Start je apparaat opnieuw op.
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is.
Verbonden met WiFi zonder internet
Apparaten kunnen namelijk met elkaar communiceren via WiFi zonder internet. Hierdoor is het dus mogelijk om verbonden te zijn met WiFi, zonder dat er internet is.
Werkt je internet niet zoals het moet? Check dan samen met ons in de MyTelenet-app je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem. Ga naar Mijn thuisnetwerk en druk op de knop Diagnose. Of klik op de knop Beheer en kies dan Probleemoplosser.
In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.
Draadloze telefoons, magnetrons, babyfoons, draadloze speakers, monitoren en videozenders die werken met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz kunnen storing veroorzaken in een Wi-Fi-netwerk. Als het probleem blijft optreden, kunt u proberen de frequentieband van de router in te stellen op 5 GHz of 2,4 GHz.
Trek de stekker van je modem, Access Point, Switch, Powerline-adapters en Telenet TV-box uit. Haal ook je Telenet 360° Pods of je (Wifi-)Powerlines uit het stopcontact. Schakel je toestellen daarna opnieuw in, in de juiste volgorde: Modem: start je modem opnieuw op.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Fabrieksinstellingen herstellen
Als u handmatig de router wilt resetten, houd de Reset knop voor ongeveer 10 seconden ingedrukt terwijl het apparaat nog steeds AAN staat en laat vervolgens los. Alle configuraties die zijn gemaakt op de router worden gewist na het resetten van de router.
Dan is je modem normaal nog in orde. Je kan het ook zelf checken in de MyTelenet-app: ga naar “Mijn netwerk” en klik op “Diagnose”. De app checkt dan voor jou of alles nog goed werkt.
1 Ga naar de Instellingen op je smartphone.En tik vervolgens op Verbindingen.2 Schakel de schakelaar in om Wi-Fi in te schakelen en tik opnieuw om meer Wi-Fi instellingen weer te geven.
Netwerkinstellingen resetten
Heb je verbindingsproblemen? Probeer dan eens je netwerkinstellingen te resetten. Met het resetten van je netwerkinstellingen worden al je opgeslagen Bluetooth-, WiFi- en VPN-verbindingen verwijderd. Er worden geen gegevens of apps op het toestel verwijderd.
Er zijn momenteel geen werken gepland. Ervaar je toch problemen met internet, vaste telefonie en/of tv? Dan kan je in de Telenet-app controleren of er een algemene storing is aan ons netwerk.
1. Je kan je Telenet TV-box herstarten door de stekker uit het stopcontact te trekken en hem na 10 seconden opnieuw in te steken. Heeft je TV-box ook een aan- en uitknop aan de achterkant? Dan kan je hem daarmee ook aan- en uitzetten.
Groen, knipperend: de wifi-powerline is opgestart maar heeft nog geen verbinding met je Powerline aan de modem. Heb je de wifi-powerlines net geïnstalleerd? Het duurt ongeveer 15 min. tot de verbinding is gemaakt.
Let op: Door je modem te resetten gaan alle instellingen terug naar de standaardinstellingen.Daardoor zijn je standaard wifi-wachtwoord en standaard naam weer van toepassing. Deze informatie vind je onderop het modem. Ook andere instellingen zoals port forwarding worden teruggezet naar de standaardinstellingen.
Reset: resetknop van je modem. Druk de knop 15 seconden in met een fijn voorwerp om je modem terug naar fabrieksinstellingen te zetten.