Koop bijvoorbeeld 5 keer een koffie/thee en scan je Bonuskaart bij de (zelfscan)kassa, dan is 'ie de 6e keer gratis! Producten waar voor je kan sparen zijn: Koffie en thee. Sap of smoothie.
Onze Ethische Code is onze leidraad. Het definieert hoe we de waarden van Ahold Delhaize – Integrity, courage, teamwork, care en humor - uitdragen om zo het vertrouwen te winnen van de mensen voor wie we ons inzetten.
De eerste echte supermarkten zijn een feit. Door Albert Heijn maken Nederlanders kennis met allerlei nieuwe producten, van sherry tot sandwich spread. De reclame en marketing van Albert Heijn blijft bij de tijd. In 1954 verschijnt de eerste editie van het eigen blad, Allerhande, dat dan nog huis aan huis wordt bezorgd.
Wij willen beter eten bereikbaar maken voor iedereen. Beter eten is eten met respect voor mens dier en natuur zonder het verspillen van voedsel, plastic en verpakkingen en onnodige CO2 uitstoot. Samen met vaste boeren, telers en leveranciers zetten wij stappen om het steeds een beetje beter te doen.
Onze cultuur
Bij Albert Heijn willen we de persoonlijke kruidenier zijn waar het goedkoop en plezierig winkelen is. Daarom staat plezier in het werk bij ons voorop. Want mensen die met plezier werken, zorgen voor winkels waar mensen met plezier winkelen.
Bij Albert Heijn geloven we dat eten en drinken een essentiële rol speelt in het oplossen van de grote uitdagingen in de maatschappij. Het levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde levensstijl, het verbindt mensen met elkaar en draagt bij aan een beter klimaat en daarmee een duurzame samenleving.
Albert Heijn is voor het zesde jaar op rij verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Dat is de uitkomst van de Sustainable Brand Index™ 2022, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid*.
Het organiserend principe voor duurzaamheid is duurzame ontwikkeling, die vier met elkaar verbonden domeinen omvat: ecologie, economie, politiek en cultuur(eepc). Verschillende takken van de wetenschap houden zich met duurzaamheid bezig, zoals milieukunde en ecologische economie.
Albert Heijn is de grootste supermarktketen in Nederland met een marktaandeel van ongeveer 35% in 2020. Het bedrijf is opgericht in 1887 als eenmans-kruidenierszaak en sindsdien uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven van Nederland met tevens vestigingen in België.
1973 Oprichting Ahold NV
Albert Heijn richt op 27 augustus Ahold NV op. Albert Heijn is vanaf nu onderdeel van het Ahold-concern. Hierdoor kon het bedrijf ook de buitenlandse markt op. De naam komt op voorstel van Gerrit Jan Heijn.
Een aantal belangrijke kenmerken van Albert Heijn zijn: airmiles, breed assortiment, verschillende prijsklassen, status, non-foodartikelen, speciaalzaak artikelen, appie-app*, ruime openingstijden, luxe omgeving/sfeer winkel, spaaracties, bonusaanbiedingen, landelijke tv reclame, kinderhoek, kwaliteit producten, korte ...
Of het succes van Albert Heijn -door Nederlanders ook wel liefkozend 'Appie' genoemd- die eerste golf van nieuwsgierigheid zal overleven, zal nog moeten blijken. Voor de Nederlandse keten is deze winkel strikt genomen trouwens haar eerste echte test in ons land.
Het merk Zaanlander is gelicentieerd door en onder controle van Kaaslander. Zaanlander kaas is gemaakt van weidemelk afkomstig van koeien die ten minste 120 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag in de Nederlandse wei lopen.
In de cao van Albert Heijn Logistiek vind je afspraken over loon, toeslagen, werktijden, overwerk, vakantie en pensioen.
Momenteel heeft de retailer vier eigen merken: AH Basic (laagste prijs), AH Huismerk (middensegment), AH Excellent (premium) en AH Biologisch.
Met een bereik van 15 miljoen Albert Heijn shoppers per week, 4,2 miljoen Allerhande-lezers per maand en 1,5 miljoen bezoekers van AH.nl beschikken we over een unieke database met interessante inzichten.
Albert Heijn heeft in Nederland 895 winkels en circa 100.000 werknemers, waarmee het een van de grootste werkgevers in Nederland is. In België heeft Albert Heijn 50 winkels.
De personeelskorting bedraagt 10% op alle boodschappen die je bij AH doet. Bij iedere aankoop wordt hiervoor de speciale personeelsbonuskaart gescand. Je ontvangt dus 10% personeelskorting op alle boodschappen die je bij Albert Heijn doet en ook op de boodschappen je bij Albert Heijn Online doet.
In Tilburg is Jumbo de grootste, als je AH to go-vestigingen niet meetelt, en in Nijmegen voert Coop de lijst aan.
People, Planet, Profit.
”Duurzame inzetbaarheid betekent dat werknemers in hun arbeidsleven doorlopend over daadwerkelijk realiseerbare mogelijkheden alsmede over de voorwaarden beschikken om in huidig en toekomstig werk met behoud van gezondheid en welzijn te (blijven) functioneren.
Niet-duurzame goederen (ook wel aan geduid als soft goods of fast-moving consumer goods) zijn het tegenovergestelde van duurzame goederen; hieronder worden goederen verstaan die hetzij in één keer opgebruikt worden (eten, benzine), hetzij die een levensduur van minder dan drie jaar hebben (rol wc-papier, smartphones, ...
De grote merken Albert Heijn en Jumbo vormen de middenmoot. De huismerken van Jumbo zitten precies op de gemiddelde prijs, bij AH is de klant 1 procent meer kwijt. Dat is evenveel als bij onlinesupermarkt Picnic en bij Plus. Spar en Poiesz zijn de uitschieters naar boven.
Duurzaamste supermarkt
Dankzij de uitgebreide duurzaamheidsrapportages en het groeiende plantaardige aanbod staat Albert Heijn opvallend hoog op de duurzaamheidsranglijst. Bij eerder onderzoek naar het stimuleren van een gezond voedingspatroon bungelde Nederlands grootste supermarktketen nog onderaan de lijst.
In de nieuwe winkelformule van Albert Heijn staat naast vers, ook gemak voor de klant centraal. Makkelijk kiezen voor een snel, lekker en gezond alternatief kan ook een verse maaltijd zijn. Klanten kiezen bovendien steeds vaker voor een vegetarisch alternatief.