Chemtrails bevatten een brouwsel van barium, glasvezel met nano aluminium (bekend als CHAFF), radioactief thorium, cadmium, chromium, nikkel, sporen van schimmels, ethyleen dibromide en polymeervezels. Barium is net zo giftig als arsenicum en werkt op het hart.
Chemtrails bevatten nanodeeltjes van metalen en andere stoffen, die zo klein zijn dat ons afweersysteem ze niet herkent en dus niet tegenhoudt. Ze dringen binnen in vitale organen, zoals onze hersenen, waar ze ontstekingen veroorzaken die ons op den duur ziek maken.
Vliegtuigstrepen zijn kunstmatige wolken, veroorzaakt door de uitstoot van waterdamp door vliegverkeer. Vliegtuigstrepen ontstaan door uitlaatgassen van vliegtuigmotoren. Deze uitlaatgassen zorgen voor een toename van waterdamp en roetdeeltjes op de vliegroute.
Chemtrail is een samentrekking van de Engelse woorden chemical (chemisch) en trail (spoor) en daarmee een variant op het condensspoor van vliegtuigen (Engels: contrail, verkorting van condensation trail).
Soms wordt er een streep gevormd die na enkele seconden alweer begint op te lossen. Sommige contrails blijven uren zichtbaar. Het is bekend dat de meeste condensstrepen in Nederland en België wel meer dan een dag blijven hangen in de lucht. Een kwart van deze strepen blijven zelfs meer dan 2 dagen zichtbaar.
Zeer blauwe luchten kunnen ontstaan als de hogere luchtlagen droog zijn en als er weinig vervuiling is. Tijdens een aantal van de recente zonnige dagen was de bovenlucht erg droog zodat er geen vliegtuigstrepen gevormd werden.
Koude lucht kan minder waterdamp bevatten. Is er te veel van, dan treedt condensatie op. De uitlaatgassen koelen na het verlaten van de motor snel af, met de vliegtuigstrepen als gevolg. Op tussen de 9 en 11 kilometer hoogte is het de ene keer vochtig en de andere keer droog.
De strepen worden in de luchtvaartwereld contrails of contra's genoemd; een samentrekking van condensatie en trail (spoor in het Engels). Ze ontstaan doordat vliegtuigen op grote hoogte uitlaatgassen met veel waterdamp de koude lucht in blazen.
Contrails zijn normale, dunne lijnen van gecondenseerde waterdamp, die een lijnvliegtuig op een hoogte van ongeveer 10.000 meter achter zich laat. Door de vriestemperatuur (-40°C) en de vochtigheid (+70%) in deze luchtlaag bevriest de waterdamp in de uitlaatgassen.
Bij ons in Nederland blijkt uit waarnemingen van een satelliet dat de vliegtuigstrepen gemiddeld een tot twee dagen blijven bestaan; behoorlijk lang dus!
Vietnamese piloten en personeel van de Vietnamese luchtmacht kwamen voor het kruis in aanmerking wanneer zij luchtgevechten hadden uitgevochten, zich verdienstelijk hadden gemaakt tijdens luchtgevechten of zich daarbij heldhaftig hadden betoond.
1.260 vluchten per dag (gemiddeld)
Voor voldoende lange tijden (een paar minuten) kan je in eerste benadering beschouwen dat X gelijk is aan de horizontale afstand van het vliegtuig: (in km) het aantal seconden geteld maal de snelheid in km/h gedeeld door 3.600 (in dit geval 66,7 km).
Iedere vlucht heeft een eigen, ideale kruishoogte. Dit is de ideale hoogte waarop het vliegtuig het snelst kan vliegen en tegelijkertijd het minste brandstof verbruikt. De Boeing 747 heeft een kruishoogte van 10.700 meter, terwijl de Embraer 190 naar 12.000 meter klimt.
' En koude lucht kan minder waterdamp bevatten dan warme. Dus naarmate de luchtbel stijgt en afkoelt raakt deze meer en meer verzadigd met waterdamp. Als de lucht volledig verzadigd is en nog iets verder stijgt en afkoelt, condenseert de waterdamp tot druppels en heb je een wolk.
Kerosine. Op het moment dat er een vliegtuig voorbij komt vliegen, komen er allerlei uitlaatgassen uit de achterkant van het vliegtuig. Vliegtuigen vliegen op kerosine; dit is een mengsel van verschillende koolwaterstoffen. Bij de verbranding van kerosine komt waterdamp vrij.
De wolken ontstaan wanneer op grote hoogte koudere lucht binnenstroomt en ook dan loopt het vaak uit op neerslag. De wolken met het uiterlijk van torentjes (altocumulus castellanus) zijn een voorbode van onweer. De structuur van de mooie vlokken (altocumulus floccus) betekent dat er slecht weer op komst is.
De vliegtuigsporen bestaan uit ijskristallen
In droge warme lucht laat een vliegtuig geen sporen achter, in vochtige koude lucht wel. Het spoor ontstaat als hete, vochtige waterdamp uit de uitlaten van het vliegtuig zich mengt met de buitenlucht.
Een auxiliary power unit (APU) of hulpaandrijvingseenheid is een apparaat dat in een voertuig de energie levert voor functies anders dan voortstuwing van het betreffende voertuig. APU's worden vooral aangetroffen in vliegtuigen, op een paar grote landvoertuigen en in maritieme installaties c.q. schepen.
Het herbergt een brandstofslang, regelt de druk van de brandstof uit het hydrant en filtert de kerosine. En er zit een lift op, want de brandstoftank van grote types vliegtuigen bevindt zich op grote hoogte, onder de vleugel.
Kerosine is zowel op milieu- (het verbranden van kerosine genereert zestig procent minder roetuitstoot) als op financieel gebied (de prijs van kerosine ligt een stuk lager dan die van diesel) gunstiger in het gebruik.
Lift. Omdat lucht die zich sneller verplaatst een lagere druk heeft, is de luchtdruk onder de vleugel groter dan erboven. Deze druk duwt de vleugel omhoog en veroorzaakt 'opwaartse kracht' of de 'lift' waardoor een vliegtuig in de lucht blijft.
Waterdamp is water in gasvorm. Wanneer water aan de kook wordt gebracht ontstaat waterdamp. Waterdamp komt onder andere ook vrij bij het douchen, transpireren en ademen. Deze vorm van waterdamp is een mengsel van waterdeeltjes in lucht.
Met het aanbod van Flightradar24 kun ook jij herkennen, waar de Airbus of de Boeing naartoe vliegt. Als je al altijd wilde weten, hoe het vliegverkeer er boven je hoofd, bij de dichtstbijzijnde stad of boven New York uitziet, is de service bij wijze van spreken voor jou gemaakt.
Het menselijke gezichtsveld met twee ogen is ongeveer 140 graden horizontaal en 80 graden verticaal. Dit geeft een verhouding van ongeveer 1.75:1 (140 gedeeld door 80).