De basisprijs voor een nieuwe VW Golf VII GTD bedroeg in Nederland 39.620 euro. Als occasion kost het model vandaag meestal tussen 20.000 euro en 29.000 euro, afhankelijk van de kilometerstand en de voorzieningen. De VW Golf VIII GTD is in het najaar van 2022 nog niet verkrijgbaar in Nederland.
Prijzen en welke te kopen
De prijs van de Ford Mustang GTD uit 2025 zal naar verwachting beginnen rond de $ 325.000 . Ford zal eind 2024 of begin 2025 slechts een beperkte oplage van ongeveer 1000 Ford Mustang GTD-auto's produceren.
De nieuwe Golf GTD is zeker erg zuinig. Hij werd sterker dan zijn voorganger die 170 pk had, maar verbruikt toch bijna 20 procent minder brandstof. Door het gunstige verbruik – en dus de lagere CO2-uitstoot van 109 g/km – komt de Golf GTD zelfs in aanmerking voor 20 procent fiscale bijtelling bij zakelijk gebruik.
De GTE heeft dankzij die elektromotor zelfs 30 Nm extra koppel ten opzichte van de GTI. Volledig elektrisch is de actieradius 60 kilometer en kun je maximaal een snelheid van 130 km/h bereiken. De GTD krijgt eveneens meer vermogen dan de vorige; 200 pk. De oude GTD moet het doen met 'slechts' 184 pk.
De Golf GTD haalt 184 pk/380 Nm uit een 2.0 TDI-viercilinder. Vanaf de facelift verlaat de GTI de fabriek met 230 pk/350 Nm (GTI Performance: 245 pk/370 Nm).
De prijs bedraagt 46.500 euro BTW inclusief (38.430 euro +BTW). BIJ GARAGE DECLERCK GEEN AFLEVERINGSKOSTEN TE BETALEN !!!
GTD is een acroniem dat staat voor Getting Things Done, een productiviteitsmethode die in 2001 voor het eerst door David Allen werd ontwikkeld.
De belangrijkste verschillen zitten in het vermogen van elke auto. De standaard GTI produceert 245 pk en 400 Nm koppel. Ondertussen gebruikt de GTD een dieselmotor, vandaar de naamswijziging, met 200 pk en 400 Nm koppel. De GTI Clubsport is de beste met 300 pk en, u raadt het al, 400 Nm koppel.
De GTE trekt namelijk van 0 naar 100 km/h op in 6,7 seconden en haalt 225 km/h.Bij de GTI gaat het om 6,2 seconden en 250 km/h. Cijfermatig ontlopen ze elkaar dus weinig.
GTD staat voor ' Gran Turismo Diesel ' en beschrijft het sportieve dieselmodel van Volkswagen Golf.
Wij zijn dol op de GTD-methodologie omdat deze: Stressvrije productiviteit ondersteunt . Een gevoel van controle vergroot. Planning aanmoedigt.
Nieuw model / Volkswagen Golf GTD
Daarbij blijft hij ook zuinig, aangezien VW een gemiddeld normverbruik aankondigt van 5,3 l/100 km, wat overeenkomt met 139 g/km CO2. Daarmee moet deze Golf GTD meer dan 1.000 kilometer ver raken met een volle tank.
Getting Things Done (kortweg GTD) is een methode voor het vastleggen, organiseren en prioriteren van de informatie die in uw leven komt. GTD is ontwikkeld door David Allen en is een van 's werelds bekendste productiviteitssystemen.
De Mustang GTD is niet alleen ontworpen voor het circuit, maar het is ook een op maat gemaakte supercar met een beperkte oplage . Vandaar ook het prijskaartje van zes cijfers!
Naast het vermogen bevestigde Ford ook dat de GTD een topsnelheid van 325 km/u kan bereiken, wat gelijk staat aan de snelste Mustang ooit voor op de weg. (Ford claimde een topsnelheid van 325 km/u in de Shelby GT500 uit 2013, maar Car and Driver haalde die snelheid niet in onze tests.)
Lease nu de Ford Mustang Mach-E vanaf €591 per maand! Ontdek de Ford Mustang Mach-E, een baanbrekende elektrische SUV die de geest van de Mustang combineert met de voordelen van een elektrisch voertuig.
De VW Golf 7 R, die de standaard auto's met elkaar vergelijkt, was enorm sneller dan de GTI, zelfs met het Performance-pakket. Fase 1 bracht hen in het reine en daarna is er nog zo veel mogelijk op het vlak van prestatieverbetering.
De 295 lb ft koppel van de GTE is meer dan je in de MkVIII GTI (273 lb ft) zult vinden en beide auto's zijn qua vermogen aan elkaar gewaagd, dus de GTE is verre van traag op een rechte lijn. Vanuit stilstand zit je in 6,7 seconden op 62 mph (iets minder dan een halve seconde achter de GTI) en hij haalt een topsnelheid van 140 mph .
De Golf 8 kent een lengte van 428 centimeter (twee centimeter langer dan de Golf 7) en een breedte van maar liefst 202,6 centimeter. Daarmee is de breedte gegroeid met meer dan 23 centimeter ten opzichte van de vorige generatie.
Al deze verbrandingsmotor-onzin wordt op het asfalt gebracht door een zeventraps DSG-automaat. Het resultaat is dat de Golf GTD de 0-62 mph-sprint in slechts 7,1 seconden kan afleggen en een topsnelheid van de oogverblindende kant van 150 mph kan halen.
De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
De GTI Clubsport-modellen profiteren van een 'progressieve' besturing ten opzichte van de standaardverhouding van de reguliere GTI, een op maat gemaakte afstelling van de voertuigdynamiekmanager van de Golf en een elektronisch sperdifferentieel voor de vooras.
GTD is de manier om beter te worden in het vak kenniswerker. GTD helpt om afspraken te maken over samenwerking. Bespreek met elkaar hoe jij en anderen taken verzamelen, projecten doen, de agenda invullen maar ook reflecteren op voortgang en doelen. Daardoor wordt samenwerken professioneler.
In plaats van te proberen al uw projectinformatie in uw brein op te slaan, gebruikt de GTD-methode een vijfstappensysteem om uw to-do's vast te leggen en te catalogiseren in een externe bron, zoals een tool voor werkbeheer . Uw brein is niet gebouwd om grote hoeveelheden georganiseerde informatie op te slaan, maar tools voor werkbeheer wel.
De Golf VI GTD heeft 'n 2,0-liter common-rail-diesel met een vermogen van 170 pk.