Als een simkaart komt te vervallen wordt het
Zodra uw SIM-kaart verloopt, kunt u deze niet meer opnieuw activeren en kan uw nummer opnieuw worden toegewezen. Hoewel u eenvoudig een nieuwe SIM kunt krijgen, krijgt u er een ander nummer bij.
Een permanent losgekoppelde SIM-kaart van het Globe-netwerk kan niet meer opnieuw worden aangesloten en het bijbehorende mobiele nummer kan opnieuw worden toegewezen en kan daarna niet meer opnieuw worden verkregen. Elk Globe Prepaid-tegoed op de permanent losgekoppelde SIM-kaart, ongeacht hoe verkregen, is niet inwisselbaar of restitueerbaar voor contant geld.
Langer dan zes maanden geen gebruik gemaakt van je simkaart
Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden. Als je wil, kun je een nieuwe Prepaid simkaart aanschaffen.
Verlopen ze? Op de meeste netwerken blijven uw SIM-kaart en data actief zolang u minstens elke zes maanden een betalende activiteit uitvoert . Dit kan bijvoorbeeld een telefoongesprek zijn, een sms'je sturen of uw mobiele data aanzetten om onderweg toegang te krijgen tot internet.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Om een verlopen simkaart te reactiveren, moet u doorgaans contact opnemen met uw mobiele provider . Zij kunnen u door het proces begeleiden, wat vaak inhoudt dat uw identiteit wordt geverifieerd en mogelijk een vergoeding wordt betaald. Zodra dit is bevestigd, activeren zij de simkaart opnieuw, zodat u deze met uw telefoon kunt gebruiken zoals voorheen.
Over het algemeen is de geldigheid minimaal 3 maanden en maximaal 12 maanden. Het is aangeraden om dit voor de zekerheid bij je provider na te vragen. Wil je zeker weten dat je goed zit, dan raden we aan om het liefst minimaal 1 keer per maand, en anders in ieder geval 1 keer per 3 maanden, je simkaart te gebruiken.
De agent in de winkel zal u een reactiveringsformulier geven.U moet het formulier volledig invullen en indienen bij de agent in de winkel . U moet ook het adres en een foto-ID-bewijs voor reactivatie van de simkaart verstrekken.
Stap 1: Haal de SIM uit uw mobiele apparaat en schrijf de afgedrukte nummers op. Stap 2: Identificeer uw bedrijf en neem contact met hen op via telefoon of e-mail. Stap 3: Vraag hen om uw mobiele nummer opnieuw te activeren. Stap 4: Geef hen het gedetailleerde accountnummer, zoals hun IMEI en SIM-nummer.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Ja, u kunt SIM-kaarten tussen telefoons wisselen, zolang ze compatibel zijn met hetzelfde netwerk . Uw SIM-kaart moet ook compatibel zijn met de nieuwe telefoon qua formaat (micro, nano en standaardformaat).
Waarschijnlijk oude simkaart. Kan ik deze tot december 2025 gebruiken? De oude simkaarten werken na 1 juli 2024 niet meer, dus je moet hem voor die tijd vervangen.
Er zijn geen manieren om een verlopen SIM-kaart te herstellen of te reactiveren . De enige oplossing is om een nieuwe prepaid SIM-kaart aan te schaffen om de service te kunnen blijven gebruiken.
U moet een nieuwe SIM-kaart of eSIM kopen . U hebt uw SIM of eSIM langer dan 6 maanden niet gebruikt na het einde van de geldigheid van het laatste abonnement: deze kan niet opnieuw worden geactiveerd. U moet een nieuwe SIM-kaart of eSIM kopen.
Om te controleren of uw SIM-kaart actief is, plaatst u deze gewoon in een compatibele telefoon, zet u deze aan en probeert u te bellen of een sms te sturen . Als uw SIM-kaart actief is, zou u dit moeten kunnen doen. U ziet ook signaalbalken en de naam van uw netwerkprovider bovenaan het scherm van uw telefoon.
De verlopen simkaart kan niet worden gereactiveerd . U kunt een nieuw nummer aanvragen en vijfhonderd per cijfer betalen. Als de simkaart niet wordt gebruikt of geladen, heeft deze de neiging om te worden gedeactiveerd. Registreer de simkaart voordat deze wordt gedeactiveerd.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Telefoonnummers kunnen om verschillende redenen verlopen, zoals inactiviteit of wijzigingen in serviceproviders . Inactiviteit kan leiden tot het opnieuw toewijzen van nummers aan andere gebruikers, waardoor beschikbare bronnen worden geoptimaliseerd.
Met een verouderde 2G-simkaart kun je niet op ons snelle 4G of 5G-netwerk. Via het simkaartnummer check je eenvoudig of je een verouderde simkaart hebt. Dit staat in My Vodafone en op de simkaart zelf. Begint het simkaartnummer met 8931440000, dan heb je zeer waarschijnlijk een oude 2G-simkaart.
Controleer de vervaldatum op uw SIM-kaart. Deze datum staat meestal op de verpakking en zou op de meeste kaarten gemakkelijk zichtbaar moeten zijn . Neem contact op met de klantenservice van uw mobiele provider via een telefoontje, website of app. Informeer naar de beschikbaarheid van uw SIM-kaart en wanneer deze verloopt.
Bestaat er een prepaid-SIM die niet verloopt? Het korte antwoord is nee. Maar zolang uw PAYG-SIM-kaart actief blijft, zou deze niet moeten verlopen . Three maakt er een groot punt van dat de PAYG-tegoedkaart er is zolang u hem nodig hebt.