Welke vaardigheden heeft iemand die goed kan telefoneren?

Gespreksvaardigheden in het telefoongesprek
  • Luisteren. Je hebt twee oren en één mond, gebruik ze ook in die verhouding. ...
  • Samenvatten. Samenvatten is op een objectieve en korte manier de boodschap van je gesprekspartner weergeven. ...
  • Reflecteren. ...
  • Vragen stellen. ...
  • Stiltes. ...
  • Confronteren. ...
  • Onderbreken. ...
  • Omgaan met weerstand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Wat zijn goede gespreksvaardigheden?

Die technieken helpen bijvoorbeeld om je boodschap helder over te brengen, de ander zich gehoord te laten voelen en om waar mogelijk anderen te overtuigen. Voorbeelden van gespreksvaardigheden zijn luisteren, constructieve feedback geven en omgaan met weerstand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gesprekstechnieken.com

Waar moet een goed telefoongesprek aan voldoen?

9 tips voor het voeren van een goed telefoongesprek
  • Laat de klant niet te lang wachten. ...
  • You never get a second chance to make a first impression. ...
  • Zorg voor een positieve houding. ...
  • Let op je spreektoon. ...
  • Enthousiasme werkt aanstekelijk, ook via de telefoon. ...
  • Bereid je goed voor. ...
  • Laat de klant niet te lang wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op contactcare.nl

Hoe goed telefoneren?

Assertief telefoneren: 8 tips en verrassende onthullingen over beter bellen
  1. Plan je telefoongesprekken (voor het werk) zoveel mogelijk in op een vast moment van de dag. ...
  2. Bereid het gesprek voor met steekwoorden. ...
  3. Onthoud de naam van de beller. ...
  4. Luister! ...
  5. Herhaal wat de ander je vertelt. ...
  6. Let op tegenstrijdigheden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op assertief.nl

Wat zijn de gesprekstechnieken?

Verschillende gesprekstechnieken
  • LSD = Luisteren, Samenvatten, Doorvragen. LSD mag je dus gebruiken.
  • OMA = Oordelen, Meningen en Adviezen. OMA kan je beter thuis laten.
  • ANNA = Altijd Navragen, Nooit Aannemen. ...
  • NIVEA = Niet Invullen voor een Ander. ...
  • OEN = Open, Eerlijk en Nieuwsgierig. ...
  • DIK = Denk in Kwaliteiten (of Kansen)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op start2create.nl

training telefoneren

36 gerelateerde vragen gevonden

Wat zijn communicatieve vaardigheden?

Communicatieve vaardigheden (ook wel sociale vaardigheden genoemd) gebruiken we om te communiceren en interactie aan te gaan met anderen. Dit gaat verder dan verbaal zijn. Het heeft ook te maken met non-verbale communicatie, lichaamstaal en persoonlijke uitstraling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op workingrebelz.nl

Wat zijn belangrijke gespreksvaardigheden?

Luisteren is de belangrijkste gespreksvaardigheid, maar meteen daarna komt vragen stellen. Met de juiste vraag komt alle informatie boven tafel die je wilde verzamelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op carrieretijger.nl

Wat is professioneel telefoneren?

Tip 3: Wees professioneel

Begin daarom met een professionele begroeting: “Goedemorgen/middag, <naam van het bedrijf>, u spreekt met <eigen naam>”. Zorg ervoor dat iedereen die de telefoon opneemt, deze volgorde hanteert. Spreek langzaam en articuleer duidelijk. Als je de telefoon opneemt, zorg dan dat je rechtop zit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bizziphone.com

Hoe begroet je iemand aan de telefoon?

Wanneer je de telefoon opneemt, dan begin je met een begroeting. Tot twaalf uur gebruik je “Goedemorgen”. Tussen twaalf en zes uur 's middags neem je op met “Goedemiddag”.
...
De begroeting
  • Soms valt het eerste gedeelte van wat je zegt weg als je de telefoon opneemt. ...
  • Het is beleefd om iemand eerst te begroeten;

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe pak je de regie in een gesprek?

Zo pak jij de regie in een gesprek!
  1. Luisteren. Eén van de belangrijkste dingen in een gesprek is luisteren. ...
  2. Samenvatten. Als je haast hebt herken je misschien de neiging wel om iemand te onderbreken en je vraag in het gesprek te slingeren. ...
  3. Actie, actie, actie! ...
  4. Lekker effectief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op andsmile.nl

Wat is een Telefoonetiquette?

Tips/Telefoonetiquette:

Spreek duidelijk en rustig en articuleer goed. Laat in de toon van uw stem klinken dat de beller welkom is en geholpen gaat worden. Hier zorgt de glimlach in uw stem al gedeeltelijk voor. Laat nooit iemand onnodig in de wacht staan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op libervoice.nl

Hoe stel je jezelf voor aan de telefoon?

Met deze tips en tricks kruip jij niet langer onder je bureaustoel wanneer de telefoon rinkelt, maar kan jij je telefoonangst snel overwinnen.
...
Voor het bellen
  1. Adem. ...
  2. Bereid je gesprek voor. ...
  3. Oefen luidop. ...
  4. Bel iemand anders. ...
  5. Oefen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brightplus.be

Hoe neem je netjes de telefoon op?

Netjes opnemen

Neem de telefoon op met een professioneel 'goedemorgen' of 'goedemiddag', gevolgd door de naam van het bedrijf en je eigen naam. Een bedrijf dat opneemt met een nonchalant 'hallo? ' zal het niet ver schoppen. Instrueer collega's die de telefoon opnemen, dat op die manier te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bizziphone.com

Wat zijn luistervaardigheden?

Actief luisteren is niet alleen horen wat de ander zegt, maar ook proberen te begrijpen wat de ander zegt. Bovendien stellen luistervaardigheden je in staat de ander te laten weten dat je luistert, de ander zijn verhaal te laten vertellen, en, wanneer dat nodig is, te laten verduidelijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rug.nl

Hoe vat je goed samen in een gesprek?

Vaste stappen in een gesprek
  • Bedenk van tevoren wat je met het gesprek wilt bereiken en bedenk bij elk doel de juiste vraag.
  • Begin het stellen van vragen altijd met een korte neutraal geformuleerde open vraag.
  • Houd je mond als de ander aan het praten is.
  • Vraag door op onduidelijkheden.
  • Vat samen wat er is gezegd en.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op carrieretijger.nl

Welke soorten Gespreksmethodieken zijn er?

Samenvatting. Globaal zijn er vier verschillende gespreksvormen te onderscheiden. U kunt ze zowel inzetten voor collectieve als individuele overleggen. Dit artikel behandelt de gespreksvormen directief (top-down), draagvlakcreërend, probleemoplossend en particopatief (bottom-up).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op premium.hrpraktijk.nl

Hoe zet je iemand in de wacht?

Open de telefoon-app van je Android.

Dit is meestal een pictogram van een telefoonhoorn. Je vindt hem op je startscherm. Oproepen in wacht zetten is meestal standaard ingeschakeld door je telefoonaanbieder. Je zou het niet handmatig moeten hoeven inschakelen, tenzij het om een of andere reden is uitgeschakeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoe bel je iemand in het Engels?

In het Engels is de uitdrukking hiervoor: <eigen naam> speaking. Bijvoorbeeld: Good morning/afternoon/evening, Royalty Real Estate, this is Amber speaking. De ander zal dan antwoorden met: Hello, this is <naam>, calling for <naam van je collega>.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bizziphone.com

Hoe Rond ik een gesprek af?

Hieronder lees je hoe je een gesprek beëindigt zonder dat je de ander beledigt.
  1. Geef aan hoeveel tijd je beschikbaar hebt. Heb je maar een beperkte tijd voor het gesprek, meld dit dan meteen aan het begin. ...
  2. Sluit positief af. ...
  3. Let op de signalen van je gesprekspartner. ...
  4. Gebruik geen smoesjes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zoontraining.nl

Wat zeg je als je iemand in de wacht zet?

Noem de naam van de persoon die je aan de lijn hebt en bedank hem voor het wachten, bijvoorbeeld: “Mevrouw Ketelaars, bedankt voor het wachten. Ik heb het even nagevraagd en ...”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Wat is klantgericht telefoneren?

Telefoneren lijkt zo eenvoudig, maar er komt meer bij kijken dan je in eerste instantie vermoedt. Zo heb je te maken met het gedrag van de klant aan de telefoon. Denk daarbij aan iemand die een klacht heeft of dat je vervelend nieuws moet brengen. Klantgericht telefoneren begint bij de telefoonetiquette.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Welke motiverende gesprekstechnieken?

De 5 technieken van motiverende gespreksvoering
  • Techniek 1: open vragen stellen. Door gesloten vragen te stellen verraad je te makkelijk je eigen standpunt. ...
  • Techniek 2: reflectief luisteren. ...
  • Techniek 3: bevestigen. ...
  • Techniek 4: samenvatten. ...
  • Techniek 5: uitlokken van verandertaal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gesprekstechnieken.com

Hoe onderbreek je iemand op een nette manier?

Gebruik instemming als middel om het gesprek te onderbreken. Geef je gesprekspartner gelijk en wees enthousiast. Hierdoor is de kans groot dat hij of zij zich gevleid voelt en dat je gesprekspartner denkt dat jij aan dezelfde kant staat in het gesprek. Dit geeft jou een kans om het gesprek over te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op learnit.nl

Hoe voer je een goed adviesgesprek?

Het feitelijke adviesgesprek bestaat uit vier fasen: de voorbereiding, de inleiding, de kern en de afronding. Een eventuele vijfde fase kan na het werkelijke gesprek plaatshebben. We spreken in die fase wel van een informeel nagesprek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op niow.nl

Populaire vragen