In de winkels wordt de 30% kortingssticker gebruikt, op producten die nog maar kort houdbaar zijn. Daarnaast maakt Lidl afspraken met leveranciers om bijvoorbeeld producten met afwijkende maten af te nemen bij abnormale weersomstandigheden.
Lidl is een discountformule die zich kenmerkt door eenvoud en eigen kwaliteitsmerken. Wij bieden klanten een duidelijk assortiment en tijdens de actieweken afwisselende producten. Het assortiment wordt jaarlijks uitgebreid en inmiddels kunnen klanten bij Lidl terecht voor circa 1800 basisproducten.
De van oorsprong Duitse supermarktketen is bekend van de lage prijzen, het beperkte assortiment en de best wel ongezellig winkels waar de producten in dozen staan. Maar onopgemerkt is Lidl opeen hard op weg om de meest progressieve supermarkt van het land te worden.
We willen een actieve bijdrage leveren aan de maatschappij en richten ons op thema's die dichtbij ons staan, waar we echt een verschil kunnen maken. Zo sponsoren wij lokale gezonde en duurzame initiatieven met Lidl helpt lokaal en werken we samen met Nederland Zoemt aan meer voedsel en nestgelegenheid voor de bij.
Lidl Nederland is met al haar winkels aangesloten bij de anti-verspillingsapp Too Good To Go. Via deze app bieden wij dagelijks boxen aan met een mix van verschillende soorten groente en fruit die binnen korte tijd moeten worden opgegeten. De boxen worden verkocht voor 1/3e van de originele prijs.
Bij Lidl werken we continu aan het verduurzamen van onze verpakkingen. Ons doel is dat we in 2025 20% minder verpakkingsmateriaal gebruiken. Daarnaast streven we naar 20% gerecycled materiaal en 100% recyclebaarheid van onze eigen merk plasticverpakkingen.
Vooral supermarkten en restaurants gooien veel eten weg waar helemaal niets mis mee is. Een van onze cliënten wees ons onlangs op de app; 'Too Good To Go'. Dit is een gratis app (beschikbaar voor zowel Apple als Android) die op een goedkope manier een oplossing biedt om voedselverspilling tegen te gaan.
Lidl ist billig – Lidl is goedkoop, zo luidt al jaren de slogan van de discountsupermarkt in Duitsland. Maar nu wil het concern van dat goedkope imago af: kwaliteit, daar draait het om. Simpeler kan marketing eigenlijk niet. Je prijzen zijn laag – en dan dekt de slogan “Lidl ist billig” de lading prima.
Vanaf welke leeftijd mag je werken bij Lidl? Je kunt al op onze Lidl vacatures reageren als je 15 jaar bent.
Dat komt vooral door het bederven van niet-geleverde producten. Maar supermarkten lopen ook omzet mis doordat er minder producten in de schappen liggen. Alleen al Coop, met meer dan driehonderd winkels veel kleiner dan bijvoorbeeld Albert Heijn of Jumbo, verwacht al een miljoenenschade te lijden.
Lidl. Lidl is een Duits bedrijf. En in Duitsland spreken ze Lidl niet uit als liddel maar als liedel.
Zo'n 85% van alle Duitsers kopen regelmatig bij ALDI. De producten gelden als goed en goedkoop. Experts schatten de omzet op zo'n 83 miljard Euro, 7 miljard meer dan de grootste concurrent LIDL. Bijna 40% van alle levensmiddelen wordt in Duitsland bij discounters als ALDI en LIDL gekocht.
Lidl is onderdeel van de Schwarz-groep, de grootste supermarktketen van Europa. Met 440 winkels, meer dan 21.000 medewerkers en een naamsbekendheid van bijna 100% is Lidl niet meer weg te denken uit het Nederlandse supermarktlandschap. Je kunt bij ons terecht voor al jouw dagelijkse boodschappen.
Inmiddels hebben we circa 441 winkels en zes distributiecentra. Lidl is hiermee een supermarktketen die niet meer uit Nederland weg te denken is. Op dit moment is Lidl aanwezig in 30 landen en exploiteren we rond de 10.500 filialen.
Erpe-Mere, 5 januari 2022 – ALDI zet het nieuwe jaar in met een gloednieuwe slogan: 'ALDI, altijd slim'. Eenvoudig winkelen staat hierbij centraal. Zo onderstreept ALDI zijn unieke positie in de Belgische retailsector.
Wereldwijd zijn wij de nummer 4 supermarkt, actief in 30 landen in Europa en de VS. Steeds meer klanten waarderen onze unieke winkelformule, waarbij eenvoud, kwaliteit en klantgerichtheid centraal staan. Ons geheim? Dat zijn onze medewerkers.
Te goed om weg te gooien dus, Too Good To Go. Je betaalt voor de Magic box (meestal) ongeveer ⅓ van de normale prijs van de producten, maar de waarde en inhoud van de boxen kunnen per keer en locatie echt nog wel eens verschillen.
Geef nog niet op! Iemand anders kan alsnog jouw Magic Box redden. Diegene hoeft alleen in te loggen op jouw account op een eigen apparaat, en voilà: daar is de bon.
Een Magic Box kost altijd slechts € 4,99 en bevat een waarde van minimaal € 14,99. Al meer dan 100.000 geredde maaltijden! Samen met jou hebben we al meer dan 100.000 maaltijden kunnen redden.
Het gros van de producten (90 procent) is speciaal voor Lidl geproduceerd: Lidl-merken dus. Daardoor heeft het bedrijf meer controle over de productiekosten (en dus de prijzen) én zijn er geen tussenpersonen die voor extra kosten zorgen.
“Lidl richt zich overduidelijk op kostenbewuste consumenten. Terwijl online kopers vooral de bewuste consumenten - denk aan superfoods en biologisch - en de drukke consument - denk aan tweeverdieners - zijn. Bovendien zorgt het bezorgen op zich ook nog eens voor meer kosten, waar de Lidl-klant niet op zit te wachten.