Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Haal de stekkers van de router en modem 15 seconden uit het stopcontact. Steek de stekkers er weer in. Controleer of alle snoeren en kabels aan beide uiteinden goed vastzitten. Wacht een paar minuten totdat de lampjes op de modem en router goed werken (raadpleeg de handleiding van het apparaat of de ondersteuningssite van de fabrikant).
Veelvoorkomende manieren om problemen met uw internetverbinding op te lossen, zijn uw router opnieuw opstarten, uw kabels controleren, aangesloten apparaten minimaliseren, uw drivers updaten en een VPN gebruiken . Het is ook de moeite waard om te controleren of u bent verbonden met het juiste netwerk.
Wanneer uw internetverbinding thuis uitvalt, is dat meestal te wijten aan een storing in uw modem en/of router. De oplossing is eenvoudig: start uw apparatuur opnieuw op door deze los te koppelen, ongeveer 30 seconden te wachten, deze weer aan te sluiten en opnieuw op te starten . Dit lost meestal uw wifi-storing op.
Selecteer de knop Start en typ vervolgens instellingen.Selecteer Instellingen > netwerk & internet.De status van uw netwerkverbinding wordt bovenaan weergegeven.
'We weten inmiddels wel dat zaken die op het internet aangesloten zijn, zoals het elektriciteitsnet, kunnen uitvallen. Maar het besef dat het internet zélf kan uitvallen, is er nog niet. ' Als hoogleraar heeft hij een taak om bij te dragen aan bewustwording daarvan.
Werkt uw telefoon, televisie of internet niet door een storing aan het netwerk? Dan heeft u recht op een vergoeding als deze netwerkstoring meer dan 12 uur duurt.
Haal eerst de stekker van uw router en modem uit het stopcontact.Wacht ongeveer 30 seconden en steek ze er weer in : eerst de modem, dan de router. Wacht een paar minuten totdat ze weer helemaal zijn opgestart.
Zoek de netwerkinstellingen van uw computer en zoek naar nabijgelegen wifi-netwerken.Selecteer uw netwerk en voer uw wachtwoord in . Als de verbinding succesvol is, opent u uw webbrowser en probeert u naar een webpagina te navigeren, zoals www.google.com. Als de pagina wordt geladen, betekent dit dat uw wifi-verbinding correct werkt.
Probeer fysiek dichter bij uw router te komen of de sterkte van uw thuis-wifisignaal te versterken . Uw telefoon- of tablethoes: Het is belangrijk om uw apparaat te beschermen, maar mobiele of tablethoezen kunnen omvangrijk zijn en de verbindingsmogelijkheden van uw apparaat beïnvloeden door de signaaloverdracht tussen uw telefoon en de wifi-router te belemmeren.
Oplossing: Controleer of de Wi-Fi op uw laptop is ingeschakeld . De meeste laptops hebben een fysieke Wi-Fi-knop of een functietoets (Fn) om de Wi-Fi in en uit te schakelen. Zorg ervoor dat deze is ingeschakeld. Controleer ook uw systeemvak of netwerkinstellingen in het configuratiescherm of het instellingenmenu om er zeker van te zijn dat Wi-Fi is ingeschakeld.
Om verbinding te maken met het internet, moet een apparaat, zoals een computer, smartphone of tablet, worden aangesloten op een modem of router. Deze apparaten zijn verantwoordelijk voor het omzetten van digitale informatie in een signaal dat via kabels, satellieten of draadloze verbindingen kan worden verzonden.