Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Dit zou betekenen dat je toestel in de niet-storen stand staat. Dit is ook te herkennen aan een maantje die je ziet in het bedieningspaneel (het scherm wat je naar boven kan halen bij iPhone en naar beneden kan halen bij Android). Hier, of in de instellingen van je toestel kan je dit ook uitzetten.
Ga naar 'Instellingen' > 'Focus' > 'Niet storen' en controleer of deze functie is uitgeschakeld. Kijk of u bepaalde telefoonnummers hebt geblokkeerd. Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Geblokkeerde contacten'. Controleer of het doorschakelen van oproepen is ingeschakeld.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
De instellingen van het toestel kunnen een belemmering vormen voor je mogelijkheid om te bellen of gebeld te worden. Controleer of de Vliegtuigstand is ingeschakeld en of je toestel oproepen van onbekende of privé-nummers blokkeert.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
Telefoon maakt geen contact met netwerk
In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
Als u 'Niet storen' hebt ingeschakeld, verschijnt er een maansikkelsymbool in de statusbalk en op uw toegangsscherm.
Herstart je toestel. Ook in het toestel kan een communicatiefout optreden. Start het toestel opnieuw op. Dit doe je door de stekker uit van het basisstation of het toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.
Ik kan niet bellen met mijn Samsung Galaxy S10 Android 9.0
Dan kan het soms helpen om de telefoon te herstarten. Oplossing: Herstart de telefoon. Druk op de aan/uit-knop en houd de knop ingedrukt. Druk gelijktijdig onder op de volumeknop en houd de knop ingedrukt tot de telefoon opnieuw opstart.
Als je problemen hebt met bellen of gebeld worden, heb je mogelijk een probleem met de netwerkdekking. Dit is waarschijnlijk het resultaat van je locatie, bijvoorbeeld een garage of betonnen gebouw. Test of een wijziging van locatie helpt. Als dit niet helpt, controleer dan de netwerkdekking in jouw omgeving.
Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
De makkelijkste manieren om het gebrek aan bereik op te lossen zijn het inschakelen van de mobiele data en het aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus. Je kunt ook proberen om je iPhone opnieuw te starten, de netwerkinstellingen te resetten of je SIM-kaart er opnieuw in te doen.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
De app White Spots helpt deze mensen om signaalvrije plekken te vinden. Wereldwijd. "In Nederland zijn er bijna geen plekken meer waar er echt geen bereik meer is", zegt Bregtje van der Haak over het project waar zij aan meewerkt. White spots zijn witte plekken op de kaart waar geen internet of mobiel bereik is.
1 Oplossing
1) Open de telefoon-app en ga naar Instellingen >> Oproep instellingen >> Meer instellingen/Aanvullende services (afhankelijk van je software-versie) >> Oproepen blokkeren. Staat daar iets aan? Indien ja, dan zet je het blokkeren uit en zou alles het weer moeten doen.
Je ontvangt de oproepen van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je iPhone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.
Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is.