overeenkomst voor het krediet wordt gesloten wanneer Klarna je aanvraag voor Betaal in delen accepteert. De benodigde documenten worden je per brief toegestuurd. Klarna meldt deze overeenkomst bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel.
Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App of bovenaan deze pagina.
We vragen je je gegevens te verifiëren om er zeker van te zijn dat je informatie en aankopen die zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, veilig worden gedeeld.
Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Achteraf betalen geeft consumenten de mogelijkheid om iets te bestellen en het thuis uit te proberen voordat ze het besluiten te houden. Zeker in het fashionsegment biedt dit een uitkomst: klanten kunnen zo meerdere maten van een kledingstuk bestellen en deze eerst passen.
Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Diverse factoren, zoals gemiste of late betalingen of gemelde financiële moeilijkheden, kunnen ertoe leiden dat het verdere gebruik van Klarna voor jou wordt geblokkeerd. We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om geweigerd te worden voor een aankoop na een eerdere goedkeuring in het verleden.
De meest voorkomende oorzaak is een hele simpele: verkeerd ingevoerde adresgegevens of geboortedatum. Klarna heeft de juiste gegevens van jou nodig. Maak je een tikfout in je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats dan kan het zijn dat de order niet geaccepteerd wordt.
Dit is een directe en beveiligde verbinding met jouw bank. Meld je aan met je vertrouwde inloggegevens voor internetbankieren. Selecteer jouw bankrekening waarmee je wil betalen. Vervolgens vul je de bevestigingscode in en klik je op volgende.
Bij Klarna zitten alle betaalwijzen die je nodig hebt! Je klanten kunnen kiezen voor directe betaling, uitgestelde betaling (met een creditcard), een incassomachtiging, of zelfs om pas na ontvangst te betalen. Je kunt dit eventueel nog aanvullen door naast Klarna ook PayPal en betalen bij afhalen te activeren.
Klarna verdient zijn geld hoofdzakelijk aan de leveranciers van de spullen: winkels als H&M, Zara en Ikea betalen de later-betaaldiensten, want het gebruik ervan levert meer bestellingen op. Daarnaast verdient Klarna aan boetes wanneer klanten toch te laat betalen.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
Atlantis Financiers werkt met een kredietverzekeraar, hierdoor kunnen zij eveneens scherpere rentes en looptijden aanbieden dan de reguliere geldverstrekker. Ondanks dat er geen BKR toetsing plaatsvindt, werken zij met andere 'tools' om uw financiële positie te bekijken.
Ja. Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen.
IKEA werkt samen met Klarna zodat je je bestelling achteraf kan betalen. We begrijpen dat het fijn voelt om eerst je bestelling te ontvangen en pas daarna te betalen. Daarom werkt IKEA samen met Klarna zodat je de mogelijkheid hebt om tot 30 dagen na ontvangst te betalen.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.