Post die door onze medewerkers met de hand wordt gesorteerd (niet-machinaal) Post die meer dan 350 gram weegt. Post die door de afzender zelf is gesorteerd.
Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!
Dus wat is de functie precies? In de app is inderdaad niet altijd een afbeelding zichtbaar van de verwachte post. De functie is er om aan te geven dat je post kunt verwachten.
In Mijn Post kun je alle post zien die is verstuurd naar jouw adres, behalve: Ongeadresseerde post (folders etc.) Post die wordt bezorgd door andere postbedrijven. Post die met de hand is gesorteerd.
Strafbaar is het niet, vertelde het Juridisch Loket eerder: 'Je mag er natuurlijk van uitgaan dat de post die in jouw brievenbus bezorgd is, ook voor jou bestemd is. ' Je mag wel de informatie uit de brief niet zomaar met anderen delen, want dat is in strijd met privacywetgeving.
Het beste antwoord
De brief kun je nergens ophalen, je zult moeten wachten, totdat de postbode je bij hem in de bus stopt. Brieven worden in het sorteercentrum allereerst gesorteerd op postcode. Vervolgens gaan ze per straat op de stapel en legt de postbode ze op volgorde van huisnummers, om ze te kunnen bezorgen.
'Mijn Post' is een handige nieuwe service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Weet je zeker dat het een bestaand adres is? Dan kun je je adresgegevens aan ons doorgeven. Wij gaan dan kijken waarom het adres niet bij ons bekend is. Helaas kunnen we op dit moment dit alleen doen voor adressen binnen Nederland.
Het nieuwe sorteercentrum speelt daarbij een belangrijke rol , legt een woordvoerster uit. Robotarmen leggen de pakketten op de band van de sorteermachine. Dat is in de 26 reguliere centra lastiger, omdat daar pakketten van alle maten en vormen voorbijkomen en daarom handmatig op de sorteerband moeten worden gelegd.
Een postsorteercentrum is een plaats waar de post voor een bepaalde regio wordt gesorteerd naargelang zijn bestemming.
Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
Tussen 8.00 en 18.00! Als Post Service bezorgen wij namelijk 2 keer per week post. Om precies te zijn op dinsdag en vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur. Onze postbezorgers mogen zelf bepalen op welk moment van de dag zij de post bezorgen.
Bij landen waar wel verzekerde verzending mogelijk is duurt de status 'In transit' doorgaans niet langer dan één week. Mocht dit wel het geval zijn dan ligt het vaak aan één van de volgende oorzaken: Douane - Het kan voorkomen dat je zending door de lokale douane wordt uitgekozen voor inspectie.
Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur.
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
Pakket of aangetekende brief volgen (met track & trace)
Vul de barcode in. Dit nummer begint meestal met '3S' of '2S' en bevat verder een combinatie van cijfers en letters. Typ de barcode in zonder spaties.
Een barcode is een unieke code (beginnend met '3S' of 'CD') die je ontvangt zodra de afzender je pakket heeft verstuurd. Hiermee kunnen ontvanger én verzender de status van het pakket online volgen en zien wanneer het pakket wordt/is bezorgd.
Wil je geen Brieven voor een andere persoon meer ontvangen? Doorstreep het adres, schrijf op de enveloppe dat deze persoon niet meer op dit adres woont en deponeer de Brief zo in een Rode Brievenbus of in een Postkantoor. Dan brengen wij de afzender op de hoogte.
Retourneren naar de afzender is gelukkig gratis als je dat duidelijk aangeeft op de envelop. Hopelijk zal de afzender vervolgens zijn/haar adresboekje updaten. Als je met een grote stroom aan post te maken hebt, dan kan het nodig zijn om het postkantoor te bezoek of je postbode aan te spreken.
Als het post betreft voor de vorige bewoner van uw huis, dan kunt u volgens PostNL het best het volgende doen: Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-locatie.