Voeg ook niet ongevraagd mensen toe (taggen) aan foto's en video's. Staan er kinderen op je foto? Vraag dan aan de ouders of zij er bezwaar tegen hebben als je deze foto deelt op sociale media. Maak geen foto's op locaties waar gevoelige gegevens opgeslagen kunnen zijn, zoals op je werk.
Gebruikers op social media kunnen via verschillende kanalen met elkaar communiceren, foto's en/of video's publiceren, informatie met elkaar delen, een discussie aangaan et cetera. Bovendien worden social media vaak ingezet als marketingmiddel.
Als je foto's van mensen op social media plaatst kan het zijn dat je de regels uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in acht moet nemen. Dat geldt niet alleen als je foto's plaatst namens bedrijven, overheidsinstanties en andere organisaties, maar ook als je dit in je vrije tijd doet.
Dat betekent dat je een plek hebt waar je alleen kunt zijn, en waar je veilig bent. Bijvoorbeeld thuis of in je eigen slaapkamer. Ook je gedachten zijn privé. Niemand kan in je hoofd kijken wat je denkt.
Wat is Social Media. Social Media of sociale media is een verzamelbegrip voor internet-toepassingen (platformen) waar de gebruikers informatie met elkaar delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Veelal zonder tussenkomst van een professionele redactie.
WhatsApp kan gezien worden als een vervolg van sms'en. Als men kijkt naar de definitie van social media, dan voldoet WhatsApp strikt gezien niet aan alle vereisten om te vallen onder de noemer social media.
1. WhatsApp. Het meestgebruikte platform is, met 12,4 miljoen dagelijkse gebruikers, het messengerprogramma WhatsApp.
Al met al blijft het social media gebruik onder Nederlanders onverminderd populair! Samenvattend kunnen we zeggen dat WhatsApp het belangrijkste sociale platform is, Instagram het meest gegroeid is, jongeren de weg naar Facebook niet weten te vinden en dat TikTok de grote nieuwkomer is.
Voeg ook niet ongevraagd mensen toe (taggen) aan foto's en video's. Staan er kinderen op je foto? Vraag dan aan de ouders of zij er bezwaar tegen hebben als je deze foto deelt op sociale media. Maak geen foto's op locaties waar gevoelige gegevens opgeslagen kunnen zijn, zoals op je werk.
Waarom zijn sociale media gratis? We betalen voor sociale media niet met 'echt geld', maar met onze persoonlijke gegevens. Een sociaal media platform (zoals bijvoorbeeld Facebook) haalt geld op door die gegevens door te verkopen aan andere bedrijven, die ons dan gepersonaliseerde, gerichte advertenties voorschotelen.
Een post moet deelbaar zijn
Denk ook eens verder dan alleen jezelf. Als je wilt dat je post gedeeld wordt, denk er dan ook aan of jouw volgers het zouden willen delen met hun vrienden, familie of zakelijk netwerk. Wat vaak hierbij helpt is een goede dosis humor.
Met het 6 C model vergroot u het rendement van uw content in 6 stappen. De zes C's staan voor Content creatie, Channels, Cross Media, Curatie, Community en Comfort.
Goede content is content die je doelgroep waardeert en die bijdraagt aan de doelstellingen van je bedrijf. De definitie van goede content zal daarom van bedrijf tot bedrijf verschillen.
Dit. Relevante content geeft antwoord op de bezoekersvraag en komt overeen met de intentie die bezoekers hebben bij het openen van een webpagina. Relevant voor de bezoeker dus.
Je kunt jezelf voorstellen door kort iets te vertellen over je hobby's, je leven buiten het bedrijf om of welke taken je leuk vindt binnen je werkgebied. Reviews zijn voor veel mensen een goede aanwijzing om te zien of een bedrijf ook echt doet wat hij zegt.
Leeftijd: Volgens Facebook zitten mensen van tussen de 18 tot hoogbejaard op Facebook. Hiervan is 22 procent tussen de 25 en 34 jaar oud, 18 procent is tussen de 35 en 44 jaar oud, 18 procent is tussen de 45 en 54 jaar oud en 14 procent is tussen de 55 en 64 jaar oud. De rest is ouder of jonger dan 64 of 25 jaar.
Twitter is nog steeds aan het groeien onder de Nederlanders. Volgens het Nationaal Social Media Onderzoek 2022 door Newcom Research & Consultancy zitten er momenteel 3,5 miljoen Nederlanders van 15 jaar of ouder op Twitter. De meeste van deze groep is tussen de 20 en 40 jaar, dus voornamelijk millennials.