Wat moet ik doen als ik een pakket niet heb ontvangen?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat te doen als je een pakket niet ontvangt?

Wat kunt u doen als het pakket gemarkeerd is als bezorgd?
  1. Stap 1 - Neem contact op met de verkoper.
  2. Stap 2 - Onderzoek naar het vermiste pakket.
  3. Stap 3 - Juridische stappen.
  4. Stap 4 - Bemiddeling of rechtszaak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Waar is mijn pakket gebleven bij PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als je pakket kwijt is bij PostNL?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Dit kun je doen als je je pakket kwijt bent! | PostNL

25 gerelateerde vragen gevonden

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Is PostNL telefonisch bereikbaar?

Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang houdt PostNL een pakket vast?

Wij bewaren uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna sturen wij het terug naar de afzender. U vindt een track & trace code in uw e-mail en in de PostNL-app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat te doen als de post niet aankomt?

Klacht indienen als ontvanger van post

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet ontvang?

Een claim indienen

Als uw post of pakket verzekerd was, kunt u mogelijk een verzekeringsclaim indienen. Voor beschadigde of ontbrekende inhoud raden wij u aan om onmiddellijk een claim in te dienen, maar u moet dit uiterlijk 60 dagen na de verzenddatum doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

U kunt contact opnemen met de verkoper om een ​​nieuwe levering of restitutie aan te vragen . U kunt dit telefonisch, per e-mail of per brief doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt retour?

'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat moet je doen als je bestelling niet komt?

Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkelrotterdam.nl

Wie is aansprakelijk als een pakket verloren gaat?

Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten

Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie draagt risico bij verzenden?

De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wanted.law

Wat gebeurt er als u een pakket mist?

Als u een pakketbezorging van de US Postal Service hebt gemist, laat de postbode doorgaans een Redelivery Notice achter op uw voordeur of in uw brievenbus om u te laten weten dat er een pakketbezorging is geprobeerd . Het goede nieuws is dat u de herbezorging van uw pakket eenvoudig en zonder extra kosten opnieuw kunt plannen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe lang mag een pakket zijn?

Pakketten tot 23 kg mogen maximaal 95 cm (langste zijde) x 58 cm (kortste zijde) x 70 cm (overige zijde) zijn. Is je pakket groter? Dan betaal je het tarief van een zwaarder pakket. Pakketten van 23-31,5 kg mogen maximaal 175 cm (langste zijde) x 58 cm (kortste zijde) x 78 cm (overige zijden) zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Werkt PostNL ook op zaterdag?

Wij bezorgen pakketten van maandag tot en met zaterdag tot 21:30 uur. Wij bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat wij het van de verzender hebben ontvangen. Als u een andere dag heeft gekozen om uw pakket te ontvangen, wordt het uiteraard op die dag bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat gebeurt er als PostNL je pakketje kwijt raakt?

Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog. Heeft je post geen track & trace-code? Ga dan naar de pagina Post zonder track & trace niet bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn pakket van PostNL?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan je PostNL ook bellen?

Door voor de optie 'Bellen' te kiezen en eerst een aantal vragen te beantwoorden die Sam je stelt kunnen we je gerichter helpen. Je krijgt een telefoonnummer van Sam dat je direct doorverbindt met de juiste afdeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wat als mijn pakket niet wordt afgeleverd?

Breng de situatie onder de aandacht van het koeriersbedrijf en zij zouden het moeten kunnen oplossen. Sommige pakketten kunnen ook onbeheerd worden achtergelaten, op een veilige plek, rond het huis. Dit gebeurt vooral als de verzendservice geen gegarandeerde handtekening bij levering dekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Waar u moet klagen over postbezorging, hangt af van de situatie. Als er post niet bij u is bezorgd, neemt u contact op met de verzender. Als u zelf de verzender bent, klaagt u bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Populaire vragen