Check of de site een beveiligingscertificaat heeft, de URL moet beginnen met 'https://' en door te klikken op het slotje zie je tot wanneer het certificaat geldig is. Check of het KvK-nummer klopt. Controleer het via de Kamer van Koophandel. Check of het btw-nummer klopt.
Een veilige website beschikt over een SSL-certificaat. Door dat certificaat is de verbinding tussen jou en de website versleuteld, of beter gezegd: jouw gegevens kunnen niet door derden worden gelezen. Wanneer je dus gegevens invult op deze website dan weet je dat hackers dit niet kunnen zien.
Open een webpagina in Chrome. Check het beveiligingsstatussymbool links van het webadres om de beveiliging van de site te checken: Standaard (beveiligd)
Zowel HTTP als HTTPS zijn bedoeld voor het versturen van gegevens via het internet. Bij HTTPS is de beveiliging scherper omdat gegvens versleuteld worden verstuurd. Dit gebeurt met een SSL certificaat. Bij HTTP kun je berichten, die onderschept worden, bekijken zonder dat het bericht ontcijferd moet worden.
In 2023 wordt verwacht dat het percentage mobiele bezoekers alleen maar zal toenemen. Zorg ervoor dat je website zich automatisch aanpast aan verschillende schermformaten en dat alle inhoud goed zichtbaar en gemakkelijk te navigeren is op mobiele apparaten.
Waarom is een goede website nou zo belangrijk? Je website dient als het visitekaartje van je organisatie en is niet alleen bedoeld om informatie te verstrekken. Jouw website is een afspiegeling van hoe jij als bedrijf bent en wat je wilt uitstralen.
Wat u niet direct doorheeft is dat het echte domein example.nl is. Om dit te ontdekken is het handig als eerste te letten op alles tussen https:// en de eerste / in het adres. In dit geval is dat: www.belastingdienst.nl.example.nl. Vervolgens is het goed om te weten dat het echte domein altijd achteraan staat.
Met de Inspect Element feature kan je zien hoe een website gebouwd is. Alhoewel je alleen de code van de frontend kan zien, zoals HTML, CSS en soms JavaScript, biedt het wel een hoop inzicht in hoe de developers een bepaalde website hebben gebouwd.
Met een goede website maak je je werk beter zichtbaar, weten nieuwe klanten je dus beter te vinden, toon je je expertise, bereik je mobiel veel meer mensen ('responsive' is het toverwoord) en heb je een fraai visitekaartje.
Gebruik je geen HTTPS-security, dan heeft jouw website geen versleutelde connectie. Zo maak je het criminelen of hackers veel gemakkelijker om bepaalde persoons- of betalingsgegevens te achterhalen en te stelen. Da's dus de reden waarom HTTPS oh zo belangrijk is.
Website structuur is eigenlijk een benaming voor hoe deze inhoud wordt gegroepeerd, gekoppeld en gepresenteerd aan de bezoeker. Als u uw website goed structureert, profiteert deze hiervan; gebruikers zullen gemakkelijker hun weg vinden en Google kan uw URL's beter indexeren.
Of je nu een HTTP-link of HTTPS-link bezoekt of een e-mail verstuurt, al je internetverkeer is beveiligd. Cybercriminelen kunnen hun uiterste best doen om het internetverkeer van je apparaat te onderscheppen, maar ze maken geen schijn van kans. Met een VPN-verbinding kun je nu veiliger dan ooit internetten!
Hoewel het essentieel is voor het surfen online, merken we er eigenlijk bijna niks van, ook al is het protocol wel actief. Het nadeel van het HTTP-protocol is dat het verkeer tussen de web client en webserver niet versleuteld is. Dit betekent dat, in theorie, iedereen kan zien wat je doet als je een website bezoekt.
In het kort: Met SSL blijven internetverbindingen veilig en voorkom je dat criminelen gegevens die tussen twee systemen worden overdragen, kunnen lezen of aanpassen. Wanneer je op de adresbalk naast de URL een hangslotpictogram ziet, betekent dit dat de website die je bezoekt met SSL wordt beveiligd.
De header: het bovenste gedeelte van de site, vaak gebruikt voor een logo of naam. Het menu of navigatie: de manier waarop de bezoeker door de pagina's kan navigeren. De body of het contentvak: in deze ruimte komen de teksten en afbeeldingen. De footer: het onderste gedeelte van de website.
Websites en doelen stellen
Denk maar eens aan een webshop. Daar is productverkoop het hoofddoel. In andere gevallen kun je denken aan branding, klanten werven, informeren of adverteren. Verschillende doelen, betekent ook verschillende designs, structuren en teksten.
Er is geen functie in Google Analytics waarmee je exact kunt zien wie je website bezoekt. Wel kun je voor een groot gedeelte zien welke bedrijven er jouw website hebben bezocht.