In loondienst: Recent ingevulde werkgeversverklaring of arbeidsovereenkomst. 3 meest recente salarisstrookjes. Een recent afschrift bij de bankrekening waar het salaris wordt gestort. Uittreksel bevolkingsregister.
In dit uittreksel staat sinds wanneer u bent ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) en met welke gezinsleden. U heeft dit document soms nodig als u zich met uw gezin inschrijft voor een huurwoning.
Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
Een historisch uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) van je gemeente waaruit je burgerlijke staat blijkt, hoelang jij, je partner en jouw kinderen/medebewoners in je huidige woning wonen. Burger servicenummer (BSN) is doorgestreept. Niet ouder dan 3 maanden.
Verhuurders mogen alleen gegevens opvragen voor adressen waar verhuurd wordt tegen een gereguleerde huurprijs (sociale huurwoningen). De Belastingdienst mag verhuurders alleen laten weten tot welke inkomenscategorie de bewoners van een opgevraagd adres horen.
Bankafschrift (Bank statement)
Het laat ook zien wat het bedrag aan uw woonlasten is (huur of hypotheek) en of u bijvoorbeeld alimentatie betaalt en hoeveel. → Kortom: het geeft uw inkomsten en lasten aan. Daarom mag u ook niets doorstrepen of doorhalen op uw bankafschrift en moet alles leesbaar zijn.
U kunt een uittreksel BRP om verschillende redenen aanvragen. Bijvoorbeeld voor het afleggen van een examen, inschrijven voor een school of opleiding of inschrijving bij een woningbouwvereniging.
Wat staat er in het uittreksel BRP? In het uittreksel uit de BRP staan je naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats. Afhankelijk van het doel waarvoor je het uittreksel nodig hebt, kunnen er ook andere gegevens op staan.
Zoekt u een huurwoning via een woningcorporatie? Dan mag de woningcorporatie vragen wat uw inkomen is. Bijvoorbeeld omdat u voor sommige woningen niet te veel mag verdienen. De woningcorporatie mag uw inkomensgegevens pas vragen en vastleggen op het moment dat dat echt nodig is.
De wet beschermt uw privacy. Het precieze bedrag van uw (gezamenlijk) inkomen krijgt uw verhuurder niet te zien.
Het is inderdaad mogelijk voor een expat om een woning te huren in Nederland zonder ingeschreven te staan. Verhuurders en expats kunnen onderling een huurcontract afsluiten.
Een afschrift of uittreksel van deze akten vraagt u aan bij de gemeente die de akte opmaakte. Ook als u inmiddels niet meer in die gemeente woont. Voor het aanvragen, heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig.
Vraag een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente. Aanvragen kan online via DigiD. U ontvangt het uittreksel dan per post. Bedrijven bieden aan om tegen extra betaling via hun website een uittreksel aan te vragen.
Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt.
Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een overzicht van uw persoonsgegevens die bij de gemeente bekend zijn. Instanties kunnen u vragen om een uittreksel uit de BRP.
Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een verklaring dat u in gemeente Nijmegen woont. Op het algemene uittreksel staan uw naam, adres, postcode, woonplaats, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt ook een uittreksel met extra gegevens aanvragen.
Het uittreksel uit het bevolkingsregister (uittreksel BRP) is een bewijs dat u staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente. Er bestaan ook uittreksels BRP met meer gegevens dan het standaarduittreksel.
Wanneer moet ik mij in de Basisregistratie Personen (BRP) laten inschrijven als ingezetene? Komt u langer dan 4 maanden in Nederland wonen, dan moet u zich als ingezetene laten inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP).
Kosten. Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 22,40 (tarief 2023). Dit zijn de betalingsmogelijkheden: online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard.
Een bankafschrift is een document dat een overzicht geeft van alle activiteiten op een bankrekening gedurende een bepaalde periode. Dit betreft vaak de afgelopen maand. Het afschrift bevat alle stortingen, opnames, kosten en verdiende rente in die periode.
BSN doorgeven aan overheid
Dan moet u uw BSN aan uw verhuurder doorgeven. Uw verhuurder geeft informatie door aan de Belastingdienst, zoals de huurprijs van uw woning. Uw verhuurder moet daarbij uw BSN vermelden. Dit is wettelijk bepaald.
Een bankafschrift ook wel bank/giro afschrift is een overzicht van alle af- en bijschrijvingen van uw bankrekening over een bepaalde periode, veelal een maand. Door in te loggen bij uw bank krijgt u inzage in uw rekening en kunt u een bank/giro afschrift te downloaden.