De leukste tiener en puber kleding
Populaire merken zoals: Vans, Levi's, Bellerose, Hound en Lyle & Scott en voor elke tiener kleding en accessoires die bij zijn of haar stijl passen.
Baggy broeken, superkorte topjes, wijde trainingspakken, opvallende merkplaatsingen, grote sweaters, haarbanden: de nieuwe generatie brengt de vibes uit de beginjaren van 2000 maar al te graag terug. De opmars van Y2K heeft onder meer te maken met de populariteit van TikTok.
Van budget tot luxe
Jongeren zijn bekend om hun bereidheid om verschillende stijlen en prijscategorieën uit te proberen. Hoewel luxe merken zoals Chanel en Prada nog steeds hun aantrekkingskracht behouden, zijn betaalbare merken zoals Zara en H&M ook populair voor dagelijks gebruik.
Het meest waardevolle merk blijft Apple (408,251 miljard dollar, +26 procent), gevolgd door Amazon (249,249 miljard dollar, +24 procent) en Microsoft (210,191 miljard dollar, +27 procent). Google, Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, McDonald's en Disney vervolledigen de top tien.
1. Oscar de la Renta. Oscasar de la Renta. Zeker niet de bekendste, maar wel een van de allerduurste merken ter wereld!
En ja, ook grote, dure merken zoals Louis Vuitton, Armani, Prada en Dior, laten hun spullen (deels) maken in Italiaanse fabrieken waar werknemers in slechte omstandigheden voor veel te lage lonen werken. Ook zij maken zich schuldig aan uitbuiting, hoe duur hun jurken of tassen ook mogen zijn.
De top 10 meest waardevolle kledingmerken in 2023: Nike (positie ongewijzigd), ter waarde van $31,3 miljard. Louis Vuitton (positie ongewijzigd), ter waarde van $26,3 miljard. Chanel (1 plaats gestegen), ter waarde van 19,4 miljard USD.
Fast fashion-bedrijven zoals Zara brengen niet alleen snel nieuwe ontwerpen op de markt, maar ze brengen ook veel vaker nieuwe collecties uit dan traditionele modebedrijven. Van oudsher maken modebedrijven twee collecties per jaar: een lente/zomer en herfst/winter collectie.
De meeste vrouwen lijken ouder in zwarte kleding. Draag kleuren die jouw mooier, stralender en jonger maken. Probeer eens een marineblauw of antracietgrijs als basis in plaats van zwart. Wanneer je zwart wilt dragen, moet je er wel wat mee doen.
Korte, smal gesneden tops en bovendelen zorgen voor een samengeperst figuur. Rokken en broeken op heuphoogte zitten oncomfortabel en daarmee komen je vormen onvoordelig uit. Figuur benadrukkende kleding brengt de aandacht naar de buik. Glanzende stoffen benadrukken de buik.
Krachtig rood. Wat wordt de nieuwe mode voor het najaar van 2023? Nou, ook in het najaar van 2023 is rood dé kleur die in je kast moet hangen. De opvallende kleur staat in het teken van kracht en het aanmoedigen van experimentatie en expressie.
Apple blijft voor het tweede jaar op rij het meest waardevolle merk ter wereld volgens het Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2023. De nieuwste ranglijst laat zien dat de totale merkwaarde van 's werelds top 100 merken nu $ 6,9 biljoen bedraagt voor 2023.
Zwemmen, (veld)voetbal, turnen en dansen zijn de meest beoefende sporten onder de zes tot elfjarigen. Sporten als hardlopen, fitness, maar ook basketbal, bowlen en skiën blijken vooral sporten voor de wat oudere jeugd (18- 23 jaar). De oudere jeugd sport minder en ook minder in verenigingsverband.
Jongeren komen in aanraking met beslissingen die van invloed zullen zijn op hun toekomst, zoals een keuze in opleiding of baan. Daarnaast krijgen ze in deze tijd vaak hun eerste relaties, doen ze sociale contacten op waarmee ze mogelijk de rest van hun leven verbonden blijven, gaan ze zelfstandig wonen en werken.
Hoe oud zijn jongeren? Volgens de Van Dale zijn jongeren tussen de 16 en 30 jaar oud. Het Centraal Bureau voor de Statistiek gebruikt de term voor alle mensen van 0 t/m 25 jaar.