Wat te doen bij slechte service?

Als u een klacht heeft over uw aankoop, dan moet u eerst contact opnemen met de verkoper.Komt u er samen niet uit?In Nederland kunt u dan naar de Kantonrechter of een geschillencommissie stappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat als je niet tevreden bent over een dienst?

Schriftelijke ingebrekestelling

Als je klant niet tevreden is over je werk, dan zal hij je dit eerst schriftelijk moeten melden door een ingebrekestelling te sturen. Bovendien moet hij je een redelijke termijn geven om de afspraken alsnog na te komen. Bijvoorbeeld door het product te laten repareren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe officiele klacht indienen?

Een klacht indienen of melding maken van ongewenst gedrag of integriteitsschending
  1. een e-mail sturen;
  2. bellen naar 1400;
  3. een brief sturen naar: Informatie Rijksoverheid, Postbus 20002, 2500 EA Den Haag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe klaag je een bedrijf aan?

Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe dien je een klacht in bij de gemeente?

U kunt uw klacht op vier manieren indienen:
  1. online: vul het formulier voor klachten in. ...
  2. telefonisch: bel 14 020 (maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur).
  3. aan de balie van een Stadsloket.
  4. schriftelijk: stuur een brief naar het gemeenteonderdeel waarover u een klacht hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op amsterdam.nl

3 van de vaakst voorkomende oorzaken voor oververhitting van automotoren | AUTODOC

19 gerelateerde vragen gevonden

Heeft elke gemeente een ombudsman?

Naast de 18 gemeenten die zijn aangesloten bij de Nationale ombudsman, is er een aantal gemeentelijke ombudsmannen, voor tenminste 11 gemeenten. Dat een burger daardoor nu in de ene gemeente wel, en in de andere niet bij een onafhankelijke klachtinstantie terecht kan, is een vorm van rechtsongelijkheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nationaleombudsman.nl

Is de Nationale ombudsman gratis?

Kost het geld om de ombudsman in te schakelen? Nee, het inschakelen van de Nationale ombudsman is gratis. Er worden geen kosten bij u in rekening gebracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nationaleombudsman.nl

Wat kost een klacht indienen?

Een procedure bij de Geschillencommissie kost geld. Hoeveel dat is, hangt af van je klacht. Je betaalt gemiddeld tussen de €25 en €152,50. Dat is dus veel goedkoper dan een procedure via een rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is een redelijk klacht?

Leg uit wat je verwacht had te krijgen en niet hebt gekregen. Geef aan welke oplossing je verwacht en binnen welke termijn. De reactietermijn moet 'redelijk' zijn. Binnen 2 of 3 weken moet de verkoper op zijn minst een reactie kunnen geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe formuleer ik een klacht?

Zorg dat alle belangrijke zaken in de brief staan:
  1. Geef kort, maar precies aan waar de brief over gaat.
  2. Omschrijf uw klacht of uw mening over het conflict.
  3. Maak duidelijk wat u eist van de ander en binnen hoeveel tijd.
  4. Voeg bewijzen toe als u die heeft.
  5. Reageert de ander niet?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Waar moet een klacht aan voldoen?

Schrijven van een klachtenbrief
  • Geef in de eerste paar zinnen aan waar je klacht over gaat. ...
  • Blijf zakelijk en concreet. ...
  • Vraag om een schriftelijke reactie binnen een redelijke termijn van maximaal zes weken. ...
  • Vergeet niet de datum en je adres, telefoonnummer (s) en e-mailadres te melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op afm.nl

Waar kan ik met een klacht terecht?

Waar kan ik terecht met mijn klacht?
  • In gesprek met de zorgaanbieder. Vaak kan uw zorgaanbieder direct uw vragen beantwoorden en samen met u naar een oplossing zoeken.
  • Klachtenfunctionaris. ...
  • Landelijk Meldpunt Zorg. ...
  • Geschilleninstantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vkig.nl

Wat kan de Consumentenbond voor je doen?

De Consumentenbond helpt je om je vragen en problemen met bedrijven op te lossen. We geven je online informatie over je rechten. Leden helpen we met sterke voorbeeldbrieven en persoonlijk juridisch advies. Samen staan we sterker.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat te doen na in gebreke stelling?

Mogelijkheden na het versturen van een ingebrekestelling

Wanneer de andere partij geen gehoor geeft aan de ingebrekestelling, is deze partij in verzuim. Pas dan kunt u juridische maatregelen nemen zoals het ontbinden van de overeenkomst of het eisen van een schadevergoeding.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bierensgroup.com

Wat te doen bij niet nakoming?

Stuur een ingebrekestelling

Laat de andere partij dan via een aangetekende brief weten dat hij 'in gebreke' is. Dit betekent dat hij zich niet houdt aan de overeenkomst. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief ingebrekestelling. U geeft de andere partij dan een laatste kans om de afspraken na te komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe vaak ingebrekestelling?

Daarvoor is vaak een ingebrekestelling nodig. Een ingebrekestelling is een schriftelijke aanmaning waarbij de schuldenaar een redelijke termijn wordt gesteld om alsnog zijn verplichtingen na te komen. Die redelijke termijn wordt vaak op twee weken gesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wetrecht.nl

Wat is een goede klachtafhandeling?

Doe geen beloftes die je niet kunt waarmaken. Laat zien dat je met de cliënt meeleeft en dat je hem of haar begrijpt. Als de cliënt het gevoel heeft dat jullie op een lijn zitten, zal hij of zij eerder geneigd zijn om mee te werken. Op die manier is de kans groter dat de klacht onderling wordt afgehandeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op solopartners.nl

Hoe klacht indienen tegen een bedrijf?

Oplossing zoeken met bedrijf

Dan kunt u een klacht indienen. U kunt het bedrijf schriftelijk laten weten dat u niet tevreden bent. U geeft dan ook meteen aan wat volgens u een goede oplossing is voor het probleem. Op de website van ConsuWijzer vindt u voorbeeldbrieven om uw klacht in te dienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is een subjectieve klacht?

Een klacht die gebaseerd is op een mening, niet op een feitelijk gemaakte afspraak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nevi.nl

Hoeveel tijd heb ik om een klacht in te dienen?

Een klacht indienen, doe je best zo snel mogelijk na de feiten. De verjaringstermijn begint immers te lopen vanaf de dag dat het misdrijf werd gepleegd. Als je als minderjarige slachtoffer werd van een misdrijf, dan kan je in principe tot 5 jaar nadat je 18 werd, klacht indienen voor dit misdrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slachtofferzorg.be

Welke eisen stelt de geschillencommissie?

Een cliënt kan een klacht bij de klachtenfunctionaris indienen. De klachtenfunctionaris moet de klager voorlichten, ondersteunen, adviseren, begeleiden en bemiddelen: alles gericht op een oplossing. Een klachtenfunctionaris moet voldoende onafhankelijk en onpartijdig zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissiezorg.nl

Kan ik de rechter aanklagen?

U kunt een klacht indienen als u vindt dat een rechtbank of een rechtbankmedewerker u niet correct heeft behandeld. U stuurt dan een brief naar het bestuur van die rechtbank. Dit moet u binnen 1 jaar na het voorval doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe kom ik in contact met de ombudsman?

van 9:00 tot 17:00 uur gratis op 0800 - 33 55 555. Belt u vanuit het buitenland (zoals bijvoorbeeld Caribisch NL)? Bel ons dan op +31 70 356 35 63. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur (Nederlandse tijd).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nationaleombudsman.nl

Hoe zou de ombudsman kunnen helpen als het misgaat?

De Nationale ombudsman helpt u op weg als het misgaat tussen u en de overheid. Door de weg te wijzen naar het juiste loket, advies te geven, en effectief onderzoek te doen. Daarnaast dagen we overheden uit anders te kijken naar hun werk en dienstverlening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nationaleombudsman.nl

Wat beoordeelt een ombudsman?

De Nationale ombudsman is een onafhankelijke en onpartijdige instantie die klachten behandelt over bijna alle overheidsinstanties. Bijvoorbeeld over de trage behandeling van brieven of verzoeken. Of het niet reageren op uitspraken van een verzoek of verkeerde toepassing van wettelijke voorschriften.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Populaire vragen