Wat kun je niet terugsturen?

De volgende zaken mag je NIET uitzonderen en moet je gewoon netjes retour nemen:
  • Aanbiedingen.
  • Producten die je speciaal voor de klant besteld hebt.
  • Tweedehands producten.
  • Hygiënische producten die niet met verzegeling zijn opgestuurd.
  • Producten waarvan de verpakking is geopend.
  • Producten met een beschadiging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd recht op retour?

Ik heb het product gekocht in een gewone winkel

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kan je een gebruikt product retourneren?

Het risico bestaat dat je het product niet meer aan anderen kunt doorverkopen en je dus verlies draait op dit gebruikte product. Zo simpel ligt het niet. De wet bepaalt dat een consument in principe 14 dagen retourrecht heeft en het product binnen deze 14 dagen mag retourneren, zonder hierbij een reden te vermelden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bright-advocaten.nl

Heb je altijd herroepingsrecht?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Vinted toch niet zo makkelijk?

20 gerelateerde vragen gevonden

Wat is een deugdelijk product?

Als consument hebt u een wettelijk recht op een deugdelijk product. Dit betekent dat het product de eigenschappen moet bezitten die u redelijkerwijs op grond van de koopovereenkomst kunt verwachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ejure.nl

Is een winkel verplicht om geld terug te geven?

Geen bedenktijd aankoop winkel

Vaak ontvangt u een tegoedbon of uw geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Wat valt er onder hygiene artikelen?

Tandenborstels of scheerapparaten liggen natuurlijk vrij voor de hand, maar oordopjes voor festivals of earbuds om naar muziek te luisteren zijn ook hygiëne-producten. Denk daarnaast aan bepaalde cosmetica, zoals lippenstift, of aan matrassen. Ook producten met een digitale inhoud zijn moeilijk te retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op business.trustedshops.nl

Wat zijn mijn rechten bij retourneren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat zijn je rechten als consument?

Rechten bij een koopovereenkomst

een product zonder beschadigingen; een compleet product; een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven; vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is een retour formulier verplicht?

Als webwinkelier ben je verplicht te voldoen aan je informatieplichten. Zo is het verplicht een modelformulier herroeping beschikbaar te stellen aan je klanten. Jouw klanten hoeven dit formulier echter niet te gebruiken, ze mogen hun retouren bijvoorbeeld ook per e-mail aanmelden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Is terugsturen 1 woord?

terugsturen = terugsturen werkw. Uitspraak: [təˈrʏxstyrə(n)] Verbuigingen: stuurde terug (verl. tijd enkelv.)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op encyclo.nl

Is gratis retourneren verplicht?

Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval. Gratis retourneren is een service, maar zeker geen verplichting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Kan ik van mijn aankoop af?

Heeft u iets in een winkel gekocht? Dan kunt u de koop niet ongedaan maken. Soms mag u van de verkoper ruilen. Of hij neemt het product terug en u krijgt een tegoedbon of geld terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Kan ik nog van mijn aankoop af?

De wettelijke bedenktijd houdt in dat u binnen 14 dagen mag afzien van uw aankoop zonder dat u daarvoor een reden hoeft te geven. U kunt hiervoor de verkoper aanschrijven per (aangetekende) brief of per e-mail. U retourneert dan het product waarvan u wilt afzien en de verkoper dient u uw geld terug te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtstelefoon.nl

Kan herroepingsrecht worden uitgesloten?

Het herroepingsrecht is uitgezonderd voor zover de consument verklaard heeft om akkoord te gaan met levering van de digitale inhoud tijdens de bedenktermijn. Let op! Deze verklaring én de verklaring dat de consument afstand doet van zijn recht op ontbinding moet in de bevestiging van de overeenkomst worden opgenomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Welke 3 soorten hygiëne zijn er?

Hygiëne kan verdeeld worden onder drie categorieën namelijk persoonlijke hygiëne, levensmiddelenhygiëne en bedrijfshygiëne.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op haccpdirect.nl

Wat is beter handen wassen of desinfecteren?

Handen inwrijven met handalcohol is sneller, effectiever en geeft minder schade aan de huid dan handen wassen met water en zeep. Was je handen met water en zeep wanneer deze zichtbaar vuil zijn, er bloed op zit, of er andere lichaamsvloeistoffen op zitten en na het toilet gebruik.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rivm.nl

Wat zijn verzegelde producten?

Een verzegeling is een object dat op een voorwerp wordt aangebracht om verandering van of in dat voorwerp door onbevoegden te voorkomen. De toepassingen van verzegelingen zijn divers variërend van producten bij de supermarkt, enveloppen, containers en hele huizen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hoefon.nl

Wat te doen bij een miskoop?

Dan heeft u recht op een onbeschadigd of goed werkend product, net zoals het in de advertentie stond. Vraag hierom met onze voorbeeldbrief ingebrekestelling. Kan de verkoper geen ander product leveren? Dan kunt u van de koop af en heeft u recht op geld terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe lang mag je een product terugbrengen?

Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Kan een webshop een retour weigeren?

Zolang ze verzegeld zijn, mag je hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico's gewoon terugsturen. Heb je de verzegeling (meestal in de vorm van folie of een sticker) verbroken, dan mag de webwinkel het retourneren weigeren. De winkel moet je hier wel vooraf op gewezen hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat is een gebrekkig product?

Wanneer is een product gebrekkig? Als een product niet de veiligheid geeft die u ervan mag verwachten is het gebrekkig. Denk dan aan wat redelijk is om te verwachten van het product, en hoe het product wordt gepresenteerd. Maar ook wanneer het product op de markt is gebracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat valt niet onder garantie?

Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snowcountry.nl

Wat zijn de 4 belangrijkste wetten van het consumentenrecht?

Nederlandse wetten voor verkoop aan consumenten
  • Wet handhaving consumentenbescherming.
  • Dienstenwet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Populaire vragen