Een trendanalyse brengt systematisch in kaart wat de impact van belangrijke trends en onzekerheden is op uw organisatie. De analyse creëert overzicht en inzicht in zekerheden en onzekerheden voor de toekomst. Deze kennis verbetert de kwaliteit van uw strategische besluiten.
Bepaling van de variatie van het achtergrondniveau van een bepaalde stof in een bepaald diervoeder(grondstof) of humane voedingsmiddel; 2. Analyse van het verloop van het gemiddelde gehalte gedurende een bepaald aantal jaren (trendanalyses); 3.
De Trendpiramide is een instrument dat helpt om trends en ontwikkelingen in kaart te brengen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt in drie verschillende trendniveaus. Het onderzoeken van korte termijntrends vindt plaats op basis van een inventarisatie van concrete microtrends op het gebied van producten en diensten.
Een trend is het best te omschrijven als een waarneembare koers waarmee een bepaalde markt of sector zich ontwikkelt. Een korte, universeel geldende definitie bestaat helaas niet echt. Wel wordt algemeen aanvaard dat de trend ergens tussen de rage en de evolutie hangt.
Je spreekt pas van een trend als deze nieuwe opvatting of behoefte zoveel kracht en invloed krijgt dat deze in staat is om bijvoorbeeld onze werkwijze, cultuur of traditie te veranderen. Een trend verovert een plaats die er nog niet was. Het ontstaan van een trend is dus mensenwerk en is niet te plannen.
Een trendonderzoek geeft u inzicht in veranderingen binnen uw doelgroep, zodat u weet hoe u over enkele jaren nog steeds in de wensen van uw klanten kunt voorzien. Ook geeft een trendonderzoek een beeld van uw toekomstige omzet, de noodzakelijke investeringen en de aantrekkelijkheid van de markt op langere termijn.
Een trend is een ontwikkeling, die voor een langere tijd een bepaalde richting opgaat. In de economie weergeeft deze ontwikkeling een daling of groei in een zogeheten trendlijn. Trends komen in alle markten voor en deze hebben één belangrijke eigenschap gemeen: ze laten sporen na in de maatschappij.
Een trendwatcher signaleert trends d.m.v. marktonderzoek. Dit houdt in: kranten en bladen lezen, websites bezoeken, blogs lezen, markt- en consumentenonderzoeken bijhouden, praten met mensen en deskundigen, reizen en het bezoeken van tentoonstellingen.
Het inspelen op trends of ontwikkelingen zorgt voor een goede positie ten opzichte van jouw concurrentie. Bij iedere trend of ontwikkeling kun je verwachten dat jouw concurrent hier op in gaat spelen. En je wilt zeker niet achter lopen op jouw concurrenten!
Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Trends worden vaak aangegeven door modeontwerpers, maar kunnen ook voortkomen uit een rage waar ontwerpers dan verder op inhaken. Een trend duurt langer dan een seizoen en is altijd van invloed op het komende seizoensbeeld.
tendens (zn) : geneigdheid, hang, neiging, stemming, trend. mode (zn) : bevlieging, modeverschijnsel, rage, trend.
Trends ontstaan door verandering in de tijd. Mensen en hun behoeften veranderen langzaam, de beschikbare middelen, kennis en techniek snel. Expressie van wat er leeft leidt tot gebruik van nieuwe vormen om het juiste signaal te geven.
Betekenis: Trending topic
Wanneer op sociale media in korte tijd veelvuldig over een bepaald onderwerp wordt gesproken, is er sprake van een trending topic. Meestal gaat het om het gebruik op Twitter, dat op zijn homepage een top-10 toont van woorden die op dit moment relatief veel worden gebruikt in tweets.
Tegentrend: ontsystematisering
Via regels moet bijvoorbeeld de financiële wereld kunnen aangeven altijd het beste en meest duidelijke advies aan het klanten te hebben gegeven. Hiervoor moet aantoonbaar zijn dat de klant het product en proces begrijpt.
Streetstyle modetrends: Lange jassen
Of je nu een afkeer hebt van leggings of niet zonder kan, één ding is zeker: de legging is anno 2022 onmisbaar in je garderobe. Het is de grotere modehuizen gelukt om het kledingstuk op een stijlvolle, maar toch casual manier te herintroduceren aan de wereld.
Geel is een opvallend vrolijke kleur die het straatbeeld vooral in de lente van 2022 zal kleuren. Verschillende ontwerpers kozen de kleur als accent of zelfs als volledige outfit in hun collecties, en hoewel een boterachtig pastelgeel de bovenhand nam, mocht het soms ook wat feller met een knallend geel.
Deze vijf trends zijn: Individualisering, Informatisering, Internationalisering, Informalisering en Intensivering (beleving). Volgens het Centraal Planbureau (CPB) in 2010 zijn 4 demografische trends bepalend voor hoe de Nederlandse samenleving er in de nabije toekomst uitziet.
Waar ze het allemaal over eens zijn is dat megatrends grote maatschappelijke veranderingen teweegbrengen, vaak wereldwijd, die onvermijdelijk onze toekomst zal beinvloeden.