Zo kost de basisversie van de Model 3 in Nederland, Frankrijk en Duitsland voortaan nog 41.990 euro. Het gaat om dalingen met 3.000 euro voor Nederland en Frankrijk en met 2.000 euro voor Duitsland. In België blijft de prijs ongewijzigd op 45.970 euro.
Ook in de belangrijke Europese markten, waaronder Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, zijn de prijzen verlaagd. In Nederland, België, Oostenrijk en Zwitserland worden Tesla's eveneens goedkoper.
Wil je de Tesla Model X in Frankrijk kopen, dan is de basisprijs 121.990 euro voor de long range-versie. Geef je echter de voorkeur aan de Plaid-versie, dan kost deze Tesla-auto 20.000 euro meer (141.990 euro).
Je kunt een Tesla model Y kopen vanaf € 46.990. Voor de uitvoeringen met een betere performance (Longe Range en de Performance_ betaal je tot € 7000 meer. Ook een 'niet witte' kleur kost je extra. Om inzicht te krijgen in de kosten per maand gaan we uit van het instapmodel.
In België kost een basisversie van de Model Y 47.970 euro, in Nederland 46.990 euro. Ook sommige versies van de duurdere modellen S en X, waarvan de basisuitvoeringen meer dan 100.000 euro kosten, werden in verschillende Europese landen goedkoper.
In Europa is een Model 3 het goedkoopst in Noorwegen met een basisprijs van omgerekend zowat 32.400 euro. Daarna volgen Slovakije, Letland en Litouwen, waar een instapversie 35.490 euro kost, en Spanje en Portugal met 39.990 euro.
Wat kost een tweedehands Tesla Model S nou? De aanschaf van een Tesla is best duur, ook als het om een occasion gaat. Prijzen beginnen bij zo'n € 36.000 exclusief btw en gaan door tot ver over de € 100.000. Ben je ondernemer, dan is het mogelijk om je gebruikte Tesla aan te schaffen via een financial lease-contract.
Fiscale vanafprijs is €42 990. Getoonde leaseprijs is een vanafprijs excl. BTW op basis van 5 jaar / 10.000 km en operational lease zonder elektriciteit of brandstof.
Levensduur accupakket
Onderzoek onder Tesla-rijders heeft uitgewezen dat vrijwel alle accu's na 250.000 kilometer nog meer dan 90 procent van hun originele capaciteit hebben. Belangrijk om te weten is, dat niet alle elektrische auto's van het eerste uur al zo'n goed accupakket hadden.
Momenteel kost een kWh €0,62 met een Supercharger. Voor de daluren (22.00 tot 6.00 uur) bedraagt het tarief € 0,53. Om 100 km te rijden, kan de prijs van een oplaadbeurt tussen 8 en 12 euro liggen. Om 200 km te rijden kost het opladen van eenTesla Model S met een Supercharger 14 euro.
Simpelweg omdat België geen bonus geeft aan particulieren voor de aankoop van een elektrische auto. In Frankrijk, Nederland en Duitsland zijn bonussen vaak gekoppeld aan een prijsplafond en tot nu toe overschreed Tesla dit plafond en kwam het dus niet in aanmerking voor deze voordelen.
Zo kost de basisversie van de Model 3 in Nederland, Frankrijk en Duitsland voortaan nog 41.990 euro. Het gaat om dalingen met 3.000 euro voor Nederland en Frankrijk en met 2.000 euro voor Duitsland. In België blijft de prijs ongewijzigd op 45.970 euro.
De prijzen van elektrische auto's liggen in Duitsland lager dan bij ons door onder meer een lager BTW-tarief maar ook doordat de tweedehands markt er vele malen groter is. En er zijn meer interessante voordelen, zeker wanneer u uw nieuwe importauto zakelijk gaat berijden.
Elon Musk beloofde de eerste kopers van een Tesla Model S en Model X dat zij eeuwig gratis mochten laden. Wist je trouwens dat die modelnamen een geheime boodschap bevatten?
Als je een Tesla Model 3 koopt en deze wordt in 2021 geleverd dan ben je dus zo netto €82 per maand extra kwijt. In 2021 worden de netto kosten €651 (t.o.v. €569 in 2019).
De goedkoopste elektrische auto's beginnen qua prijs bij zo'n €20.000. Voor dat geld heb je een nieuwe, betaalbare Dacia Spring Electric voor de deur staan. Let wel: dit model is niet de veiligste van de klas.
Iedere auto heeft periodiek onderhoud nodig. Dit geldt ook voor jouw Tesla. Het is essentieel dat je tijdig onderhoud laat uitvoeren aan jouw elektrische bolide. Dit om optimale prestaties, betrouwbaarheid, duurzaamheid, veiligheid en restwaarde te waarborgen.
3. Tesla Model 3. De restwaarde van elektrische auto's was altijd een beetje onzeker, maar de Model 3 blijkt behoorlijk waardevast te zijn. Zowel nieuw als tweedehands is het een gewilde auto, vanwege de goede prestaties en dito actieradius.
Volgens het onderzoek is Tesla by far het allerslechtste automerk als het gaat om de kwaliteit. Het merk scoort 250 punten. Hoe meer punten, hoe slechter het resultaat. De top 5 merken die onderaan de lijst bundelen zijn Tesla (250), Land Rover (228), Audi (225), Volvo (210) en Mercedes-Benz (202).
Voor de volgende Tesla's is Superchargen onbeperkt gratis:
Tesla Model S en X gekocht voor juli 2018. Gratis Superchargen is gebonden aan de eerste eigenaar van de auto. Wanneer jij een MisterGreen Tesla Occasion gaat leasen en deze auto had gratis Superchargen dan heb jij hier dus ook recht op.