Wat moet u doen als een leverancier niet levert?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat te doen als de leverancier niet levert?

Wat te doen bij wanprestatie? Allereerst moet je de leverancier schriftelijk (dit mag ook per mail) in gebreke stellen. Dit betekent dat je hem of haar een vriendelijke brief stuurt waarin je uitgebreid uitlegt welke afspraak hij of zij niet nakomt (welke wanprestatie hij of zij pleegt).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op baakjuristen.nl

Hoe lang mag een bestelling duren?

Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Wat moet je doen als een bedrijf niet reageert?

Heeft u een klacht over een product of dienst en komt u er met het bedrijf niet uit? Dan kunt u een geschillencommissie inschakelen. Een geschillencommissie adviseert en bemiddelt, of doet een uitspraak. U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat als de verkoper niet kan leveren?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Leverancier vinden in vier stappen | KVK

32 gerelateerde vragen gevonden

Kan een leverancier weigeren te leveren?

Een fabrikant die weigert zaken te doen met een afnemer, kan in principe niet worden gedwongen. Dit is contractsvrijheid. Maar als er geen of te weinig alternatieven zijn, is het mogelijk dat die contractsvrijheid moet wijken voor het belang van een goede marktwerking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op complawyers.nl

Wat zijn de plichten van de verkoper?

7:9 BW heeft de verkoper twee hoofdverplichtingen. De verkoper dient de zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en hij dient de zaak aan de koper af te leveren. Een aanvullend vereiste staat in art. 7:17 BW: de verkochte zaak moet conform zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op viajuridica.nl

Wat moet je doen als een bedrijf niet reageert?

U kunt veel problemen rechtstreeks met de organisatie oplossen. Als het meer dan een maand geleden is dat u uw verzoek indiende en u nog niets van de organisatie hebt gehoord, moet u ze een vervolgmail of brief sturen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe klaag ik een bedrijf aan?

Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe stel je een bedrijf in gebreke?

Waar moet je aan denken als je een partij in gebreke stelt?
  1. Verstuur je ingebrekestelling altijd schriftelijk. Gebruik in de tekst de term 'ik stel u in gebreke'. ...
  2. Beschrijf het probleem zo specifiek mogelijk. ...
  3. Wat verwacht je van de wederpartij? ...
  4. Geef aan welke termijn je de wederpartij geeft om het gebrek te herstellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat kun je doen als de webshop niet levert?

Wat als een webwinkel uw geld niet terug geeft?
  1. Neem telefonisch contact op met de webshop.
  2. Stuur de webwinkel een (schriftelijke)betalingsherinnering.
  3. Klacht indienen.
  4. Doe aangifte bij oplichting.
  5. Schakel een incassobureau in.
  6. Daag de webwinkel voor de rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op billincasso.nl

Wie is verantwoordelijk voor levering?

Bezorging. U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Heb je altijd recht op geld terug?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat als een bedrijf zijn afspraken niet nakomt?

Heb je een overeenkomst met een bedrijf of persoon, maar houdt die zich niet aan de gemaakte afspraken? Dan kun je de andere partij in gebreke stellen, de overeenkomst ontbinden, jouw geld terug vragen of een schadevergoeding eisen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Heeft een leverancier leveringsplicht?

In beginsel bestaat in die verhouding geen leveringsverplichting van die leveranciers. De Nederlandse wetgever gaat immers uit van de contractsvrijheid van partijen op grond waarvan een leverancier niet verplicht kan worden zijn produkten aan een afnemer te leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ludwigvandam.nl

Wat als webwinkel niet terugbetaalt?

Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat kost een geschillencommissie?

Wat kost het? De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie bedragen doorgaans tussen de 25 en 152,50 euro. Je betaalt op voorhand en indien je (deels) in het gelijk wordt gesteld, krijg je je geld (deels) terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe dien je een aanklacht in?

Zo schrijft u een juridische brief
  1. Geef kort, maar precies aan waar de brief over gaat.
  2. Omschrijf uw klacht of uw mening over het conflict.
  3. Maak duidelijk wat u eist van de ander en binnen hoeveel tijd.
  4. Voeg bewijzen toe als u die heeft.
  5. Reageert de ander niet?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Waar kan ik een klacht indienen tegen een bedrijf?

De Consumentenombudsdienst behandelt enkel consumentengeschillen, dit zijn alle geschillen tussen een consument en een onderneming met betrekking tot de uitvoering van een verkoop- of dienstenovereenkomst of tot het gebruik van een product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Wat gebeurt er als een bedrijf niet op u reageert?

Er zijn verschillende redenen waarom u mogelijk geen reactie ontvangt binnen de verwachte tijd na een sollicitatiegesprek, waaronder: De interviewer is mogelijk nog andere kandidaten aan het evalueren . Er kan feedback worden verzameld van het interviewpanel. De werkgever kan bezig zijn met andere zakelijke zaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is het de moeite waard om een ​​klacht in te dienen bij de ICO?

We kunnen klachten in overweging nemen over de manier waarop uw informatie is behandeld en of er sprake is geweest van een inbreuk op de wet op gegevensbescherming . We zullen een besluit delen over wat wij denken dat er vervolgens moet gebeuren. Soms kan dit helpen om de details van uw klacht op te lossen, maar dit is niet altijd het geval.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als u niet reageert op een klacht?

U kunt standaard verliezen:

Als u 30 dagen na de dagvaarding geen antwoord indient, kan de eiser een formulier indienen met de naam "Verzoek om verstek". De eiser moet 30 dagen wachten om dit in te dienen. Als de eiser dit formulier indient, kan de rechtbank een vonnis tegen u vellen. De eiser wint de zaak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk, verkoper of leverancier?

De verkoper is ervoor verantwoordelijk dat hij u een goed product levert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat zijn mijn rechten als klant?

Als u een product of dienst verkoopt aan een niet-zakelijke klant dan valt dit onder het consumentenrecht. Consumentenrecht gaat over de rechten en plichten van uw klant. Zoals het recht op garantie, bedenktijd bij online verkoop en verkoop buiten de verkoopruimte (colportage).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemersplein.kvk.nl

Wat is de verplichting van de verkoper?

De verkoper moet: (a) het eigendom van de goederen overdragen ; (b) de goederen leveren; (c) alle documenten overdragen die de goederen vertegenwoordigen of daarop betrekking hebben en die in het contract zijn vereist; en (d) ervoor zorgen dat de goederen aan het contract voldoen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen