Je accountant, kantoorkosten, vergunningkosten en onvoorziene kosten 15.000 euro per jaar. Dus alles bij elkaar toch 106.000 euro per jaar aan kosten. (let op je loon is nog niet geteld !). Als we het loon erbij tellen komen we op 161.000 euro per jaar aan omzet wat minimaal nodig is.
EIGEN RIJDER VERDIENT GEMIDDELD € 47.500
Op basis van dat onderzoek wordt gesteld dat het jaarsalaris van eigen rijders 11,9 procent lager zou liggen dan wat zij als een chauffeur in loondienst zouden hebben verdiend.
Eigen rijder worden zonder papieren is dan ook niet mogelijk. Wel mag iemand met een vakdiploma onder bepaalde voorwaarden in dienst genomen worden. Buitenlandse vakdiploma's zijn volgens de wet niet meer toegestaan. Er is nog een reden om het diploma zelf te halen.
Het salaris van een ondernemer transportbedrijf begint bij € 3.600 per maand. Het beroep ondernemer transportbedrijf is onderdeel van de beroepsfamilie Managers expeditie en distributie. Het salaris van Managers expeditie en distributie ligt gemiddeld op € 5.300 bruto per maand.
3.354 euro per week. 671 euro per dag. 1,07 euro per kilometer.
Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
Vrachtauto voorzien van laad- en loskraan: € 85,00 per uur. Tijdelijk +15% = € 97,75.
Om werk te vinden als eigen rijder zijn er een aantal wegen. Uiteraard is de telefoon of een bezoek aan mogelijk bedrijf waar je voor wilt rijden een optie. Bedenk wel dat een eerste indruk dan erg belangrijk is. 15% van het succes hangt af van de kennis en 85% van de eerste indruk.
De behandelkosten zijn € 235 voor een nieuwe vergunning en € 120 voor een verlenging. Daarnaast betaalt u € 25 per vergunningbewijs. U kunt de behandelkosten direct betalen met iDEAL of later betalen via een bankoverschrijving. De factuur ontvangt u per e-mail.
De aanschafprijs bij een nieuwe vrachtwagen kopen is normaliter hoog. Reken voor een goede en complete truck toch op prijzen die beginnen bij €100.000,-. Wanneer je toch een nieuwe vrachtwagen wilt kopen, maar het is boven je budget, dan is leasen nog een optie.
Schaal C (voor routinematige werkzaamheden, meestal binnen Nederland) begint op 2.119 euro, schaal D (met iets meer vrijheid om routes te bepalen, ook internationaal) op 2.256 euro en schaal E op 2.366 euro. Die laatste schaal is bedoeld voor chemisch transport.
Minimum en maximum salaris voor Vrachtwagenchauffeurs - van € 1.597 tot € 3.211 per maand - 2022.
En een volle tank diesel van 500 á 1.000 liter kost een vervoerder toch al gauw 750 tot 1250 euro per vrachtwagen. Daar komen soms nog extra reparatiekosten bij wanneer er een gat in de brandstoftank wordt geboord om zo de diesel uit de tank te zuigen en schoonmaakkosten van de diesel die op de grond is gelekt.
Natuurlijk wilt u dan weten wat een (nieuwe) DAF Truck kost. De prijzen verschillen per model en opties voor extra comfort, styling en multimedia. De prijzen voor een nieuwe DAF truck beginnen vanaf €60.000. Graag nemen wij u mee in alle mogelijkheden.
Vrachtwagens rijden gemiddeld 13,4 jaar rond. De gemiddelde levensduur van een trekker is 7,4 jaar. Dat de economie weer aantrekt en de vervoerssector weer positiever gestemd is, blijkt onder meer uit de vernieuwing van het wagenpark.
Het gemiddelde uurloon van een werknemer in 2020 bedroeg 24 euro. Als we kijken naar gemiddelden van 5-jaars-leeftijdsgroepen verdienden jongeren tot 25 jaar 14 euro of minder per uur. Werknemers in de leeftijd van 25 tot 40 jaar verdienden een uurloon dat ligt tussen 19 en 25 euro.
Een buitenlandse chauffeur die in Zweden onderweg is, verdient gemiddeld een netto maandloon van 14.868 Zweedse kroon – 1.593 euro. Een Zweedse chauffeur heeft een netto maandloon van 21.999 kroon – 2.357 euro.
Zzp'ers gaan vanaf 2021 minimaal 16 euro per uur verdienen. Het kabinet wil met dit minimumtarief tegengaan dat mensen werken voor een bedrag waar ze niet van kunnen rondkomen.
Als vrachtwagenchauffeur is vrijheid een van je belangrijkste voordelen. Je kunt veilig over de weg rijden en zit niet de hele dag in een hokje. Je kantoor is de weg, je zit niet vast aan eindeloze vergaderingen en papierwerk, en niemand kijkt over je schouder mee terwijl je werkt.
Een vrachtwagenchauffeur rijdt gemiddeld voor 28 euro per uur. Een IG'er of thuiszorgmedewerker rekent een tarief van 29 euro per uur. Journalisten doen het gemiddeld voor 65 euro per uur. Een ICT-consultant kost per uur 75 euro.