Cirrus SF50 Vision Jet
Met een prijs van ongeveer 1,25 miljoen euro is het de meest betaalbare privéjet ter wereld. Per draaiuur kost het vliegtuig ongeveer 550 euro.
Een eigen vliegtuig kost redelijk wat slijk. Voor een doordeweekse nieuwe vierzitter betaal je al snel 250.000 euro, en dan niet eens gek gaan doen met opties. Geen haalbare kaart en het blijft voor de meesten dan ook bij een droom.
440.000.000 euro voor het duurste vliegtuig ter wereld (!)
Het duurste vliegtuig dat er momenteel op de wereld is is de Airbus A380. Dit vliegtuig is het duurste, maar tevens het grootste passagiersvliegtuig dat er momenteel bestaat op de wereld. Het vliegtuig is tevens de bestellen in een VIP-uitvoering.
Volgens de fabrikant kost de nieuwe Boeing 787-9 ongeveer 250 miljoen dollar per stuk. Daar krijg je dan een lege kist voor, die je naar wens kunt invullen. 250 miljoen is misschien veel geld, maar dan heb je ook wat: de ramen zijn 30 procent groter dan in vergelijkbare vliegtuigen.
Wilt u een vliegtuig verkopen, dan bent u bij Koopvliegtuig.nl aan het goede adres. Registratie is binnen 5 minuten gedaan en volkomen GRATIS. Na registratie kunt direct uw advertenties plaatsen.
In de praktijk zie je dat de meeste mensen tussen de 50 en 60 uur nodig hebben voordat ze klaar zijn voor het examen, een budget van ongeveer 13.000 – 15.000 euro is dus verstandig.
Als je het doet, doe je het goed. Mocht je het échte werk willen zien zijn er jets beschikbaar vanaf een schamele €2.000.000. En als dat zelfs nog te min is, dan kun je ook gaan voor de een van de allerduurste modellen. Misschien een probleempje: er moet dan wel €50 miljoen op je rekening staan.
Brandstofprijzen aan de pomp: Avgas 100LL 4.01€/l. JetA1 2.74€/l.
De prijzen beginnen bij 650 euro per enkele reis. Een retourtje kost minimaal 990 euro.
Iedereen kan leren vliegen. Een brevet halen is minder moeilijk dan het lijkt. En hoewel vliegen als hobby niet goedkoop is hoeft het na het halen van het brevet niet veel duurder te zijn dan hobby's zoals motorrijden, golf of zeilen.
Een 'gewone' 737-800 kost volgens de prijslijst van Boeing 89,1 miljoen euro. De in grootte vergelijkbare 737 MAX 8, die nog in ontwikkeling is en naar verwachting vanaf 2017 kan worden geleverd, staat voor 100,5 miljoen euro in de catalogus.
Je hebt vliegtuigen van 60 jaar oud tot nieuw uit de fabriek, en dan ligt het er ook nog aan wat de uitrusting is die bij een vliegtuig inbegrepen of gewenst is. Daar lopen prijzen uiteen van €6.000,- tot wel €250.000,- dus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Voor het huren van een vliegtuig kunt u bij Global Aviation terecht voor kleine privéjets zoals een 4-persoons Cessna Citation Mustang tot een heuse Boeing 737. De kosten hiervan beginnen rond de € 5.800,- waarmee u bijvoorbeeld één dag met 4 passagiers van Rotterdam naar Londen en vice versa kunt reizen.
Om jouw PPL te behalen en te leren vliegen zijn er minimale eisen die nodig zijn om de opleiding succesvol af te ronden. Zo moet er een minimaal aantal uren worden gevlogen, speciale theorie vakken gevolgd worden en er moet ook een medische keuring plaatsvinden om uiteindelijk jouw vliegbrevet te krijgen.
Vliegtickets KLM duurder door gestegen olieprijzen: retourtje New York kost 30 euro meer. Luchtvaartmaatschappij KLM verhoogt vanaf aanstaande vrijdag de ticketprijzen voor langeafstandsvluchten vanwege de sterk gestegen olieprijzen. Ook de Franse zustermaatschappij Air France verhoogt haar prijzen.
Kosten van het zelf vliegen
Een goedkoop vliegtuig om je vliegbrevet op te halen kost gemiddeld zo'n €140,- per uur. Een instructeur vraagt gemiddeld €40,- per uur. Afhankelijk van het vliegveld is het landingsgeld hooguit een paar tientjes, let wel: het landen dient veel geoefend te worden.
Het officiële prijskaartje voor de Boeing 737 MAX 8 staat op 121,6 miljoen dollar. Maar kopers kunnen kwantumkortingen bedingen, zeggen onderzoekers van de Teal Group. Die kortingen kunnen oplopen tot 50 procent of meer. Eind 2018 heeft Boeing de productie van de 737 MAX opgevoerd tot 52 vliegtuigen per maand.
De arm wordt hydraulisch in- en uitgetrokken maar laat bewegingen langs de lengteassen van de vliegtuigen toe. Het te tanken vliegtuig nadert de tanker van achteren en van beneden. Zodra het binnen bereik van de arm is, stuurt de boom operator het uiteinde in de vulopening van het ontvangende vliegtuig.
Al vanaf 1972 vliegen we zowel kleine als grote groepen passagiers met een op maat gemaakte vlucht naar hun bestemming. Dit kan een vlucht naar een beurs, conferentie of sportevenement zijn, maar je kunt ook een eigen vliegtuig huren voor een bedrijfs- of familiefeest.
Het herbergt een brandstofslang, regelt de druk van de brandstof uit het hydrant en filtert de kerosine. En er zit een lift op, want de brandstoftank van grote types vliegtuigen bevindt zich op grote hoogte, onder de vleugel.