Reken dus op gemiddeld 3.000 tot 5.000 euro kosten per jaar, wat redelijk blijft voor een Ferrari. Dit budget omvat het jaarlijkse onderhoud en de afschrijving van bepaalde onderdelen.
Ruwe schatting: je verbruik schommelt tussen de 13 en 20 liter/100 kilometer, wat gemakkelijk kan oplopen tot … 1.000 euro per maand.
Galliera noemt een indicatie van vijf jaar. Maar zoals bekend komt niet iedereen zomaar in aanmerking om een van Ferrari's one-offs te kopen. Op internet gaan allerlei verhalen rond wat de minimumvereisten zijn. Zo zou je bijvoorbeeld al een x-aantal Ferrari's in bezit moeten hebben (sommigen zeggen vijf stuks).
Ferrari 250 GT SWB California Spyder (1958-1962)
De 250-serie is de meest glorieuze reeks modellen van Ferrari. De drieliter Colombo-V12 is één van de beste motoren uit zijn tijd en de stijl werd getekend toen Pininfarina in topvorm verkeerde.
Het F1-Trac-tractiecontrolesysteem dat debuteerde op de 599 GTB Fiorano is ook terug te vinden in de California. In 2010 introduceerde Ferrari het “HELE” systeem. De naam staat voor “High Emotion, Low Emission”.
De Ferrari Testa Rossa J van de hand van Little Car Company is geen koopje. De fabrikant vraagt 93.000 euro voor de miniatuurauto en dat bedrag is exclusief belastingen en afleveringskosten. De prijs kun je laten oplopen door nog even wat hokjes in de carconfigurator aan te vinken.
De F430 staat in de prijslijst voor 196.748 euro; de versie met de F1-versnellingsbak kost 207.093 euro. Kopers van de standaarduitvoering brengen 75.988 euro BPM binnen; eigenaren van een F430 F1 dragen 80.033 euro bij. De voorloper van de F430, de 360 Modena stond voor 181.480 in de prijslijst.
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
1. Ferrari Mondial 8 2+2 - € 38.750. De Mondial is de goedkoopste Ferrari die momenteel op de AutoWeek occasionzoeker staat. Dat treft, want bij zijn introductie in 1980 was de Mondial het nieuwe instapmodel.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Amedeo Felisa, topman bij Ferrari stopt na 25 jaar werkzaam te zijn geweest bij Ferrari Automobili en draagt zijn taak over aan Sergio Marchionne.
De kleur van Duitsland was grijs, dus de Duitse auto's kregen een grijstint als lakkleur. De Italianen hadden het prachtige rood en rustten hun racewagens daarom uit in Rosso Corsa, wat 'racing rood' betekent. Niet alleen Ferrari, maar ook Maserati en Alfa Romeo gebruikten deze kleur op hun auto's.
De duurste Ferrari in onze lijst is de Ferrari 250 GTO. Van deze Ferrari zijn 39 exemplaren gebouwd en het was in 1962 Ferrari's topmodel in de racerij. Experts en verzamelaars beschouwen de 250 GTO dan ook vaak als de ultieme Ferrari.
Rij-impressieDe Ferrari 812 Superfast is het krachtigste en snelste model uit de historie van het merk. Dat laat de auto merken ook, want op vochtig wegdek slippen de achterwielen nog door wanneer je gas geeft bij 120 km/u.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Lamborghini Aventador SVJ Roadster – 822.906 euro
De duurste auto van 2020 was een Lamborghini Aventador Roadster SVJ van 706.274 euro.
Maar hoeveel staan er op Nederlands kenteken? Hoeveel Ferrari's zijn er in Nederland? Het wagenpark van Ferrari in Nederland is groter dan we kunnen achterhalen, want niet alle auto's van het merk met het steigerende paard staat geregistreerd. In totaal hebben 2.867 auto's een Nederlands kenteken.
Ferrari is een Italiaanse jongensnaam en betekent "Smid".