De onmiddellijke blokkering van je betaalkaarten, betaalapplicaties of connected devices garandeert: zodra je belt, blokkeert Card Stop meteen je betaalmiddelen. Je betaalkaart vervangt: Card Stop vervangt je kaart en stuurt je een nieuwe geheime pincode.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
Tik op 'Pincode beheren' > 'Pincode deblokkeren'. Geef de vervaldatum van je kaart in. Nadien kun je ze weer gebruiken in een fysieke winkel of aan een geldautomaat met dezelfde pincode. Eens je geld afgehaald hebt of betaald hebt in een winkel, werkt je kaart opnieuw online.
- Geef nooit je pincode of andere bankcodes door via telefoon, mail, sms of sociale media. Een bank zal je dit nooit vragen. Ook Worldline, de beheerder van Card Stop, zal dit nooit doen. - Negeer berichten die je via een link naar een (valse) betaalsite of een (nagemaakte) app of website van je bank brengen.
Bel Card Stop op 078 170 170
Een stemcomputer zal je vragen om je bankrekening of kaartnummer in te toetsen. Je wordt vervolgens doorverbonden met een van onze Card Stop assistenten die alle verdere stappen onderneemt om je betaalmiddelen te blokkeren.
Vroeger kostte het 30 eurocent per minuut om je kaart bij diefstal of verlies onbruikbaar te laten maken. Vanaf vandaag betaal je alleen het tarief van een gewoon telefoongesprek als je Card Stop contacteert. Er worden dus geen extra kosten meer aangerekend om je kaart te laten blokkeren.
Het telefoonnummer van Card Stop is veranderd. Vanaf nu belt u naar 078 170 170 als u uw betaalkaart wilt blokkeren na diefstal, verlies of poging tot fraude. Het oude nummer blijft de komende jaren wel in gebruik om een vlotte overgang te garanderen.
Als u uw debetkaart hebt laten blokkeren, kunt u de betaaldiensten niet meer gebruiken die rechtstreeks aan de kaart gelinkt zijn, namelijk: selfbanking. geldopneming bij geldautomaten. online aankopen betalen in webwinkels.
Kan iemand anders mijn betaalkaart blokkeren? Bij voorkeur neem je best zelf contact op met Card Stop. Als dit niet kan, mag je iemand vragen dit in jouw plaats te doen.
Wat is phishing? Phishingberichten zijn berichten die hengelen naar je geld en je gegevens. Met een dringend bericht proberen ze je vaak naar een valse website te leiden. Soms ziet die er exact dezelfde uit als de officiële website, alleen het webadres wijkt dan af.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Card Stop blokkeert je betaalkaarten. Ook wanneer je je kaart nog in bezit hebt en je bepaalde verrichtingen op je rekeninguittreksels niet herkent of als je je persoonlijke pin- of responsecode hebt doorgegeven aan een oplichter, bel je naar Card Stop en naar je bank.
Een nieuwe kaart vraagt u telefonisch of in uw kantoor aan. In het kantoor krijgt u ook onmiddellijk een tijdelijke vervangkaart. Binnen de 5 bankwerkdagen ontvangt u uw nieuwe debetkaart, u kiest zelf of u ze liever thuis ontvangt of ophaalt in uw kantoor.
Card Stop blokkeert je debet- of kredietkaart onmiddellijk en zorgt voor een nieuwe.
Zodra we je rekening hebben geblokkeerd sturen we vaak een inboxbericht, hierin staat waarom je rekening is geblokkeerd. Check het inboxbericht "Blokkade van je rekening" in je app of Mijn ING. Binnen 5 werkdagen ná blokkade ontvang je een gedetailleerde brief met alle informatie.
Als je een online betaling doet met je kredietkaart vraagt men vaak om je kaartnummer, vervaldatum en CVV-code (de driecijferige code op de achterkant van je kaart). Hackers kunnen deze gegevens te weten komen door automatisch en systematisch verschillende variaties van deze beveiligingsgegevens te genereren en toe te ...
Als je wachtwoord te makkelijk is of als je computer niet de laatste beveiligingsupdates heeft, kan iemand anders toegang krijgen tot je systeem. Zo kunnen je bankgegevens, identiteit en andere gevoelige informatie worden overgenomen. Vervolgens kan er geld worden gestolen of je kan het doelwit van afpersing worden.
Bedrijven kunnen geld van uw rekening halen met automatische incasso's. Vaak werkt dat handig, maar soms wordt er onterecht of teveel afgeschreven.
De bank zal hiernaar vragen voor een schadevergoeding. Er gelden veiligheidsregels voor veilig betalen, internetbankieren en mobiel bankieren. Als je betaalpas is gestolen, kan een dief je rekening plunderen als hij je pincode weet. Schrijf deze dus nooit op of alleen op een onherkenbare manier.
In het geval van een bankblokkade kan je geen bankrekening, betaalrekening of hypotheek meer afsluiten bij financiële instellingen. Dit kan aanhouden voor een periode van maximaal acht jaar. Daarnaast mag de bank de klantrelatie opzeggen bij het vermoeden van vertrouwensbreuk door bijvoorbeeld fraude.
Verdenking van fraude
Zie je op de bankafschriften of op de uitgavenstaat van je kredietkaart of prepaidkaart verrichtingen die je niet zelf hebt gedaan? We raden je aan je kaart of -middel onmiddellijk laten blokkeren door Card Stop.
Vervang je defecte ING-debetkaart
Vraag gratis een nieuwe ING-debetkaart aan. We sturen ze binnen 3 tot 5 werkdagen op per post.
De magneetstrip op de achterzijde van uw bankkaart bestaat uit meerdere sporen waarop uw persoonlijke bankgegevens zijn opgeslagen. Om het gebruik van de magneetstrip ongeldig en onbruikbaar te maken, moet u een paar keer met een magneet langs de strip gaan. Tip: elke magneet werkt - ook een koelkastmagneet.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Voor een betwisting met een Visa debetkaart of gewone debetkaart verwijzen wij u door naar uw bankagentschap. Bij niet-herkende of onterechte betalingen en in geval van fraude met Visa of Mastercard krediet- of prepaidkaarten kan Worldline bijstand verlenen.