Die beveiliging is geen overbodige luxe, want de Stromer ST2 is een dure speed pedelec: 5.890 euro.
Lang verhaal kort: de ST2 heeft een krachtigere motor, standaard een grotere accu en een betere afmontage dan de ST1X. De ST1 X is door Stromer in de markt gezet als het cross-over model tussen de ST1 en de ST2. Maar dit betreft eigenlijk vooral de prijs, want de ST1 X is echt een totaal andere Stromer dan de ST1.
De beste speed pedelec van Nederlands is de Stromer ST1 serie. De kwaliteit en comfort van de fiets is niet te evenaren. Het is dus geen verrassing dat ook dit jaar de Stromer gekozen is als winnaar.
Dat een Stromer alles heeft wat een fietsliefhebber zoekt, is wel duidelijk. Maar wat zijn eigen de prijzen voor een Stromer fiets? De kosten lopen uiteen van tussen de € 4.000,- en € 9,490,-.
In tegenstelling tot de meeste e-bikes ondersteunen Stromer S-pedelecs geen middenmotor, maar gebruiken sinds 2009 achterwielmotoren. Om een goede reden.
Een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA) is de enige verplichte speed pedelec verzekering. Op grond van Europese en Nederlandse regels worden elektrische fietsen die tussen de 25 en 45 kilometer per uur gaan, gezien als bromfiets. Voor die tijd als snorfiets.
De levensduur van de accu van een speed pedelec is gemiddeld 4 tot 5 jaar. Dit betekent dat je ongeveer iedere 5 jaar de accu van jouw speed pedelec moet vervangen door een nieuwe. De belangrijkere vraag is vaak: Hoeveel km gaat een accu van een speed pedelec mee? Dit hangt af van de grootte van de accu.
Kosten van de speed pedelec verzekering
De kosten van een speed pedelec verzekering hangen af van een aantal factoren. Zo speelt je leeftijd, woonplaats en aantal schadevrije jaren een rol bij de aanvraag van de verzekering voor je speed pedelec. Hierdoor kunnen de kosten variëren tussen de € 45 en € 145 per jaar.
Waarom een Stromer fiets kopen? Een Stromer fiets is geen standaard e-bike maar een speed pedelec. Elke Stromer is uitergerust met een zeer krachtige achterwielmotor. Hierdoor haal je makkelijk snelheden tot 45 km/uur.
De ST5 komt met alles wat je je maar kunt wensen van een speed pedelec. Standaard geleverd met grote 983 Wh accu, beschikbaar vanaf € 9.950,-.
De belangrijkste regels zijn: Je moet 16 jaar of ouder zijn. Je moet in het bezit zijn van een geldig brommercertificaat of rijbewijs AM. Je speed pedelec moet geregistreerd zijn bij het RDW en verzekerd zijn met een WA-verzekering.
De nieuwste Lithium Ion Polymeer accu's kunnen wel 1000x opgeladen worden. Da's mooi dachten we, gewoon even vermenigvuldigen met 60km per volle accu geeft een totale levensduur van 60.000 kilometer. Daar doet de gemiddelde fietser wel 20 jaar over. Dan is zo'n elektrische fiets zo duur nog niet.
Het discussiepunt is de boost-functie op de Stromer. Hiermee kun je, zonder mee te trappen, een snelheid van 20km/u halen, en daarmee valt jouw Stromer volgens de letter van de regels onder "trapondersteuning en autonoom rijden".
Het opvoeren van een speed pedelec is (om diverse redenen, waaronder de veiligheid van jou en je mede-weggebruikers) illegaal. Ook resulteert opvoeren in verlies van garantie en rij je onverzekerd rond.
Op 10 maart werden de Sparta d-Rule Energy en de Kalkhoff Entice 5. b Advance+ bekroond tot beste fietsen van het jaar 2022. De Fiets Awards is een gezamenlijk initiatief van organisaties als de RAI vereniging, ANWB en BOVAG.
Nieuwe accu voor je e-bike: de kosten
Een nieuwe fietsaccu kan €200 kosten, maar de kosten kunnen ook oplopen tot €700 of meer. De gemiddelde kosten voor een nieuwe accu zijn €500.
Je kan gerust traag rijden op een stromer en zo naast je partner blijven. Echter, dit is heel erg onprettig. De ondersteuning is dan naar mijn gevoel veel te weinig en je moet zelf aan de bak op een hoog toerental. Schakel je naar kleinere tanden, schiet je er als een pijl vandoor.
Het nieuwe hoofdkantoor van Stromer in de Zwitserse stad Oberwangen bij Bern verenigt alle productiegebieden onder één dak – van onderzoek en ontwikkeling, constructie, klantenservice en management tot de Stromer Flagship Store.
De prijs voor de nummerplaat en het kentekenbewijs verschilt. U betaalt die contant bij de aflevering van de nummerplaat. Bromfiets of lichte vierwieler die u vóór 2014 kocht maar nog niet geregistreerd had: 42 euro. Speedpedelec: 30 euro.
Een doorlopende e-bike-verzekering heeft een looptijd zonder vooraf vastgesteld einde. Je bepaalt zelf hoe lang je je fiets wilt verzekeren. De premie van een doorlopende verzekering betaal je één keer per maand of per jaar. Een tweede aandachtspunt bij het kiezen van een verzekering is de dekking.
1-6 werkdagen na langsgaan bij een DIV-kantoor, de eerstvolgende afspraak kost je +-5-6 werkdagen. Via Post: 3-10 werkdagen, als alle info volledig is.