De doelgroep van Twitter is voornamelijk volwassenen tussen de 20 en 40 jaar. Deze mensen zijn daarnaast actief bezig met het nieuws/de actualiteit.
Betekenis: Doelgroep
Binnen een markt kunnen doelgroepen worden onderscheiden doordat de leden van de groep bepaalde kenmerken delen. Enkele voorbeelden van doelgroepen: jongeren, hoger opgeleiden, huisvrouwen, werkzoekenden en early adopters. In marketing neemt het begrip doelgroep een belangrijke plaats in.
TikTok is hét jongerenplatform van nu. Zo'n 80% van de gebruikers is tussen de 6 en 24 jaar. Een mooie kans dus als jouw doelgroep zich in die leeftijd bevindt.
Populaire categorieën onder jongeren zijn mode en sport. Daarnaast zijn communities op Instagram booming, zoals travellers, fashionista's, fitgirls, sneakerfreakers, etc. Jongeren hebben contact met elkaar via de comments en eigen hashtags.
Deelmarktmatrix: handig voor segmentatie
Een handig hulpmiddel om de doelgroep te segmenteren is de deelmarktmatrix. Met dit model deel je de markt op in subdoelgroepen en bepaal je per product of dienst welke subdoelgroep daarbij past. Of omgekeerd: je past product of dienst aan per subdoelgroep.
Om een doelgroep vast te stellen moet je kijken naar kenmerkende eigenschappen. Denk aan geslacht, leeftijd, opleidingsniveau, inkomen, etc. Zodra je dat hebt gedefinieerd, heb je een duidelijk herkenbare doelgroep.
' Het segmenteren van de markt is het opdelen van een markt in specifieke segmenten oftewel doelgroepen. Een segment is een groep (potentiële) afnemers die overeenkomen op een aantal kenmerken. Je kunt bijvoorbeeld segmenteren op geslacht, leeftijd, beroep of opleiding.
Welke leeftijd hebben de mensen die op Instagram zitten? Uit de gegevens van het “We Are Social 2021” rapport blijkt dat meer dan 50% van de accounts van mensen onder de 35 jaar zijn: 13-17 Jaar: 7,3% 18-24 Jaar: 29,8%.
Twitter is een krachtige bron van informatie en kennis (naast ook veel onzin). Je kan er ontzettend veel leren over je vakgebied, hobby, personen die je interessant vindt, et cetera. Ook het stellen van vragen is eenvoudig door bijvoorbeeld #durftevragen in een tweet te zetten.
Als je Tweets zijn afgeschermd, kunnen alleen je volgers je media in je Tweets bekijken. Je volgers kunnen links naar media die je in afgeschermde Tweets deelt, downloaden of opnieuw delen. Links naar media die op Twitter worden gedeeld, zijn niet afgeschermd. Iedereen die de link ontvangt, kan de content bekijken.
En daarom wil je graag in contact komen met potentiële klanten: mensen die interesse hebben in jouw producten en diensten.
Zo worden 'doelgroeptypen' (waaronder vergelijkbare, aangepaste, in-market- en affiniteitsdoelgroepen) nu 'doelgroepsegmenten' genoemd en is 'remarketing' nu 'uw gegevens'. Meer informatie over de updates van termen en woordgroepen in doelgroepen.
Definitie doelgroep
Een doelgroep is de specifieke groep mensen die je wilt bereiken met jouw marketingboodschap. Zij zijn de mensen die het meest waarschijnlijk jouw producten of diensten afnemen. Zij zijn verenigd door enkele algemene kenmerken, zoals demografische gegevens en gedrag.
Een doelgroep is een bepaalde groep uit de samenleving waar jij je producten en/of diensten op wilt richten. Dat kunnen ouderen zijn, jongeren, kinderen, vrouwen, mannen, maar ook mensen met specifieke huidproblemen als acne of psoriasis. Je kunt je doelgroep verdelen in een hoofddoelgroep en diverse subdoelgroepen.
Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen.
Fidget Slak
Na de Fidget Spinner en Pop It gaat dit de rage worden van het jaar 2022.
Jongeren zijn een interessante doelgroep omdat zij in een fase zitten waarin ze zichzelf leren kennen en waarin hun brein zich nog volop aan het vormen is.