Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet ontvang?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat te doen als je pakketje niet aankomt?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet ontvang?

Een claim indienen

Als uw post of pakket verzekerd was, kunt u mogelijk een verzekeringsclaim indienen. Voor beschadigde of ontbrekende inhoud raden wij u aan om onmiddellijk een claim in te dienen, maar u moet dit uiterlijk 60 dagen na de verzenddatum doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Waar is mijn pakket gebleven bij PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Dit kun je doen als je je pakket kwijt bent! | PostNL

20 gerelateerde vragen gevonden

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoe lang houdt PostNL een pakket vast?

Wij bewaren uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna sturen wij het terug naar de afzender. U vindt een track & trace code in uw e-mail en in de PostNL-app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie betaalt de kosten van vermiste pakketten?

Uw artikel is bezorgd door een koerier

Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet je doen als je bestelling niet komt?

Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkelrotterdam.nl

Wat als ik mijn pakket niet ontvangen heb?

Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Dit moet u doen als het artikel niet is aangekomen: Informeer eerst de verkoper . Controleer of de bestelling is verzonden binnen de door de verkoper beloofde tijd. U kunt de bestelling annuleren als dat niet het geval is. Betwist alle kosten die op uw creditcardafschrift staan ​​als een artikel nooit aankomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik contact opnemen met USPS als mijn pakket niet is afgeleverd?

Bel uw vertegenwoordiger van Consumer Affairs via 1-800-ASK-USPS (1-800-275-8777) en zij kunnen namens u een zoekverzoek uitvoeren, OF. Ga naar uw lokale USPS-postkantoor en laat een zoekverzoek indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt retour?

'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoe krijg ik geld terug van PostNL?

Hoe kan ik mijn geld terugvragen?
  1. Zoek je ordernummer op. Die bestaat uit een combinatie van 7 cijfers en letters (bijvoorbeeld: 1AB2CDE). Het nummer staat in de omschrijving op je rekeningafschrift.
  2. Chatbot Daan helpt je met terugvragen van je geld. Daan staat voor je klaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wie is verantwoordelijk als ik een pakket niet ontvang?

Als vuistregel geldt dat als u geen bewijs ziet dat anders suggereert, de verkoper of verzender verantwoordelijk is. Als een pakket is gemarkeerd als afgeleverd en u het niet hebt gezien, dan is de verkoper verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk voor een vermist pakket?

Je hebt namelijk met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten. De verkoper is verplicht om je bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat moet ik doen als er een pakketje bezorgd wordt, maar dat niet het geval is?

Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang duurt een onderzoek bij PostNL?

Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.kpn.com

Wat gebeurt er als u een pakket mist?

Als u een pakketbezorging van de US Postal Service hebt gemist, laat de postbode doorgaans een Redelivery Notice achter op uw voordeur of in uw brievenbus om u te laten weten dat er een pakketbezorging is geprobeerd . Het goede nieuws is dat u de herbezorging van uw pakket eenvoudig en zonder extra kosten opnieuw kunt plannen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang mag een pakket zijn?

Pakketten tot 23 kg mogen maximaal 95 cm (langste zijde) x 58 cm (kortste zijde) x 70 cm (overige zijde) zijn. Is je pakket groter? Dan betaal je het tarief van een zwaarder pakket. Pakketten van 23-31,5 kg mogen maximaal 175 cm (langste zijde) x 58 cm (kortste zijde) x 78 cm (overige zijden) zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoelang is held in customs?

Hoe lang kan mijn pakket vastzitten bij de douane? Uw pakket mag officieel maximaal 30 dagen vastgehouden zijn door de douane. Als uw pakket geen verboden artikelen bevat, wordt uw zending ingeklaard door de douane.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op eurosender.com

Populaire vragen