Een Pur Sport kost volgens Paultan 95.000 euro per veertien maanden om hem alleen stil te hebben staan. Hou je hem langer, dan krijg je ook ander onderhoud. In totaal zou vier jaar onderhoud voor een Bugatti Chiron Pur Sport 350.000 euro kosten.
Hij vertelt hierin dat hij met het onderhoud van zijn twee Bugatti's ongeveer 22.500 euro (25.000 dollar) per jaar kwijt is. En dat is dan alleen nog maar voor het algemene onderhoud, waarbij een aantal filtertjes en vloeistoffen worden vervangen.
Waarom is Bugatti zo duur? Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
De vanafprijs van de hypercar ligt momenteel op 2,7 miljoen euro. Met tonnen kostende opties en gepersonaliseerde verzoeken loopt het prijskaartje rap op. Van de nieuwprijs vloeit uiteraard 21 procent aan btw naar de staatskas, terwijl het bpm-bedraag nu 192.000 euro bedraagt.
Op basis van de bestaande architectuur maakt Bugatti uiteindelijk 551 auto's. Als alles volgens plan verloopt, zal in 2023 de laatste hypercar het Bugatti Atelier in Molsheim verlaten.
Een prijskaartje van 3,5 miljoen euro plus enkele tonnen aan belasting en een gelimiteerde oplage van slechts 30 stuks.
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.
Volgens de gecombineerde EPA meetcyclus verbruikt de Bugatti Chiron gemiddeld 21,3 l/100 km en dat is amper 2 liter minder dan de Veyron. Op de snelweg doet de Chiron het minder goed dan zijn voorganger met een gemiddeld verbruik van 16,8 l/100 km.
Na vier jaar gebruik moet je de vier turbo's (22.170 euro), de luchtinlaatkoelers (18.718 euro) en de brandstoftank (37.437 euro) vervangen. Zonder rekening te houden met andere kosten die nog niet vermeld worden, bedragen de onderhoudskosten van de Chiron Pur Sport op vier jaar tijd dus al zeker 407.577 euro …
Je kunt een Bugatti Chiron leasen voor €56.000,- per maand!
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
Dit betekent dat de totale kosten ongeveer 407.577 euro bedragen en dat is exclusief belastingen, arbeidskosten, transport- en reiskosten.
De prijs per stuk voor nieuwe auto's bedroeg 1,3 miljoen euro. Wie vandaag een Bugatti Veyron wil bemachtigen is op occasions aangewezen, omdat de auto niet langer geproduceerd wordt. Occasions voor de Veyron zijn echter zelden te koop.
Oh, en op topsnelheid kon de Veyron zijn brandstoftank van 100 liter in 12 minuten leegzuigen; de Chiron lukt het in 9 minuten.
De Rotterdamse multimiljonair Michel Perridon moet ruimte maken in zijn garage. Binnenkort wordt namelijk zijn vijfde Bugatti bezorgd. Dat meldt automagazine Hart voor auto's.
Bugatti La Voiture Noire – 18.600.000
De 1 na duurste auto op deze lijst is wéér een Bugatti.
1. Bugatti Chiron – 4.064.477 miljoen euro. De duurste nieuwe auto op Nederlands kenteken werd vrij recent aangeschaft.
Bugatti is een gerenommeerd historisch Frans automerk, dat bekend is om zijn snelle, dure en exclusieve wagens. De merknaam is sinds 2021 in handen van de Kroatische autofabrikant Rimac. Bugatti Automobiles S.A.S.
Maak kennis met ondernemer en autofanaat Jeroen van den Berg. Voormalig Quote 500 Junior-lid Jeroen van den Berg (44) heeft met zijn Gotcha BV een aanzienlijk aandeel in de bij het Rembrandtplein gelegen Club Air.
Want weliswaar liet papa Perridon de Divo lopen, maar zoals bekend heeft de Rotterdammer al 3 Veyrons en 1 Chiron in de garage staan.