Naast catwalkachtige kleding, verkoopt het merk items met een meer 'high fashion' signatuur door samenwerkingen aan te gaan met modehuizen zoals Balmain.
Ik heb hierover mail contact gehad met SHEIN en kreeg steeds erg snel antwoord terug en ze hebben de gehele bestelling teruggedraaid. Ik ben zeer tevreden over deze afhandeling. Ik heb al vaker bij SHEIN besteld en het gaat eigenlijk ook altijd gewoon goed.
Shein is oorspronkelijk in 2008 opgericht in New Jersey, Verenigde Staten. Maar laten we eerlijk zijn: dit is gewoon een Chinese webshop. De staf erachter is vrijwel exclusief Chinees, en de producten die je hier bestelt zullen veelal uit Chinese magazijnen komen.
Mode. Van de 19 veelgenoemde winkels voor kleding, schoenen en accessoires is de Bijenkorf favoriet, gevolgd door Wehkamp en Bol.com. Schoenenwinkels Nelson en Van Haren zijn de bestscorende speciaalzaken voor mode. Nelson springt eruit vanwege het bestelproces en de kwaliteit van de producten.
De producten op webshops zoals SHEIN, Wish en AliExpress worden duurder. Dit heeft te maken met het nieuwe éénloketsysteem van de Europese Unie. Voorheen kocht je nog makkelijk een paar jurkjes, shirtjes en accessoires voor een klein prijsje, maar dat is sinds vandaag afgelopen.
Je spreekt het dus uit als 'she-in'. Toen de webshop in 2008 werd opgericht, heette het namelijk nog SheInside. In 2015 is de naam veranderd naar SHEIN, wat dus eigenlijk een afkorting is.
Ook word er op meerdere sites gesproken over 'het chineese merk SHEIN'. Nog mooier is dat SHEIN dus eigen producten verkoopt op AliExpress maar ook producten doorverkoopt die dus helemaal niet uit hun fabriek komen.
Asos.com is dus een online retailer van kleding. Daarmee zit ze in een werkgebied wat veel concurrentie heeft, toch steken ze er op wereldwijd gebied bovenuit. Asos heeft zowel een eigen merk naast de verkoop van bekende merken als Abercrombie & Fitch, Levi's en Adidas.
Dat oprichter en CEO Chris Xu een achtergrond in SEO heeft, is daar vast niet vreemd aan. Shein optimaliseerde niet gewoon bestaande procedures. Het bedrijf ontketende een ware revolutie en is nu 15 miljard dollar waard.
Het eerste retourlabel is gratis bij uw retourzending voor elke bestelling vanaf 22/3/2021. Elk extra retouretiket voor dezelfde bestelling kost € 4,50, wat van je terugbetaling wordt afgetrokken.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk.