Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw Audi van belang. Grotere Audi hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Grote beurt Audi A4 kosten ✔️ Prijs v.a. € 243.
Audi olie verversen kosten ✔️ Prijs v.a. € 89.
Grote beurt Audi A3 kosten ✔️ Prijs v.a. € 263.
Audi A3 olie verversen kosten ✔️ Prijs v.a. € 106.
Ondanks het feit dat de Audi A3 voor een groot deel bestaat uit Volkswagen onderdelen, vallen reparaties vaker duurder uit. Volgens onderzoek staat Audi in de top vijf van merken die duur zijn in het onderhoud.
De eerste kleine onderhoudsbeurt voor uw Audi is na maximaal 1 jaar of bij 15.000 kilometer nodig. De kleine en grote beurten wisselen elkaar om de 15.000 kilometer of jaarlijks af. Bij 45.000 kilometer of na maximaal 2 jaar moet de eerstvolgende kleine beurt voor uw Audi uitgevoerd worden.
Tijdens Long Life onderhoud voeren wij de volgende werkzaamheden uit: Uitlezen van alle regelapparaten om opgetreden storingen te signaleren. Uitvoeren van updates die door de fabrikant zijn vrijgegeven (bijv. de laatste versie van de motormanagementsoftware) Vervangen van motorolie.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud. Mercedes, Cadillac, Volvo en Audi completeren de top 5.
Audi A4 olie verversen kosten ✔️ Prijs v.a. € 106.
Herinnering Inspectie of Olieservice: vanaf een bepaald aantal gereden kilometers verschijnt elke keer als het contact wordt in- of uitgeschakeld een aanwijzing voor de bestuurder op het display in het instrumentenpaneel Afb.
Hoge kosten
De A4 en zijn coupébroertje de A5 hebben bovendien relatief hoge onderhoudskosten, maar er zijn vast Audi-specialisten te vinden met een schappelijk werkplaatstarief. Het meest kostbare zijn echter de (grote kans op) reparaties aan de motor.
De prijsstijging is een gevolg van hoge ontwikkelingskosten van verbrandingsmotoren en investeringen in elektrisch rijden. Schot rekent voor dat van de totale investering van 40 miljard euro van Audi, ruim een derde gaat naar elektrische auto's.
BMW is inderdaad iets duurder in onderhoud en reparatie in vergelijking met Audi omdat BMW's BMW-specifieke onderdelen en BMW-specifieke motoren gebruiken. Audi motoren worden ook gebruikt in de hele Volkswagen Groep wat betekent dat er meer onderdelen zijn.
Een nieuwe auto of een oude tweedehands wagen, u moet in alle gevallen regelmatig een onderhoud laten uitvoeren. Er zijn twee soorten onderhoud: het klein onderhoud gebeurt gewoonlijk elk jaar (of om de 15.000 km), terwijl u het groot onderhoud best om de twee jaar (of 30.000 km) plant.
Service Er is al een Volkswagen Long Life onderhoudsbeurt vanaf € 175. Wilt u precies weten wat kosten zijn van een Long Life Service voor uw Volkswagen? Vraag een offerte aan en maak direct een afspraak.
Olieservice en uitgebreide inspectie
Bij een grote onderhoudsbeurt wordt je Audi om het jaar of bij maximaal 30.000 kilometer vakkundig onder handen genomen. Bij een grote beurt is een APK keuring gratis.
Grotere Audi A1 hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Hoelang duurt een kleine onderhoudsbeurt auto? Bij een kleine onderhoudsbeurt auto worden 25 facetten nagekeken. Dat duurt gemiddeld zo'n dertig tot zestig minuten.
Na elke 15.000 gereden kilometers of na 1 jaar wordt aangeraden om je auto een kleine beurt te geven.
Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw Audi A3 van belang. Grotere Audi A3 hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Audi introduceert plug-in hybridetechnologie voor de A3 Sportback-range. De nieuwe A3 Sportback 40 TFSI e (150 kW/204 pk) heeft een 13 kWh-accu die een puur elektrische actieradius van 67 kilometer* mogelijk maakt.
Het overmatige olieverbruik komt voor bij Audi TFSI-motoren vanaf 2008 die (meestal) meer dan 100.000 kilometer hebben gelopen. Het probleem is ook aanwezig bij de 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TSI motoren van VW, Skoda en Seat.