Een complete DSG-versnellingsbak vervangen is een kostbare zaak en moet je rekenen op ongeveer € 2.000 tot € 3.500 aan kosten. Dit is onder andere afhankelijk van de gebruikte onderdelen, want je kunt de bak vervangen voor een nieuwe, maar ook voor een gereviseerde versnellingsbak.
Levensduur DSG koppeling
Digicar adviseert iedere 100.000 km de 'DSG koppeling' te laten controleren. Met een gemiddelde levensduur van c.a. 150.000 km tot 250.000 km wat uiteraard afhankelijk is van rijgedrag en rij-omstandigheden!
Er bereiken ons wel eens klachten, maar op het totale aantal rondrijdende auto's met DSG kunnen we stellen dat de betrouwbaarheid is verbeterd. Wanneer u een auto op het oog heeft is het natuurlijk heel erg belangrijk om te kijken of al het onderhoud is uitgevoerd zoals is voorgeschreven.
Het grootste verschil tussen de DSG6 en de DSG7 is door LuK Clutch Systems ontwikkelde koppeling. Waar de DSG6 gebruik maakt van natte lamellenkoppelingen, gebruikt de DSG7 versnellingsbak twee droge platenkoppelingen. Daarnaast heeft de DSG7 een extra uitgaande as waar de achteruitversnelling aan gekoppeld is.
Kosten versnellingsbak auto vervangen
Een geheel nieuwe versnellingsbak is namelijk prijzig. Reken op zo'n 2.500 euro.
DSG Olie Verversen is noodzakelijk om schade en schakelklachten aan uw DSG bak te voorkomen! DSG olie verversen dient volgens fabrieksprotocol, iedere 60.000 km te worden uitgevoerd.
Wat kost het spoelen? Het spoelen van een automaat kan vanaf een €299,- incl btw. Afhankelijk van de hoeveelheid en type olie en benodigde tijd voor aansluiten van de connectoren. Mocht er een filter in het systeem zitten die ook vervangen dient te worden kunnen de kosten hoger uitvallen.
De prijs ligt meestal maximaal rond de €1.200 inclusief de demontage kosten, het arbeidsloon van de monteur, onderdelen, overige kosten en BTW. Om de kosten van de revisies te beperken is het aan te raden om regelmatig onderhoud te laten uitvoeren aan de versnellingsbak van je auto.
DSG Spoelen - Het Flushen of Spoelen van uw DSG versnellingsbak is een methode om klachten aan de DSG bak te voorkomen of zelfs te verhelpen. Slecht schakelgedrag, bonken, slippen of zelfs het schommelen van het toerental zijn bekende problemen waarbij een vakkundige methode van DSG Spoelen uitkomst biedt!
DSG oliewissel is bij DSG Service Dealer erg gunstig:
Olie verversen van een DSG + nieuw oliefilter + DSG Check diagnose €179,- DSG DL501 0B5 automaat olie verversen + nieuw oliefilter + DSG Check diagnose €215,- GTE DSG DQ400 0DD Bak olie verversen zonder oliefilter + DSG Check diagnose €225,-
DSG staat voor Direct-Shift Gearbox of Direktschaltgetriebe. Het is een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling en je leest er hier meer informatie over.
DSG oliewissel is bij de DSG Service Dealer erg gunstig:
DSG DQ250 olie vervangen + nieuw oliefilter + DSG Check diagnose €179,- GTE DSG DQ400 0DD Bak olie verversen zonder oliefilter + DSG Check diagnose €225,- DSG DQ500 0BT 0BH ODL Bak olie verversen + nieuw oliefilter + DSG Check diagnose €215,-
Bij een DSG-automaat raden wij een interval aan van 60.000 km. Hoe lang duurt automaat spoelen? Automaat spoelen duurt bij Multimerk 2 tot 3 uur. Afhankelijk van het merk en type auto.
Castrol aanbeveling voor VW, Seat, Skoda 6-speed Dual Clutch Transmission (DSG) DQ 250.
Bij een DSG7 DQ200 zit er doodnormale transmissie-olie in de versnellingsbak, net als de handgeschakelde versies.
Het kan een teken zijn dat er te weinig olie in de versnellingsbak zit of dat er een verkeerde olie in zit. Het kan ook zijn dat het oliefilter is dichtgeslibd met slijpsel. Serieuzer wordt het als dit wijst op tanden van de tandwielen, lagers of het differentieel die versleten of beschadigd zijn.
Schakelen maakt geluid
Niet elk geluid komt uit de versnellingsbak en heeft te maken met kapotte onderdelen van de versnellingsbak. Slijtage van lagers kan ook veel geluid veroorzaken. Als een wiellager versleten is dan maakt deze geluid. Denk aan een zingend, brommend, loeiend of fluitend geluid.
Een aantal redenen om uw DSG versnellingsbak te laten chiptunen: Verhogen koppelbegrenzer en schakeldruk. Hierdoor kan de DSG versnellingsbak het motorvermogen beter overbrengen zonder verlies van duurzaamheid en stabiliteit. Schakeltijd wordt geoptimaliseerd.
Tuner laat 1.200+ pk's los op een standaard DSG-bak.
Verschil tussen een natte koppeling en een droge koppeling.
In principe is het enige verschil dat een droge koppeling een koppeling zonder vloeistof. Een groot nadeel aan een droge koppeling is dat ze herrie kunnen maken. De twee koppelingsplaten gaan bij het stationair draaien van de motor rammelen.