Wat moet je doen als je post niet aankomt?

Klacht indienen als ontvanger post
En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waarom komt de post niet aan?

Gewone post bezorgen we meestal op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag). Af en toe raakt post vertraagd, bijvoorbeeld door drukte of een technische storing. Maar we bezorgen uiterlijk binnen vier bezorgdagen. Verwacht je lokale post zoals bijvoorbeeld een wijkkrant of post van een plaatselijke vereniging?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Ook als de post of het pakket is kwijtgeraakt door grof nalatig of opzettelijk handelen van PostNL kan PostNL aansprakelijk zijn voor het kwijtgeraakte poststuk of pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wvtadvocaten.nl

Waar blijft onbezorgde post?

Wat gebeurt er met onbestelbare post? Brieven of pakketten die we niet kunnen bezorgen, komen terecht op de afdeling Onbestelbare Stukken in Den Haag. Wij mogen van de rechter de brief of het pakket openen om de bestemming of de herkomst ervan te achterhalen. Lukt dit niet, dan wordt de brief of het pakket vernietigd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klachtenkompas.nl

Waar is mijn brief?

Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe komt post op het juiste adres? | Doen Ze Dat Zo?

19 gerelateerde vragen gevonden

Kun je een brief traceren?

Je kan je brieven en kaarten op dit moment niet online volgen met Track & Trace. Dat komt omdat ze geen unieke referentienummer of barcode hebben. Dat is zo voor prior- en non-priorzendingen, voor bestemmingen in België en het buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoe lang doet de post er over?

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken. Weten wat je wel of niet mag versturen?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe laat brengen ze de post?

Hoe laat komt de post? Tussen 8.00 en 18.00! Als Post Service bezorgen wij namelijk 2 keer per week post. Om precies te zijn op dinsdag en vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postservice.nl

Wat gebeurt er met zoekgeraakte post?

Lukt het niet om erachter te komen wie de geadresseerde of afzender is? Dan bewaren we de zending ten hoogste 1 jaar. Als we na die tijd niks van de afzender of geadresseerde gehoord hebben, dan vernietigen we de zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met mijn brief?

Elke dag weer worden alle brievenbussen in heel Nederland geleegd en worden de brieven naar een postsorteercentrum gebracht. Daar wordt de post gesorteerd op postcode, zodat de postbodes de brieven op het juiste adres kunnen bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op schooltv.nl

Hoe lang duurt het voordat een brief aankomt?

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom staat er bezorgd maar niet ontvangen?

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is post verzekerd?

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan een brief verloren gaan?

Een brief gaat trouwens niet zomaar verloren, maar het kan natuurlijk wel. Soms is er een fout adres of is de enveloppe verscheurd. Maar het kan ook met het personeel te maken hebben."

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radio2.be

Hoeveel post komt niet aan?

Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Wie is verantwoordelijk pakket kwijt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op duic.nl

Waar blijft mijn pakket?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel pakketjes gaan er verloren?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel. De consument is de dupe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op destentor.nl

Kan je zien waar PostNL rijd?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom wordt er op maandag geen post bezorgd?

Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nos.nl

Is er op maandag post?

PostNL zag zich genoodzaakt om van de plicht op maandagbezorging af te komen, omdat er in het weekend veel minder briefpost wordt gestuurd dan in doordeweeks. PostNL blijft rouwpost en medische post gewoon op maandag bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op internetkassa.nu

Hoe laat komt PostNL briefpost?

Briefpost (brief of kaart)

Gewone briefpost bezorgen we op dinsdag t/m zaterdag voor 20.00 uur. Post verstuurd vóór lichtingstijd van de brievenbus bezorgen we doorgaans op de eerstvolgende bezorgdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom is PostNL altijd te laat?

Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Waar kan ik klagen over PostNL?

Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is deze niet bezorgd of veel te laat bezorgd? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. U kunt hiervoor gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender op Consuwijzer.nl.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Populaire vragen