Je beschrijft dus niet enkel de opdracht, maar ook de omvang van de opdracht, de manier waarop je zal rapporteren, het verwachte/gewenste resultaat enz. Als je een plan van aanpak schrijft voor een scriptie, vermeld je hier ook wat voor tussenproducten je op zal leveren.
In een plan van aanpak staan de voorwaarden op basis waarvan het project wordt uitgevoerd. Het komt voor het eerst aan bod bij de initiatiefase van een project en vormt de basis voor de andere projectfasen. Intern zal een plan van aanpak dan ook steeds verder worden geconcretiseerd.
Het Plan van Aanpak wordt door de werkgever samen met de werknemer opgesteld. In het Plan van Aanpak worden afspraken over de functiemogelijkheden gemaakt, het advies van de bedrijfsarts wordt hierin meegenomen. In het Plan van Aanpak moet duidelijk worden wat er gedaan gaat worden om passende arbeid te vinden.
Inleiding plan van aanpak
Je gaat dieper in op de organisatie of het onderwerp, zoals bijvoorbeeld de omvang van de organisatie, de activiteiten en klanten, de huidige situatie en ontwikkelingen binnen het bedrijf en de externe omgeving. Je begint altijd met een situatieschets.
Hoe lang jouw plan van aanpak (PvA) moet zijn is afhankelijk van de richtlijnen van jouw studie. Een doorsnee PvA is tussen de 7 en 15 pagina's lang (exclusief bronnenlijst en bijlagen).
In het plan mag alleen informatie staan die gerelateerd is aan de re-integratie. Er mag nooit medische informatie in het plan van aanpak staan. Zelfs niet als de medewerker hiervoor akkoord geeft.
Een plan van aanpak dwingt je om na te denken over alle factoren van je onderzoek. Zodra jouw plan van aanpak wordt goedgekeurd, weten jij en jouw begeleiders precies wat er gaat gebeuren. Je komt dan niet voor verrassingen te staan. Je beschrijft in jouw plan van aanpak de rode draad van wat je wil onderzoeken.
Een projectplan (ook wel plan van aanpak genoemd) is het basisdocument voor de uitvoering van een project. Je beschrijft hierin per fase zo concreet mogelijk welke producten of resultaten het team op moet leveren, hoe dat moet gebeuren en wanneer het klaar moet zijn.
Uw werkgever maakt samen met u een Plan van aanpak.
Het Plan van aanpak is een momentopname. Uw werknemer en u zorgen ervoor dat het Plan van aanpak altijd actueel is en stellen het doorlopend bij als dat nodig is. Hiervoor houdt u goed onderling contact. Ons advies is om elkaar minimaal elke zes weken te spreken.
Context van je scriptie
De inleiding start met de context van je onderzoeksvraag. Je geeft de lezer de context die het nodig heeft om je onderzoeksprobleem goed te kunnen begrijpen. Daarnaast introduceer je, als dit van toepassing is, de opdrachtgever.
Introductie en context
Ten eerste introduceer je de lezer in het onderwerp. Plaats je onderwerp in een context. Meestal gaat een scriptie over één specifiek onderwerp.
Je schrijft het PvA, omdat het gaat om het plan van aanpak. Plan is een het-woord.
Wat is een Plan van Aanpak
Er wordt een zorgmachtiging voor u voorbereid. Dat betekent dat u verplicht zorg kunt krijgen. Om dit te voorkomen kunt u een plan van aanpak opstellen. In dit plan van aanpak kunt u schrijven hoe volgens u verplichte zorg kan worden voorkomen.
Wanneer het Plan van Aanpak ontbreekt, of niet getekend is dan zal UWV normaliter de re-integratieactiviteiten als onvoldoende beschouwen en een sanctie opleggen aan u als werkgever ten laste van maximaal een jaar extra loondoorbetaling; over verspilling van tijd en geld gesproken..!
Zo moet je niet alleen samen met de werknemer een Plan van aanpak voor de re-integratie opstellen, ook moet je dit Plan van aanpak minimaal elke zes weken samen evalueren.
Het Plan van aanpak bij re-integratie beschrijft nauwkeurig welke activiteiten werkgever en werknemer zullen ondernemen, om de zieke werknemer terug te laten keren in het werk.
Uiterlijk in de 8e ziekteweek maken werkgever en werknemer een Plan van Aanpak met daarin een concrete uiteenzetting van hoe de re-integratie vorm gaat krijgen. Het Plan van Aanpak wordt gevoed door de Probleemanalyse na 6 weken ziekte. Dit is een richtinggevend advies van de bedrijfsarts over de mogelijkheden.
Plan van aanpak maken, waar wacht je nog op?! “Uw werkgever maakt samen met u een plan van aanpak. Dit doet u uiterlijk twee weken nadat de bedrijfsarts de probleemanalyse heeft opgesteld. In het plan van aanpak staat hoe u zo snel en verantwoord mogelijk weer aan het werk kunt.”