Vraag een vervangende, extra of eerste betaalpas aan
Is jouw betaalpas kwijt, gestolen, kapot of ingeslikt door een geldautomaat? Blokkeer dan eerst je oude pas. Vraag dan zelf een nieuwe pas aan in via de app of in Internet Bankieren.
Je ontvangt de vervangende pas binnen 3 werkdagen na je aanvraag per post op je correspondentie adres. Wil je een nieuwe pincode? Dan ontvang je deze ook binnen 3 werkdagen na je aanvraag op je correspondentie adres. Alleen in dit geval moet je de nieuwe Betaalpas eerst activeren voordat je deze kunt gebruiken.
Meld verlies of diefstal van uw betaalpas onmiddellijk bij uw bank. De meldnummers zijn 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. Uw betaalpas wordt dan direct geblokkeerd, zodat anderen er geen misbruik van kunnen maken. Noteer het juiste nummer in uw (mobiele) telefoon of agenda.
De meeste grote banken brengen geen kosten in rekening voor een standaard vervangende debitcard . Standaardlevering duurt doorgaans 5-7 werkdagen. Maar als u uw kaart sneller nodig hebt, bieden sommige banken versnelde leveringsopties tegen een extra vergoeding. Deze vergoeding kan variëren van $ 15 tot $ 40 en u ontvangt de kaart doorgaans binnen 1-2 werkdagen.
Vervangende kaarten
Uw debitcard zal binnen 5 werkdagen na bestelling arriveren. Als uw vervangende kaart niet binnen deze tijdsbestekken is aangekomen, neem dan contact op met telefonisch bankieren.
Als je inloggen zonder Rabo Scanner al hebt ingesteld en je browser of toestel hebt geregistreerd, kun je via Rabo Online Bankieren blokkeren. Ga naar 'Betaalpas' onder Zelf regelen en kies 'Betaalpas blokkeren'. Gebruik je de Rabo App? Dan kun je via de app blokkeren.
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Maar je kan het bedrag ook zelf betalen.Als je het bedrag hebt betaald.
U kunt het afnemen met een zachte doek die is bevochtigd met een beetje alcohol . Als dit niet helpt, is de strip daadwerkelijk gedemagnetiseerd. Dit kan gebeuren door blootstelling aan een magnetisch veld, of door overmatige hitte of buigen, of soms zelfs door langdurig wrijven over andere kaarten of mobiele telefoons.
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
Houd uw telefoon dichter bij de betaalautomaat. Houd uw telefoon nog een paar seconden dicht bij de lezer. Houd uw telefoon een paar seconden buiten het bereik van de lezer en probeer het opnieuw. Als de betaling niet lukt, zoekt u het NFC-teken op de betaalautomaat of vraagt u de kassamedewerker om hulp.
Neem telefonisch contact op met het klantenservicecentrum van uw bank . Volg de instructies van het geautomatiseerde spraaksysteem of spreek met een vertegenwoordiger. Geef de benodigde informatie om uw identiteit te bevestigen, zoals uw rekeningnummer, kaartnummer en persoonlijke gegevens.
Gelukkig kun je meteen een vervangende pas aanvragen. Regel het snel in de app of via Internet Bankieren. Een betaalpas vervangen kost € 5 .
Een antibacterieel doekje of een reinigingsmiddel op alcoholbasis, zoals ontsmettingsalcohol, is voldoende. Als je een vloeibaar ontsmettingsmiddel gebruikt, spuit dit dan op een watje of keukenpapier in plaats van rechtstreeks op de kaart.
Je krijgt je nieuwe betaalpas vanzelf in huis als je betaalpas de vervaldatum bereikt. Je hoeft hier niets voor te doen.
Controleer of een nieuwe betaalpas nodig is
Controleer of we het juiste adres van je hebben en neem anders contact met ons op. Controleer of je pas geactiveerd is voor internetbankieren. Lukt betalen via iDEAL niet? Dat hoeft niet te betekenen dat je pas niet werkt.
Zo vraag je een nieuwe betaalpas aan
Dit kost je € 4,95.
Wat moet ik doen als de chip van mijn kaart beschadigd is? Hoewel het doel van debitcardchips is om uw veiligheid te vergroten, kunnen ze beschadigd raken en niet meer werken. Als dat gebeurt, kunt u geen contactloos betalen meer gebruiken, maar uw kaart werkt nog wel als u hem door de terminal haalt in plaats van hem in te steken .
Iedere betaalpas en creditcard wordt uiterlijk na 5 jaar vervangen. Op elke pas staat een einddatum bij 'valid thru'. Ongeveer 2 maanden voor deze datum ontvang je automatisch een nieuwe pas.
U kunt gewoon naar het dichtstbijzijnde filiaal van uw bank gaan om een aanvraag in te dienen voor een nieuwe Debit Card . Ontmoet de Relationship Manager bij het filiaal en dien een aanvraag in voor een nieuwe Debit Card. U kunt ook bij het filiaal om een instant Debit Card vragen. U krijgt dan direct een Debit Card.
Hoe kunt u bij uw geld terwijl u wacht op een nieuwe kaart? Als u een nieuwe debitcard bij uw bank hebt aangevraagd, kunt u deze mogelijk blijven gebruiken via uw mobiele portemonnee. Veel banken blokkeren echter de toegang tot een kaart die als verloren of gestolen is opgegeven. In dat geval moet u contant geld rechtstreeks bij de bank ophalen .
Betalen met je mobiele telefoon of smartwatch
Betaal dan met Google Pay of Apple pay via je telefoon of horloge. Met deze apps werken je smartphone en smartwatch als portemonnee. Hier komt geen betaalpas of contant geld bij kijken.
Hoe dan ook, uw vermiste debitcard kan problemen opleveren, zoals gemiste huurbetalingen, frauduleuze kosten of het onvermogen om uw boodschappen te betalen . Er is echter geen reden tot paniek. Volg de onderstaande stappen onmiddellijk om ervoor te zorgen dat uw financiën veilig blijven wanneer uw debitcard verloren is.